  • 161. Data: 2011-12-05 10:56:35
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jbi490$ini$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    a.pl...

    > A jeśli wolno zapytać co takiego zrobiłeś że w tym roku zapłacisz mniej
    > jak w roku ubiegłym?

    Chmmm. Kilka czynników.
    Najważniejszy - wygląda na to, że wyjątkowo słoneczny ostatni kwartał roku
    spowodował że kocioł CO został dośc późno odpalony a i to na nie wielkiej
    mocy pracuje bo ciepło jest za dnia.
    Trochę mniej ważne ale też jakiś ma wpływ - solary od grudnia tamtego roku
    zmieniłem układ i także wspomagają mi ogrzewanie podłogowe. Im niższa
    temperatura na zewnątrz tym niższy próg temp. przełączenia z CWU na podłogę
    tak aby lepiej wykorzystać charakterystykę sprawności kolektorów. Lepiej
    jest grzać kolektorami niskotemperaturowo podłogę niż na siłę zbiornik do
    40-50stC. Resztę do 55stC dogrzewa gaz o godzinie 16:30 każdego dnia jak
    trzeba.
    No i miałem też trochę płyt styro 12cm które ułożyłem dodatkowo na poddaszu
    na podłodze.

    W najgorszych miesiącach zimowych jak styczeń tego roku gdzie 3/4 miesiąca
    to były siarczyste mrozy poniżej -20 w nocy oraz -13 w dzień, zużycie gazu
    wyniosło 211m3.
    Poprzedni rok grzewczy był rekordowy pod względem zużycia gazu (porównując
    lata w których użytkuję solary) i wyniósł 1180m3, rok wcześniej wcześniej
    było to 1080m3 a w ten rok będzie to maksymalnie 950m3. 28 listopada było to
    762m3, nic nie wskazuje na to aby cały grudzień miał być jakiś szczególnie
    mroźny więc najpardziej pesymistycznie oszacowałem te 950m3 ale myślę że
    będzie to około 850-880m3.
    I jeszcze jedno. Ja licze zawsze rok do roku, czyli od 1 stycznia do 31
    grudnia. Nigdy nie podaję sezonu grzewczego czyli samych miesięcy zimowych.

    W zasadzie głównie po to buduję kominek aby nie było ryzyka że przekroczę
    1200m3/rok i tym samym wejdę w droższą taryfę W3 w której same tylko koszty
    stałe to około 500zł na rok więcej niż w W2. Ostatni rok (1180m3) pokazał że
    wystarczyło naprawdę niewiele aby mnie przenieśli do W3.

    Marek

  • 162. Data: 2011-12-05 11:06:34
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

    > A nie jest raczej tak że jak przyjdzie faktura za gaz , to nagle
    > okazuje się że temperatura 20-22 stopni w domu to jednak za dużo i
    > starczy nam 18-20 stopni , a jak przyjdzie znów faktura to nawet 17-18
    > starczy ;)

    Do mnie jeszcze nie przyszła, ale właśnie rano piec przykręcony został, bo
    ma być 18-20 i basta. Nie znoszę przegrzanych mieszkań zimą, latem za to 30
    stopni jakoś mi nie przeszkadza;-)

    J.

    www.kontestacja.com

  • 163. Data: 2011-12-05 11:11:50
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > ma być 18-20 i basta. Nie znoszę przegrzanych mieszkań zimą, latem za to

    Wiesz... znam takich w okolicy co jak spalą za dużo węgla to straszą resztę
    zamieszkujących domowników że jak sobie grzejników nie poprzykręcają w
    pokojach to będzie zimno "bo więcej kurwa taniego węgla nie kupię o tej
    porze roku" Zaczyna się wtedy akcja przestawiania rusztu i palenie starych
    desek co to leżały za domem albo ścinków z tartaku a nawet i śmieci jak
    czuję.

    Marek

  • 164. Data: 2011-12-05 11:23:32
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Wniosek taki ze tylko prad / PC jestesmy w stanie kontrolowac, a
    > sprawnosc (COP) ma zawsze>=100% :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Proszę cię, nie rób z siebie nieuka. sprawność to nie COP i serio nie
    może być większa od 100% mimo zaklinań sprzedawców.

    pozdrawiam

  • 165. Data: 2011-12-05 11:26:08
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >stałe to około 500zł na rok więcej niż w W2. Ostatni rok (1180m3) pokazał
    >że wystarczyło naprawdę niewiele aby mnie przenieśli do W3.

    To jest taryfa z Twoich okolic chyba:?
    http://www.ksgaz.pl/binsource?docId=10532&paramName=
    BINARYOBJ_FILE&index=0&language=PL

  • 166. Data: 2011-12-05 11:26:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >desek co to leżały za domem albo ścinków z tartaku a nawet i śmieci jak

    Oni aby oszczędzić dogrzewaja drewnem, Ty w tym celu budujesz kominek jak
    sam napisałes. Czyli gaz to niby taki komfort ale jednak ciągle bedziesz do
    licznika biegał i patrzył czy w3 Tobie nie grozi no i kominek polubisz jak
    mniemam.

  • 167. Data: 2011-12-05 11:39:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Gru, 12:23, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Proszę cię, nie rób z siebie nieuka. sprawność to nie COP i serio nie
    > może być większa od 100% mimo zaklinań sprzedawców.

    No to takie uproszczenie spore.. Ale ok - poprawie sie - sprawnosc
    przy pradzie wynosi zawsze 100%, a COP przy PC - *w praktyce* zawsze
    powyzej 1 ;) Bo w sumie w slabej powietrznej przy -20 to COP moze byc
    mniejszy od 1 :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 168. Data: 2011-12-05 11:45:20
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Po prostu moje osobiste odczucia sa takie, ze praca która wykonuje nie
    > jest az tak straszna jak placenie rachunków 2-3 krotnie wyzszych za gaz.

    Przesada. Robiłem tutaj na grupie kalkulację (wątek "Gaz czy ekogroszek?") i
    wariant A (czyli palimy ekogroszkiem a poza sezonem grzewczym CWU uzyskujemy
    za pomocą prądu oraz używamy kuchenki na prąd) wychodzi drożej aniżeli
    wariant B czyli cały rok gaz i kuchenka na gaz.

    A nawet jeśli przyjąć wariant C czyli CWU uzyskujemy w lato z ekogroszku, to
    wyjdzie taniej raptem o kilkadziesiąt procent od wariantu z gazem.

    To chyba mit z tymi rachunkami wyższymi 2-3 krotnie za gaz... Nie mam ani
    gazu ani ekogroszku, więc moje obliczenia są jedynie teoretyczne.

  • 169. Data: 2011-12-05 11:47:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Gru, 12:45, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:

    > A nawet je li przyj wariant C czyli CWU uzyskujemy w lato z ekogroszku, to
    > wyjdzie taniej raptem o kilkadziesi t procent od wariantu z gazem.

    Mysle ze jest jeszcze czesto stosowany wariant D - CO/CWU grzejemy w
    zimie weglem/gazem, a w lato - solarkami :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 170. Data: 2011-12-05 12:01:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >przy pradzie wynosi zawsze 100%, a COP przy PC - *w praktyce* zawsze
    >powyzej 1 ;) Bo w sumie w slabej powietrznej przy -20 to COP moze byc

    Stawiam flachę że jesteś w błędzie z tym 100%.