  • 1. Data: 2009-12-13 22:30:14
    Temat: kominek - jak wysoki komin?
    Od: "kameleon" <l...@g...pl>

    Starzy walnęli sobie piec.....ccc ... na parterze. Oczywiście, zanim toto się
    nagrzeje,
    jest zimne tak z godzinę. A grzeje słabo. Zatem, można by, hen, ponad piecem, piętro
    wyżej, umieścić kominek. Byłoby super, romantycznie, bajerancko, z tym, że komina by
    tam
    było jakieś 2 m. max. Nie wiem, czy zrobić jakiś wentylator i wciskać dym do komina
    poniżej podłogi- na parterze? Czy 2 m. dla kominka ogrzewającego max 60 m kw. to nie
    jest
    za skromnie? Wylot komina na wysokości 6-7 m. Jakiś filtr przeciwiskrowy - domek pod
    lasem??

  • 2. Data: 2009-12-13 23:17:11
    Temat: Re: kominek - jak wysoki komin?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 23:30:14 +0100, kameleon napisał(a):

> [...]

    nie jest
    > za skromnie? Wylot komina na wysokości 6-7 m. Jakiś filtr przeciwiskrowy - domek

    To raczej przedłuzyć komin.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-12-14 10:02:17
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja mam w budynku gospodarczym komin 1,7 metra licząc od wylotu z kotła c.o.
    do szczytu komina i ciągnie aż huczy. Bywają czasem takie dni, że przy
    rozpalaniu ciągu nie ma, zwłaszcza przy mglistej pogodzie i jak wszystko
    wystygnie, ale pomaga troszka denaturatu, ewentualnie gazety.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-14 10:48:57
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > podłogi- na parterze? Czy 2 m. dla kominka ogrzewającego max 60 m kw. to
    > nie jest za skromnie? Wylot komina na wysokości 6-7 m. Jakiś filtr

    iskry nawet jak poleca to daleko palic sie nie beda, sadze to juz predzej ci
    sie zapala - ale od tego sa specjalne srodki

    ja mam komin liczac od nasady kominka jakies 4m. wsadz stalowa rure i czesc.
    nie wpinaj sie do uzywanego komina! osobny przewod.

    wentylator nie potrzebny - tylko rure kwasowke wsadsz zeby przedluzyc komin
    i zlote dzielo

  • 5. Data: 2009-12-14 12:19:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kameleon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiś wentylator i wciskać dym do komina poniżej podłogi- na parterze?

    a potem pośmiertnie nagroda Darwina....

  • 6. Data: 2009-12-16 02:58:53
    Od: "kameleon" <l...@g...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kameleon" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > a potem pośmiertnie nagroda Darwina....

    No co ty, jest czujnik czadu (raz się przydał!).
    Osobny komin, to jest to.

  • 7. Data: 2009-12-16 18:13:37
    Temat: Re: kominek - jak wysoki komin? - rany boskie...
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > podłogi- na parterze? Czy 2 m. dla kominka ogrzewającego max 60 m kw. to
    > nie jest za skromnie? Wylot komina na wysokości 6-7 m. Jakiś filtr

    Zelazna zasada - czopuch komina 10-15 cm powyzej kalenicy
    i wszystko
    a czy komin bedzie mial 3 czy 8 m to juz nie ma znaczenia
    MUSI byc wyzej niz kalenica
    sa pewne wyjatki przy wielospadowych dachach ale tu chyba nie wazne

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2009-12-17 01:21:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zelazna zasada - czopuch komina 10-15 cm powyzej kalenicy
    > i wszystko
    > a czy komin bedzie mial 3 czy 8 m to juz nie ma znaczenia
    > MUSI byc wyzej niz kalenica

    Chyba masz racje. Mam komin od kominka, wystarczajaco wysoki, ale znajduje
    sie mniej wiecej w polowie najwiekszej polaci. To dach nie jednopolaciowy i
    komin jest blisko kosza. Jak zmieni sie wiatr to potrafi dymic do srodka do
    czasu az komin lekko sie nie nagrzeje i zacznie ciagnac. Kat polaci u mnie
    to 40 stopni, wiec kalenica wypada wysoko. Komin mimo ze prawie krematoryjny
    konczy sie ponizej najwyzszej kalenicy. Ile mozna ciagnac komi do gory z
    ryzykiem, ze wiekszy wiatr prewroci go na dach? Czasem trudno wszystko
    pogodzic. Jak u mnie problem jakos nie minie po zamontowaniu wkladu
    kominkowego, to bede musial wstawiac stalowa rure w komin by przedluzyc
    kanal. Zawsze to bezpieczniejsze jak piecio metrowy komin z klinkieru.

    Pozdro.. TK