  • 211. Data: 2009-11-21 10:02:48
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b7dc3e7c-bf8f-4295-9d53-f81702bf8fc2@b15g2000yq
    d.googlegroups.com...
    On 21 Lis, 01:31, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    >Alleluja! Prawdziwe nawrócenie!

    No nie zupelnie, nadal te sciany oddaja cieplo na zewnatrz a nie w druga
    strone. Jak juz oddadza jednego dnia i drugiego i trzeciego, to co oddadza
    za tydzien? Niech bedzie, ze mocy starczy do ogrzania calosci, ale watpie ze
    przy -20C bedzie to takie latwe. Temp. w domu bedzie spadac coraz szybciej.

    ><sarkazm ON>
    >Ale nie! Odrzuć tą idiotyczną myśl - bo wykresik na to nie pozwala.

    Pozwala, pozwala kwestia temperatur i czasu.

    > Ale to jest cos za cos, bo te energie trzeba bedzie im
    > oddac, a to tez potrwa dluzej.

    W nocy w 2-giej taryfie?

    Plus CWU 300L i -20C na zewnatrz??

    Pozdro.. TK

  • 212. Data: 2009-11-21 10:15:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 20 Lis, 10:05, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    >Znalazłem błąd ... ale w Twoim rozumowaniu...

    To szukaj dalej - jest u Ciebie.

  • 213. Data: 2009-11-21 10:16:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 20 Lis, 12:48, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    >Wszystko można odpowiednio obłożyć styropianem aby zminimalizować
    >ucieczkę ciepła daną drogą...

    Zwlaszcza oka.

    > e niestety powietrza styropianem nie
    >obłożysz!

    Poprosze o wiarygodne zrodlo informacji, ze 70% to wentylacja. Chetnie tez
    poznam rozklad pozostalych 30%., wiemy juz, ze sciany plus okna to 20%.

  • 214. Data: 2009-11-21 10:17:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Zwlaszcza oka.

    *okna

  • 215. Data: 2009-11-21 10:21:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    c.googlegroups.com...
    On 20 Lis, 08:15, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    >To oblicz sobie pojemnosc cieplna powietrza ktore znajduje sie w
    >pomieszczeniu, potem sprawdz jak szybko ta marna ilosc ciepla zostanie
    >wywiana do komina.

    Ty to sobie poprostu zmierz.

  • 216. Data: 2009-11-21 18:03:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Co będzie widać? Widać tylko że jakiś program Ci myślenie wyłączył i
    >wszędzie widzisz "wykresy". A jak mawiał słynny marketingowiec "nie
    >ważne czy co przedstawia wykres...wykres ma iść zawsze do góry"

    A wiesz co jest najsmieszniejsze? To, ze nie ja na ten wykres sie powolalem
    tylko Adam starajacy sie udowodnic, ze sciany oddaja cieplo do srodka. A tym
    czasem linia opada w strone zewnetrzna, to gdzie wg. Ciebie nastepuje
    wymiana ciepla?? O ironio zaprzeczyles wlasnie jednemu z dowodow na
    oddawanie temp. do srodka.:-)

    >Na zewnątrz -20C. Powietrze o takiej temperaturze dostaje się do domu
    >np. szczeliną przy oknie i napotyka ścianę.... wyczytaj z wykresu jaką
    >temperaturę ma wtedy ściana i policz czy się od tej ściany ogrzeje czy
    >nie...

    Ale jaka szczelina, jakie powietrze? Chcesz dzielic wlos na czworo szukajac
    struzek powietrza przy oknie? I co z tego, ze sie ogrzeje? To dowod na
    oddawanie ciepla do srodka przez niekontrolowana struzke? Taki ma byc dom ze
    szczelinami przy oknie? Jak zatkasz szczeline to w ktora strone bedzie
    wymiana?

    >Spadły Ci klapki na oczy i traktujesz cały czas ten układ jako układ
    >zamknięty. A to jest bzdura totalna. Tak! w środku (czyli powietrze)
    >zrobi się szybciej chłodniejsze niż ściany zewnętrzne (nie mówiąc już
    >o suficie i ścianach wewnętrznych), a właściwie to wlatuje
    >chłodniejsze i musi się od czegoś ogrzać.

