  • 111. Data: 2009-11-14 17:28:27
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Lis, 18:07, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > BTW rozumiem, ze gdybys mial np. dostac w spadku jakas super hate, to
    > powiedzilabys, zeby se ja w dupe wsadzili bo tak, to nie bedziesz mial
    > satysfakcji.

    Cos w tym jest - dziwnie np. czulbym sie odbierajac chate od np.
    developera. Taka jedna wielka niewiadoma - dostajesz kluczyk do
    niewiadomo czego, w czym masz spedzic reszte swojego zycia i nie
    wiesz, czy bedzie to sielanka czy wieloletnie remonty na poprawki po
    partaczach, ktorzy robili wszystko zeby developer zarobil jak
    najwiecej. Sorry ale widuje zbyt czesto "od podszewki" wiele duzych
    inwestycji i wiem jak to jest - nawet jak developer chce byc uczciwy
    to material rozkradna pracownicy i bedzie jak zwykle kichowato ;-)
    Nasza piekna nowa autostrada A1 to tez pieknie ubrany super drogi
    bubel (jest juz bublem mimo ze jeszcze nie skonczony ;-)) Dlatego nie
    - nie wsadzilbym tej chaty w dupe tylko przyjal, sprzedal i postawil
    za te pieniadze dwie nowe - jedna dla siebie, druga na handel (juz za
    pomoca jakiejs firmy - bo ja bym w czyms takim nie zamieszkal ;) Tak
    bym pewnie zrobil :) Fakt - jestem troche przewrazliwiony i mam swira
    przy wielu szczegolach (typu ocieplenie dachu / scian) - musze miec
    zrobione wszystko perfekt. Skreca mnie jak musze zostawic na 1h ekipe
    od ocieplen mimo, ze wiem, ze robia wszystko dobrze - ale wole przy
    nich byc, patrzec, a nawet pomagac (i wcale im za te pomoc nie
    odliczam od wynagrodzenia ;-) Dla mnie nie liczy sie kasa tylko
    perfekcja w kazdym szczegole tego domu. Jestem troche jak det. Monk. I
    wiem, ze te cechy wcale takie dobre w zyciu nie sa ale coz - taki juz
    jestem ;-))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 112. Data: 2009-11-14 17:44:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Ale tlumacza sie, ze wola zaplacic i spedzic ten czas LEPIEJ (np.
    > przed tv :D A prawda jest inna.. Ghost pisze, ze praca na budowie jest
    > jak kazda inna - guzik prawda, chyba na czyjejs. Ewentualnie murarka i
    > inne "ciezkie" rzeczy - tu zgoda, trzeba sie naharowac i nie kazdy da
    > rade. Ale montaz wszystkich instalacji (jak CO, WOD-KAN, OC, LAN, TV)
    > i wykonczen jest lekki, prosty, precyzyjny. Satysfakcji, ze cos
    > zaprojektowalo, przeliczylo, wykonalo i uruchomilo samemu nie da sie
    > przeliczyc na zadne pieniadze - tego tez Ghost nie uwzglednia ;-)

    Smieszy mie takie gadanie.
    Kazdy moze. Ocz\ywiscie, ze kazy moze, ale nie kazdy ma do tego tzw.
    "smykalke". Bylo nie bylom do takich rzeczy trzeba miec troche pojecia i
    umiejetnosci technicznych. Niestety nie kazdy to ma. Ludzie posiadaja
    przerózne zawody i przerózne zdolnosci.
    Poza tym poznawanie armatury, rozwiazan technologicznych zajmuje sporo czasu
    i wymaga sporego zaangazowania, a nie kazdy ma tyle tego czasu, zeby uczyc
    sie rzeczy, które beda potrzebne tylko i wylacznie do zrobienia jedenej
    jedynej instalacji w swoim zyciu. Nierzadko takiemu poznawaniu towarzysza
    bledy, któe trzeba poprawiac, a bledy kosztuja.
    W takim przypadku lepiej jest powierzyc taka robote tym, któzy sie na tym
    znaja.

