  • 31. Data: 2011-03-27 16:55:26
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sądzicie
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > cji=20
    > mechanicznej usun=B1=E6 to wentylacj=EA t=EA mamu czy chcemy czy nie - wi=
    > =EAc jej=20
    > koszt jest kosztem koniecznym. Pozostaje do=B3o=BFy=E6 rekuperator - kosz=
    > ty=20
    > rosn=B1 o jego koszt nabycia, instalacji i utrzymania ale skoro strumie=F1=
    > =20
    > powietrza du=BFy to i ciep=B3a niesie du=BFo - i w=F3wczas zabawa mo=BFe =
    > si=EA op=B3aca=E6.
    >
    > W domku jednorodzinnym chyba masz racj=EA - fanaberia.

    Dalem przyklad logicznego i ekonomicznie uzasdnionego zastosowania
    rekuperatora. To restauracja. W niektorych na kuchniach jest mnostwo urzązden
    ktore grzeją. Głupia maszyna do mycia naczyń ma 15 kW mocy pobieranej. Z tego
    kilowat to silnik a 14 kW grzalki. Duza restauracja to ze 100 kW ciepła moze
    produkować. Wywala się cieple i śmierdzące kuchennymi zapachami powietrze do
    atmosfery. To jak odzyskać 20% to jest na ogrzanie zimą sali gdzie się je.
    Przy duzej sali 20kW na grzanie to wydatek 0d 25 do 100 złotych dziennie. Przy
    50 złotych dziennie to 5 tysięcy na okres zimowy. Po trzech czterech latach
    zwroci się inwestycja. Ma to sens. Pisalem kiedyś o dużym teatrze. Rekuperator
    obniża trochę rachunki za ogrzewanie. Zwroci się po wielu latach. To
    "niewiele" w przpadku obiektu jakim jest duży teatr to tyle że jak bym mial co
    roku taką kase za nic to bym nic robić nie musial.

  • 32. Data: 2011-03-27 16:58:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Mar, 17:47, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > Ja dociekliwy jestem: skąd te informacje? Zakładając sprawnosc temperaturową 80%
    wymiennika przeciwprądowego powiedz ile ma on sprawnosci energetycznej?

    Budyn - nie ma sensu dyskutowac z ograniczonym umyslowo trollem.
    Wpadlem na chwile na pl.misc.samochody a tam kogucik "madry" post
    napisal, po ktorym zostal nazwany betonem i debilem. Przeciez juz raz
    z nim i smerfem prowadzilismy dyskusje (Ty wytrzymales dluzej :)) o
    rekuperacji. Wnioski takie ze to poprostu troll. Nie karm trolla :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 33. Data: 2011-03-27 17:27:23
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > z nim i smerfem prowadzilismy dyskusje (Ty wytrzymales dluzej :)) o
    > rekuperacji. Wnioski takie ze to poprostu troll. Nie karm trolla :-)

    Oczywiście ze nie ma sensu. Jak bym byl spamerem albo dostawał kasę od
    sprzedawcow to bym pisal coś innego. Za kasę to i ksiądz się modli. Zapłaćcie
    mi za reklamę rekuperatorów to taka ideologię dorobię że profesor od
    wentylacji się na nią nabierze. Na razie wolontariuszem jestem i niosę
    nieodplatnie kaganek oświaty. Skoro nie biorę za to kasy to nie mam powodu
    żeby klamać. W technice jest niewiele urzązdeń mających sprawność powyżej
    dziewięćdziesieciu procent. Ze znanych to grzalka elektryczna. Ale sama bo jak
    zamontowana w czajniku to cały czajnik ma już mniej. Użytkowa sprawność
    samochodu eksploatowanego w warunkach miejskich, z silnikiem benzynowym jest
    jednocyfrowa, z wysokoprężnym ze dwa procent więcej. I raptem cud. Kilka
    metrow kwadratowych cienkiej blachy ma ponad 90%. To sobie dwa takie
    zainstaluje. Bedę miał 180 procent sprawności. Raz na początku sezonu
    grzewczego dmuchnę w wylot z suszarki do włosów i sie samo napędzi a nadwyżkę
    ciepla sprzedam sąsiadowi. Latem tak samo tylko zamrożonego kurczaka podetknę
    pod wylot. A tak przy okazji. Rożnym kurwom i donosicielom to po każdej wojnie
    w kolana się strzela. Jesteś taką kurwom i donosicielem bo jak nie masz
    żadnych argumentów to stosujesz niegodne czlowieka praktyki. Może to
    zrozumiesz donosicielska kurwo.

  • 34. Data: 2011-03-27 17:50:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > wentylacji się na nią nabierze. Na razie wolontariuszem jestem i niosę
    > nieodplatnie kaganek oświaty.

    na razie niesiesz kaganek ciemnoty i pseudofizycznych rozważań opartych na
    wymyślonych na potrzeby twojej teorii założeń.

    > żeby klamać. W technice jest niewiele urzązdeń mających sprawność powyżej
    > dziewięćdziesieciu procent. Ze znanych to grzalka elektryczna.

    nooo, i transformator energetyczny.

