  • 1. Data: 2012-01-04 19:07:31
    Temat: kocioł gazowy kapie
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Jest sobie kocioł gazowy, dwufunkcyjny Aristona, wiek ok. 4 lata.

    Zaczął wczoraj pokapywać, chyba z zaworu bezpieczeństwa, na 99% wydaje mi
    się, że to z tego zaworka zaznaczonego strzałką, bo inne rury suche:

    http://imageshack.us/photo/my-images/268/kociolkapie
    .jpg/

    Z innych objawów to wzrosło w nim ciśnienie do 2,4. Odpowietrzyłem teraz
    dobrze grzejniki i spuściłem trochę wody z instalacji, aby ciśnienie spadło
    i teraz jest 1,9. Innych objawów nie ma, grzeje CO i CWU. Co się mu mogło z
    nim podziać i co jeszcze sprawdzić?

    scruffty

  • 2. Data: 2012-01-04 19:28:10
    Temat: Re: kocioł gazowy kapie
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spadło
    > i teraz jest 1,9. Innych objawów nie ma, grzeje CO i CWU. Co się mu mogło

    Naczynie przeponowe, pekniety "worek" albo uszlo powietrze.

  • 3. Data: 2012-01-04 20:18:06
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2012 20:28:10 +0100, Ghost napisał(a):

    > Naczynie przeponowe, pekniety "worek" albo uszlo powietrze.

    Dzięki, googlałem tez trochę w międzyczasie i zwykle pojawia się właśnie
    rada aby sprawdzić lub dopompować, tylko nie jestem pewien czy tam w ogóle
    jest naczynie przeponowe (nie mój dom).

    Naczynie gdyby było to chyba gdzieś na strychu?, a tam go nie widziałem,
    zresztą oglądałem już jak idą rurki od kaloryferów i nie ma żadnych do góry
    na strych. Przy piecu naczynia też nie ma.

    Czy piec gdzieś ma takie swoje mini naczynie? bo wydaje mi się, że nie i
    dodatkowo instalatorzy chyba przyoszczędzili i zrobili instalację bez
    naczynia.

    Druga sprawa jak sobie poradzić z tym problemem doraźnie na zimę jeśli
    naczynia nie ma? Teraz rozbabranie łazienki i instalacja raczej nie wchodzi
    w grę. Obok kotła idzie rurka odprowadzająca kondensat z komina, czy
    wyprowadzenie kawałka plastikowej przeźroczystej rurki z zaworu do
    kanalizacji załatwi sprawę, czy lepiej tak nie robić?

    Z zaworu do tej pory kapało mało (może kilka łyżek stołowych), raczej stale
    monitorowane jest ciśnienie na kotle, bo wisi w łazience.

    Trzecia rada jaką wyczytałem to zmniejszyć ciśnienie zimnej wody, mogę
    przykręcić lekko zawór na wejściu do kotła, tylko czy to coś da i czy nie
    spadnie tym samym ciśnienie CWU w instalacji?

    scruffty

  • 4. Data: 2012-01-04 20:24:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-01-2012 o 20:07:31 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > spadło
    > i teraz jest 1,9. Innych objawów nie ma, grzeje CO i CWU. Co się mu
    Zaczął albo zaczeły zawory przepuszczać z CWU do CO i dlatego wzrosło ci
    ciśnienie na CO.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-01-04 20:40:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dzięki, googlałem tez trochę w międzyczasie i zwykle pojawia się właśnie
    > rada aby sprawdzić lub dopompować, tylko nie jestem pewien czy tam w ogóle
    > jest naczynie przeponowe (nie mój dom).

    Powinno byc, przynajmniej na obiegu centralengo ogrzewania.

> [...]
    > góry
    > na strych. Przy piecu naczynia też nie ma.

    kociol

    > gdzieś ma takie swoje mini naczynie? bo wydaje mi się, że nie i
    > dodatkowo instalatorzy chyba przyoszczędzili i zrobili instalację bez
    > naczynia.

    Kociol zwykle ma swoje male naczynie (ja mam z tylu kotla), policzone na
    instalacje o niewielkiej pojemnosci (czyli takiej jak dzisiaj sie robi).

> [...]
    > wyprowadzenie kawałka plastikowej przeźroczystej rurki z zaworu do
    > kanalizacji załatwi sprawę, czy lepiej tak nie robić?

    Jak nie ma naczynia to nie wiem jak to dziala. Woda sie rozpreza, gdzies
    musi sie przemiescic.

> [...]
    > przykręcić lekko zawór na wejściu do kotła, tylko czy to coś da i czy nie
    > spadnie tym samym ciśnienie CWU w instalacji?

    Zimna woda? Nie wiem co by to mialo dac.

    Ja mam trzy naczyna - jedno w kotle, drugie dodatkowe, bo mam jednak spora
    pojemosc instalacji i trzecie na curkulacji. Jedno juz musialem pompowac,
    jedno wymienilem bo zdechlo (piec lat).

  • 6. Data: 2012-01-04 21:00:24
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2012 21:40:49 +0100, Ghost napisał(a):

    > Kociol zwykle ma swoje male naczynie (ja mam z tylu kotla), policzone na
    > instalacje o niewielkiej pojemnosci (czyli takiej jak dzisiaj sie robi).

    To dobra wiadomość, poszukam instrukcji do tego kotła i je może
    bezproblemowo zlokalizuję. Mam nadzieję, że da się dostać z zewnątrz bez
    zdejmowania go ze ściany.

    > Zimna woda? Nie wiem co by to mialo dac.

    Teraz nie mogę odszukać tego wątku, bo przekopałem ich masę, ale było coś
    mniej więcej o tym, że podwyższone ciśnienie na kotle może być wywołane
    przez wzrost ciśnienia w instalacji wodociągowej.

    > Ja mam trzy naczyna - jedno w kotle, drugie dodatkowe, bo mam jednak spora
    > pojemosc instalacji i trzecie na curkulacji. Jedno juz musialem pompowac,
    > jedno wymienilem bo zdechlo (piec lat).

    Jutro obadam sprawę, dziś się biorę za manual do piec^H^H^H kotła:) Dzięki.

    scruffty