  • 51. Data: 2011-03-28 19:13:13
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sądzicie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ŁC wrote:

    > Dom jako taki jest inwestycją. A podłogówka wcale nie jest specjalnie
    > droższa niż grzejniki.

    a nawet tańśza :)

  • 52. Data: 2011-03-28 23:34:37
    Temat: Re: kolejny producent rekuperatorów - co sadzicie
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Mar, 12:49, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Z czystej ciekawo ci, do tego reku jest jaka centralka steruj ca, kt ra
    > przy naduszeniu przycisku b d wys ania komendy zwi ksza moc/wymian dla
    > poszczeg lnych pomieszcze i potem automatycznie b d po ponownym
    > naci ni ciu wraca do wcze niejszych ustawie ? Czy robi to si w jaki
    > inny spos b ?

    Tak, jest sterownik. Np taki:

    http://www.insbud.org/pl/produkt-2194052940030127872
    /IB-Tron-3100FAN-BL-12V---Programowalny-sterownik,-r
    egulator-wydajnosci-wentylacji-%28rekuperacji%29,-z-
    podswietleniem,-3-biegowy,-zasilanie-12V-DC.html

    Mozesz podpiac dodatkowe przyciski ktore beda na ustawiony wczesniej
    czas wlaczaly np. najwyzszy bieg.

    Mozesz pociagnac np. do "duzego" klawisza w gebericie prosty
    kontrakton i masz yntelygentny kibel ktory zwieksza wentylacje na pare
    minut do maksimum po "duzym" ;)

    > nie jest ci duszno ;) ?

    Nie :) Jest idealnie! Rzesko i wilgoc usuwana b. szybko, reczniki
    schna jak szalone (mimo ze drabinka jest wylaczona), mokra podloga w
    lazience po wzieciu prysznica (a nie mam jeszcze drzwi szklanych wiec
    chlapie po calej lazience) schnie rowniez w mig (tu jej pomaga
    podlogowka).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 53. Data: 2011-03-30 18:43:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rrr wrote:

    > Z czystej ciekawości, do tego reku jest jakaś centralka sterująca,
    > która przy naduszeniu przycisku bądź wysłania komendy zwiększa
    > moc/wymianę dla poszczególnych pomieszczeń i potem automatycznie bądź
    > po ponownym naciśnięciu wraca do wcześniejszych ustawień ? Czy robi
    > to się w jakiś inny sposób ?

    w wysokiej klasy sprzęcie są czujniki jakości powietrza...

    mierzą wilgotność i czystość powietrza, wg tego potrafią wzmocnić prace
    wentylacji.

  • 54. Data: 2011-04-01 07:26:50
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > w wysokiej klasy sprzęcie są czujniki jakości powietrza...
    >
    > mierzą wilgotność i czystość powietrza, wg tego potrafią wzmocnić prace
    > wentylacji.

    Super, ale ja pytam o domowe centralki oraz czy pomieszczenia są
    regulowane osobno, tzn możliwe zwiększenie wymian za pomocą przycisku
    bądź automatycznie w jednym pomieszczeniu w innych zaś nie.

    pozdrawiam
    rafał