  • 113. Data: 2009-11-14 17:52:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    n.googlegroups.com...

> [...]
    > perfekcja w kazdym szczegole tego domu. Jestem troche jak det. Monk. I
    > wiem, ze te cechy wcale takie dobre w zyciu nie sa ale coz - taki juz

    Byl spadek a nie developer i super chata a nie bubel - kiedy juz mam kolejny
    raz czarno na bialym, ze ktos w dyskusji manipuluje i wtraca rzeczy zupelnie
    nie zwiazane z tematem, wiem, ze mam racje.

    EOT

  • 114. Data: 2009-11-14 17:55:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Lis, 18:44, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > bledy, któe trzeba poprawiac, a bledy kosztuja.
    > W takim przypadku lepiej jest powierzyc taka robote tym, któzy sie na tym

    Jestes instalatorem, wiec nie ma sensu z Toba polemizowac :-) Po
    czesci masz racje. Ale ja i tak uwazam, ze to sa proste manualnie
    czynnosci ktorych kazdy moze sie nauczyc. Nie trzeba miec w sobie
    niczego, co nadawaloby sie do pokazania w programie "Mam talent" ;-)
    Kazdy mial w szkole zajecia z ZPT na ktorych robilo sie podobnie a
    nawet czasem bardziej skomplikowane rzeczy ;-) Nie twierdze, ze kazdy
    MUSI to robic sam. Ale twierdze, ze kazdy MOZE :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 115. Data: 2009-11-14 17:58:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Lis, 18:52, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Byl spadek a nie developer i super chata a nie bubel - kiedy juz mam kolejny

    Ale skad wiesz ze to super chata? Jak rzeczywiscie super to pewnie, ze
    bym sie zastanowil :) Ja nie stawiam niczego na ostrzu noza i z gory
    nic nie zakladam.

    > raz czarno na bialym, ze ktos w dyskusji manipuluje i wtraca rzeczy zupelnie
    > nie zwiazane z tematem, wiem, ze mam racje.

    OK, masz racje - musze sprawdzic konto bo na pewno wyparowalo mi z
    niego te ~2k pln na instalacje kominka - na pewno, przeciez masz
    racje ;) Niech wiec bedzie EOT.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 116. Data: 2009-11-14 19:14:32
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > nawet czasem bardziej skomplikowane rzeczy ;-) Nie twierdze, ze kazdy
    > MUSI to robic sam. Ale twierdze, ze kazdy MOZE :)

    Jakoś nie podjąłbym się budowy kominka z cegły - mimo, że uważam siebie
    za takiego, co może.

    A co do tego, co kto może, to podobnie jak i w innych dziedzinach
    umiejętności/predyspozycje są zgodne z rozkładem normalnym a dla każdej
    czynności trzeba załapać się na któryś centyl. Przykładowo wymiany
    żarówki podjęłoby się tak z 75% populacji (kobiet i mężczyzn) a budowy
    kominka ...... :-)

    M.

  • 117. Data: 2009-11-14 23:28:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale dlaczego ja mam doliczac, skoro mnie to kosztowalo 6,5k pln i nic
    > wiecej? :-) Ghost zapytal ile mnie to bedzie kosztowac bo pisalem, ze
    > kominek bede mial "gratis" - za oszczednosci gdybym grzal pradem.
    > Rozmawiamy wiec konkretnie o mojej sytuacji - to dlaczego mam doliczyc
    > 2k pln ktorych faktycznie nie wydam ? ;) Tak liczac to za instalacje
    > pompy ciepla musialbym policzyc sobie z 50k pln, a faktycznie wyjdzie
    > mnie 20k ;-))

