  • 11. Data: 2011-12-12 10:49:23
    Temat: Re: komin fuszerka - brak wlotu powietrza
    Od: Adam <a...@g...com>

    .

    > no własnie ona ma mieć dylatacje od czapki. Ceramika sie rozszerza a komin
    > (obudowa) nie.

    Jak to ma jakis nowoczesny kociolek gazowy co na wyjsciu daje 30-40stC
    to wiele mu sie ta kamionka chyba nie rozszerzy :) Co innego jakby
    tam wpuszczal 200stC :) Lepiej pogadac z producentem!!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-12-12 11:08:57
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    .googlegroups.com...
    > Jak to ma jakis nowoczesny kociolek gazowy co na wyjsciu daje 30-40stC
    > to wiele mu sie ta kamionka chyba nie rozszerzy :) Co innego jakby
    > tam wpuszczal 200stC :) Lepiej pogadac z producentem!!

    Toście mi otworzyli oczy na problem, którego nie byłem w ogóle świadomy...

    Komin gazowy faktycznie będzie miał niską temperaturę spalin na wyjściu,
    więc może brak tej dylatacji mi się upiecze... Ale drugi komin, do kominka,
    jest zrobiony w identyczny sposób i tutaj spaliny będą miały o wiele wyższą
    temperaturę...

    Złota zasada: chcesz mieć zrobione dobrze? Zrób to sam... Ech, fachowcy.

  • 13. Data: 2011-12-12 11:15:42
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jc4gs3$sj9$1@usenet.news.interia.pl...
    > Lepiej jest to pokazane na instrukcji:
    > http://systemy-kominowe-plewa.home.p...CJA_UNIlas.pd

    Poprawiony link:
    http://systemy-kominowe-plewa.home.pl/new/sites/defa
    ult/files/INSTRUKCJA_UNIlas.pdf

  • 14. Data: 2011-12-12 14:56:14
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "brunet.wp"

    > Złota zasada: chcesz mieć zrobione dobrze? Zrób to sam... Ech, fachowcy.

    No to weźże tych fachowców i iech poprawią. W czym problem?

  • 15. Data: 2011-12-12 16:15:04
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 12 Gru, 10:17, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Witam,
    >
    > Nie dopilnowałem, mój błąd. Murarze popełnili sporą fuszerkę, dopiero teraz
    > to odkryłem.
    >
    > Mam komin (systemowy, gazowy) jest z niezależnym doprowadzaniem powietrza do
    > spalania. Wspaniałomyślni murarze całkowicie zamurowali od góry wlot
    > powietrza.

    Czyli do zamkniętej komory? IMO trochę strata kasy - ja mam taki sam i
    myślę, że trzeba było zrobić to inaczej. W każdym razie u mnie (komin
    Bolesławiec) wygląda to tak:

    - kształtka faktycznie wychodzi przez czapę - uszczelniona silikonem
    wysokotemperaturowym (czy czymś podobnym, do kominów).
    - w kominkowym są kratki (podobne, acz nie do końca) do wentylacyjnych
    - do przewietrzania wełny.
    - w spalinowym - podobnie, tylko tu jest to poborem powietrza.

    > Murarze na szczycie
    > wylali betonową czapę (wystaje tylko rura spalinowa), tak więc całkowicie
    > zablokowali dopływ powietrza do przyszłego pieca. Potem dekarze obrobili
    > całość blachą.

    I dobrze - powietrze powinno wg mnie dolatywać bokami, nie górą komina
    - na stówę jest rozrysowane w instrukcji montażu.

    > A może jakieś inne pomysły? Całkowita demolka i kazać robić całą górę od
    > nowa? Boję się jednak o blachodachówkę...

    Wg mnie powinno dać się te otwory wyciąć parę cm poniżej czapy - w
    wełnie/siatce to popierdułka, trochę gorzej będzie to ładnie zrobić w
    tych keramzytobetonowych klockach - możnaby spróbować nawiercić w
    około i wybić młotkiem ; na wierzch i tak pójdzie kratka wentylacyjna
    i przymaskuje. Swoją drogą upewnij się, żebyś miał porobione spadki na
    zewnątrz w kanałach wentylacyjnych.

    Na pociechę - niektórzy producenci kotłów i tak wymagają własnego
    wkładu kominowego w środek, więc zamiast tego mogłeś po prostu
    wymurować szacht z pustaka wentylacyjnego i wsadzić w niego wspomnianą
    rurę - byłoby dużo taniej i prościej.

    mucher
    PS. swoją drogą zastanawiam się ile jeszcze osób pisuje jednocześnie
    tu i na FM ;)

  • 16. Data: 2011-12-13 09:02:55
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    >
    > Mam komin (systemowy, gazowy) jest z niezależnym doprowadzaniem powietrza
    > do spalania. Wspaniałomyślni murarze całkowicie zamurowali od góry wlot

    Dzwoniłem do producenta. Absolutnie nie ma problemu aby zamontować kratkę z
    boku komina i poprzez nią pobierać powietrze. Producent zalecił 2 kratki, po
    dwóch przeciwległych stronach komina.

    Zgodnie ze słowami mojego rozmówcy, taki sposób jest nawet podawany w
    instrukcji (jako alternatywa). Ja jednak w swojej instrukcji (ani tej na
    www) nie widzę tego.

    Pytałem też o brak dylatacji między kamionką a betonową płytą. Zdecydowanie
    do poprawy, tak nie może zostać. Zastanawiam się jak najlepiej zrobić tą
    dylatację i czym potem uszczelnić...

    Generalnie plus dla Plewy za wsparcie techniczne.

    Pozdrawiam,
    BWP