    >Ale sama bo jak
    > zamontowana w czajniku to cały czajnik ma już mniej.

    hehehehe, ciekawe jak sie liczy sprawnosc czajnika.

> [...]
    > jednocyfrowa, z wysokoprężnym ze dwa procent więcej. I raptem cud. Kilka
    > metrow kwadratowych cienkiej blachy ma ponad 90%.

    nie cud - fizyka (poziom gimnazjum, polecam). Silniki opieraja sie na cyklu carnota,
    a wymiennik nie. Wymiennik o powierzchni dążącej do nieskonczonsci bedzie miał
    sprawnosc 100% , a silnik zeby sie zesrał -nie.

    > w kolana się strzela. Jesteś taką kurwom i donosicielem bo jak nie masz
    > żadnych argumentów to stosujesz niegodne czlowieka praktyki. Może to

    to straszne, nieco w stylu pzpr - jesli wasza fizyka nie bedzie zgodna z linią partii
    - będziemy tępić...

    b.

  • 35. Data: 2011-03-27 17:51:38
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    e.googlegroups.com...
    >rekuperacji. Wnioski takie ze to poprostu troll. Nie karm trolla :-)

    ale zwolennicy ytonga odpuscili a ileż mozna grać w BF2 :-) Moze kogos zabić? :-)

    b.

  • 36. Data: 2011-03-27 18:13:13
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sadzicie
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    > Wentylatory pradu zmiennego + wymiennik krzyzowy (dopiero potem pisza
    > "LUB przeciwpradowy"). Na tym krzyzowcu bedziesz mial max 50%
    > sprawnosc, a silniki nie-EBMy pradu zmiennego beda regularnie
    > rujnowaly Twoj portfel :) Bralbym bezwzglednie brinka (sam mam i
    > polecam) :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam

    Dzieki za jeden sensowny glos w tej dyskusji:)

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 37. Data: 2011-03-27 18:13:50
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Budyn - nie ma sensu dyskutowac z ograniczonym umyslowo trollem.
    > Wpadlem na chwile na pl.misc.samochody a tam kogucik "madry" post
    > napisal, po ktorym zostal nazwany betonem i debilem. Przeciez juz raz

    Owszem, został. Najprawdopodobniej przez posiadaczy stuningowanych du matis i
    sejczento, którym sen z powiek spędza dylemat pt. "czy już wymienić opony na
    letnie, czy jeszcze poczekać" oraz "jakim gazem napompować koła aby zyskać
    dodatkowe 1,5 konia mechanicznego".
    W usuenecie ciężko być błaznem - ja się nie podejmuję, choć bardzo lubię.
    Łatwiej nabijać się z ludzi patrząc im w oczy - przynajmniej ugryzą się w język
    zanim nazwą Cię debilem ;-)
    Albo trollem.

    --
    Bartek

  • 38. Data: 2011-03-27 18:36:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Mar, 20:13, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > W usuenecie ci ko by b aznem - ja si nie podejmuj , cho bardzo lubi .
    > atwiej nabija si z ludzi patrz c im w oczy - przynajmniej ugryz si w j zyk
    > zanim nazw Ci debilem ;-)
    > Albo trollem.

    Ale to jest dokladnie kopia papo smurfa, czasem mam wrazenie ze to ten
    sam facet tylko udajac papo smurfa udaje dyslekcje. Papo smerf tez
    probowal swoich sil w watku dot. rekuperacji, wyprowadzal
    skomplikowane obliczenia i udawal doktora fizyki, a pare dni pozniej
    utworzyl nowy watek z pytaniem jak obliczyc wymiennik ciepla :-)

    Oni obaj nie potrafia nawet zrozumiec jakim cudem wymiennik
    przeciwpradowy moze dokonac wymiany prawie calego ciepla (90%) miedzy
    dwoma strumieniami - ich fizyka jest ograniczona tylko do tego ze dwa
    strumienie ciepla moga sie conajwyzej zrownac temperaturowo - dlatego
    tez kogucik ciagle przyjmuje maksymalna sprawnosc rekuperatorow na
    poziomie 50% :)

    Szkoda klawiatury, zreszta pare postow wyzej sie ladnie popisal :)
    Zeby nie bylo - nie mam nic wspolnego ze sprzedaza rekuperatorow i
    montazem wentylacji. Nie zarabiam i nie mam zamiaru zarabiac na
    sprzedazy ani montazu, jestem tylko zwyklym szarym uzytkownikiem
    brinka renoventa ktorego wszedzie i kazdemu goraco polecam w watku
    dot. wyboru rekuperatorow :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 39. Data: 2011-03-27 21:20:15
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Mar 2011 19:50:19 +0200, Budyń napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    <...>
    Miales nie karmic :(

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 40. Data: 2011-03-28 03:05:31
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Użytkownik "zapinio" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Naprawde sadzisz, ze nie wiedza skad bierze sie 109%?

    Para wodna ma maksymalnie 2.5MJ ciepła. Np kg oleju opałowego ma 42MJ z
    czego 1.5MJ to ciepło w parze nieskroplonej. Dla gazu jest lepiej i jest to
    2.5MJ. Czy warto sie bić dużyymi inwestycjami o te 2MJ ?