    Ty sobie nie licz, ale trudno powiedziec, ze cos jest tanie bo kosztuje tyle
    ile klamoty do tego. Jak ja cos kupuje w firmie to kosztuje mnie to mniej
    niz mojego klienta. Nie mowie mu kup pan sobie to, bo to jest tanie. Problem
    w tym ze dla niego nie koniecznie tak samo tanie, bo zaplaci wiecej.
    Uscislajac mozna oczywiscie uznac, ze Ciebie ten kominek kosztuje tyle ile
    zaplaciles za pake, ale postronny czytacz, ew. szczesliwy posiadacz
    zaplaci/zaplacil odpowiednio wiecej za gotowy do uzycia produkt. Dla Ciebie
    cena montazu nie ma znaczenia, ale takie rzeczy po prostu kosztuja. Jak
    postawisz sobie sam swoj wlasny dom, to nie sprzedaz go za tyle ile
    kosztowaly wylacznie materialy do jego zbudowania i wyposazenia. A sa osoby,
    ktore min. na podstawie tej lektury moga podejmowac decyzje o wyborze
    konkretnych rozwiazan. Nic wiecej.

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2009-11-15 11:14:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jestes instalatorem, wiec nie ma sensu z Toba polemizowac :-)

    A jakie to ma znaczenie ?

    > Po czesci masz racje. Ale ja i tak uwazam, ze to sa proste manualnie
    > czynnosci ktorych kazdy moze sie nauczyc.

    Same czynnosci manualne nie wystarcza.

    > Kazdy mial w szkole zajecia z ZPT na ktorych robilo sie podobnie a
    > nawet czasem bardziej skomplikowane rzeczy ;-)

    Co robiles na ZPT ?
    Projektowales i wykonywales instalacje ?
    Pierdoly piszesz.

    > Nie twierdze, ze kazdy
    > MUSI to robic sam. Ale twierdze, ze kazdy MOZE :)

    Tak samo kazdy moze sie sam zoperowac, przeciez narzedzia sa tez latwo
    dostepne w sklepach zaopatrzenia medycznegi, a nawet w aptekch, a samo
    operowanie polega na wykonaniu prostych czynnosci ciecia.
    Podobnie jest z instalacjami. Nauczyc sie wykonania potrafi kazdy, ale nie
    kazdy potrafi zaprojektowac, dobrac elementy i wyregulowac. Samo wykonanie
    takze wymaga pewnej precyzji, która sie zdobywa poprzez doswiadczenie. Niech
    za przyklad posluzy Maniek, który sobie nie moze poradzic ze zwyklymi
    uszczelnieniami gwintowymi w instalacji solarnej.
    Obecne instalacje wymagaja znjomosci wielu technologii oraz dysponowania
    specjalistycznymi narzedziami.
    Nie kazdemu sie oplaca kupowac tych narzedzi, aby wykonac jedna, jedyna
    instalacje.

  • 119. Data: 2009-11-15 12:33:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Ty sobie nie licz, ale trudno powiedziec, ze cos jest tanie bo kosztuje
    > tyle ile klamoty do tego.

    Klopot w tym, ze on sie upiera, ze swojej pracy nie liczy bo wykonuje ja z
    radoscia. Prawda jest taka, ze ludzie i owszem pracuja u siebie na budowach,
    ale glownie dlatego, ze po prostu chca miec taniej/szybciej.

  • 120. Data: 2009-11-15 12:38:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Lis, 13:33, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > radoscia. Prawda jest taka, ze ludzie i owszem pracuja u siebie na budowach,
    > ale glownie dlatego, ze po prostu chca miec taniej/szybciej.

    Szybciej ? :D ROTFL. Zawsze wychodzi dluzej, niz dobrze zgrane ekipy
    kilkuoosobowe. Prawda tez jest taka, ze ludzie pracuja u siebie bo
    chca miec lepiej i dokladniej. Nie zawsze liczy sie kasa.

    Polecam przeczytanie tylko tych dwoch watkow:

    http://forum.muratordom.pl/bubel-roku,t162216.htm
    http://forum.muratordom.pl/absurdalne-wyczyny-wykona
    wcow-najbardziej-absurdalne,t74996.htm

    To moze uswiadomisz sobie o czym pisze :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.