  • 181. Data: 2011-12-05 14:25:33
    Temat: Re: kolejna zla wiadomosc dla gazowników
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Gru, 14:20, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Wiec kominek rekreacyjnie a notowania gazomierza dla statystyk, tak  samo
    > jak pradu czy wody.

    He he ;)

    No dobra, taka jest zasada tej grupy ze kazdy sie z kazdego smieje ze
    malo na CO zuzywa bo pali "rekreacyjnie" te pare "polanek" na
    dzien ;-)) Wiec nie bierz tego do siebie doslownie i sie nie obraz :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 182. Data: 2011-12-05 14:27:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Gru, 14:33, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > A widzisz... Jaki masz WLZ?  Licznik pewnie w ogrodzeniu
    > kilkanascie/dziesiat metr w od chalupy. Wykonales go z nadprzewodnik w?
    > Kabel ziemie grzeje, wiec nigdy nie twierdz ze 100% chyba ze mialbys licznik
    > w chalupie.

    No OK - masz racje :) Ja nawet nie wiem jak policzyc strate - jak
    potrafisz to policz - 16mb kabla 5x10mm2 - miedz, policz dla grzalki
    8kW i dla sprezarki PC - max 3,5kW (ale na trzech fazach - nie wiem
    czy to cos zmienia). Chyba wyjda promile ?
    pozdr.

    --
    Adam

  • 183. Data: 2011-12-05 14:49:22
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]

    8kW i dla sprezarki PC - max 3,5kW (ale na trzech fazach - nie wiem
    czy to cos zmienia). Chyba wyjda promile ?

    Wychodzi niewiele ale zawsze to cos. Nie pamietam dokladnie ale dla jednej
    zyly 10mm2 to chyba cos 1,8ohm/km w jakiejs tam temperaturze i wraz z jej
    wzrostem opór rosnie. Dodac nalezy jeszcze opornosc zlacz. Grzeja sie co
    znaczy ze jest jakis znaczacy opór.
    Budyn jest na biezaco, on ci z lotu ptaka powie, ale wydaje mi sie ze mniej
    niz procent bedzie, ale dla zasady nigdy nie jest to 100%

    Marek

  • 184. Data: 2011-12-05 14:51:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    >No dobra, taka jest zasada tej grupy ze kazdy sie z kazdego smieje ze
    >malo na CO zuzywa bo pali "rekreacyjnie" te pare "polanek" na
    >dzien ;-)) Wiec nie bierz tego do siebie doslownie i sie nie obraz :D

    Alez zrozum Adam ze ja mieszkam od 2006 roku i grzeje gazem a kominka
    jeszcze nie mam, buduje go juz drugi miesiac bo mnie naprawde nic nie
    cisnie.

    Marek

  • 185. Data: 2011-12-05 15:16:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Gru, 15:49, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > wzrostem op r rosnie. Dodac nalezy jeszcze opornosc zlacz. Grzeja sie co

    Grzejac grzalka ta opornosc zlacz - po stronie domu - to odrazu zyski
    wiec ich nie ma co wliczac ;) Zreszta przypuszczam ze to naprawde
    promile Wat, gdyby to byly Waty to zlacza by byly raz dwa czerwone :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 186. Data: 2011-12-05 18:44:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Przesada. Robiłem tutaj na grupie kalkulację (wątek "Gaz czy ekogroszek?")
    >i wariant A (czyli palimy ekogroszkiem a poza sezonem grzewczym CWU
    >uzyskujemy za pomocą prądu oraz używamy kuchenki na prąd) wychodzi drożej
    >aniżeli wariant B czyli cały rok gaz i kuchenka na gaz.

    U mnie w moim przypadku koszt "utrzymania" ciepłej wody we wrześniu to było
    chyba 30-40zł za miesiąc.
    Piecu mi się nie opłacało by odpalać i aby większość ciepła szło w komin ...
    Bojler 80L grzany na max , tylko w II taryfie ...

    Miałem podłączony licznik prądu + programator ...

    Nie zamierzam używać pieca poza sezonem i się nawet nie opłaca , no chyba ze
    ktos potrzebuje mnóstwo CWU to wtedy może mieć to sens ...

  • 187. Data: 2011-12-05 19:42:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem pewny ze gazu kosztowałoby co najmniej 5 tys.

    Ja zmiescilem sie w trzech tysiach, a sasiad lekko przekroczyl cztery, ale
    dom ma lekko skopany tj. snieg zsuwa sie dobrze.

    Pozdro.. TK

  • 188. Data: 2011-12-05 20:14:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >malo na CO zuzywa bo pali "rekreacyjnie" te pare "polanek" na
    >dzien ;-)) Wiec nie bierz tego do siebie doslownie i sie nie obraz :D

    Marek to taki troche typ dusigrosza i dla tego z notesikiem lata do
    wszystkich licznikow.
    Ja tylko w zeszlym roku do stycznia biegalem do gazomierza tak z ciekawosci.
    W tym roku zakwalifikowali mnie do W2, ale jak przekrocze i znow bede w W3
    to korona z glowy mi nie spadnie. 360zl rocznie wiecej na stalych oplatach,
    wielkie mi co. Naprawde wiecej na piwo wydaje, ale rzecz jasna lepiej wydac
    mniej jak wiecej. A co jak przekrocze? Przestane grzac przed granica
    1200m^3?. Jak pradu zuzyje wiecej to mam swiatla nie zapalac? Co moglem
    zrobic by oszczedzac to juz zrobilem, teraz tylko korzystam.

    Pozdro.. TK

  • 189. Data: 2011-12-06 07:57:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Grzejac grzalka ta opornosc zlacz - po stronie domu - to odrazu zyski
    > wiec ich nie ma co wliczac ;) Zreszta przypuszczam ze to naprawde
    > promile Wat, gdyby to byly Waty to zlacza by byly raz dwa czerwone :)

    Mowa o zlaczach w skrzynce za licznikiem.

    Marek

  • 190. Data: 2011-12-06 10:37:01
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze.
    > Zwracam tylko uwage, ze byc moze ogrzewanie kosztuje mnie wiecej, ale to
    > co powyzej na dzis mnie nie dotyczy. Czy tak bedzie zawsze to nie wiem i
    > na wegiel nie mam zamiaru sie gniewac do konca zycia, ale na dzis jestem
    > zwyczajnie happy, ze go w domu nie ogladam.
    > Tydzien temu bylem u szwagra w domu. Zapaszek wegla przy kotlowni daje o
    > sobie znac z progu, akurat podkladal do piecucha. Przypomnialy mi sie lata
    > kiedy sam palilem. Nie nie, dzieki. Niech bedzie drozej, ale wole gaz.

    Palę drugi sezon i nie poczujesz u mnie zapaszku a i kotłownia jest czysta.