    Jak wleci zimne to jeszcze szybciej wychlodzi pomieszczenie i wszystkie
    sciany i tym bardziej d..pa z wydajnosci pompy ciepla.
    Ale piszac o klapkach na oczach i traktowaniu ukladu jako staly pomyliles
    niestety adresata. W tej dyskusji posluguje sie wylacznie zalozeniami jakie
    to z wielka pieczolowitoscia niektorzy tu zamieszczaja i posluguja sie jak
    bezwzglednymi. Nie napisze preciez ze mi sie wydaje, bo nie da sie tego
    wyliczyc a to ostatnio bardzo modne. Moze nie zauwazyles, ale jestem tu
    etatowym sceptykiem wyliczanych parametrow od poczatku mojej kadencji na
    grupie. Moim zdaniem uklad ten jak slusznie zauwazyles nie bedzie staly a w
    zwiazku z tym moze byc tylko gorzej.

    >Ale akumulują ciepło, więc może jednak "warto rozmawiać"?

    Tak, no napewno akumuluja jak wszystko zreszta. Mozemy rozmawiac, ale tu nie
    ma sporu i szczerze mowiac nie wiem po co rozmawiac i co ta dyskusja dalej
    wniesie.
    W sumie to co mamy udowadniac bo juz sam nie wiem?
    Zaczelismy od scian zewnetrznych ktore to maja nie oddawac ciepla na
    zewnatrz choc dowod w postaci zamieszczonego wykresu mowi inaczej, no nie
    wiem szczerze mowiac. Nie zaprzecze, ze wszystko co wewnatrz jest
    akumulatorem ciepla.

    >Ja mam taki efekt obecnie... dom nieogrzewany, wentylacja jeszcze
    >niestety grawitacyjna (przez nieszczelności i komin spalinowy do
    >którego nic nie jest podłączone). Dom obecnie ma tak dużą bezwładność
    >że nocne spadki temperatur poniżej zera nie robiły żadnego wrażenia na
    >termometrze. Dom reaguje na tzw. średnią dobową temperaturę starając
    >się do niej zbliżyć w tempie ok 0,5C na dzień. I uwaga... ściany
    >zewnętrzne nie są w mierzalny sposób chłodniejsze od wewnętrznych,
    >główna ucieczka ciepła zachodzi właśnie przez wentylację.

    U mnie tez tak jest, pytanie przy jakich temperaturach te sciany moga
    zakumulowac wystarczajaca na niegrzenie ilosc ciepla. Co do reszty zgoda.
    Nie powiem, ze u mnie temp. spada o 10C w nocy bo tak nie jest. Jak
    przyjdzie -10, -15 to spadki beda wieksze.

    >PS: Wykresy temperatur na które prawdopodobnie się powołujesz dotyczą
    >"stanu ustalonego" przy włączonym ogrzewaniu. W omawianym przypadku
    >(czyli "stanu nieustalonego" ) bardziej adekwatnym modelem ściany była
    >by nagrzana cegłówka wystawiona na zewnątrz... czyli najchłodniej
    >bliżej powietrza a najcieplej w środku ściany. Przy czym opór cieplny
    >(z powodu styropianu) z jednej strony jest dużo większy niż z drugiej.

    Te kwestie wyjasnij sobie z autorem dowodu.
    Ja nie bede pompowal domu w drugiej taryfie inwestujac w bufory i co tam
    jeszcze majac watpliwa nadzieje, ze podlogowka zapewni mi odpowiedni komfort
    przez caly dzien.
    Szczerze mowiac jak mam miec rano goraca a wieczorem bede czekal z
    utesknieniem na druga taryfe to ja dziekuje za taki komfort. U mnie
    podlogowka po odpaleniu kotla ledwo zaczyna reagowac po ok. trzech godzinach
    grzania.

    Pozdro.. TK

  • 217. Data: 2009-11-21 18:05:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marek K" <m...@W...kappa.pl> napisał w wiadomości

    >Nabijasz się, ale to jest podstawowe założenie, bez którego dyskusja jest
    >jakby bez sensu.

    Nie nabijam sie, napisalem powaznie. Wszystko jest subiektywne przeciez. Dla
    mnie 18C to watpliwy komfort wieczorem.

    Pozdro.. TK

  • 218. Data: 2009-11-21 18:09:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Wszystko można wytłumaczyć opierając się na nieadekwatnych do danej
    >sytuacji wykresikach....

    Zdjecia z kamery termowizyjnej jakie widywalem sugerowaly by raczej, ze
    wykres jednak jest prawidlowy, tylko tu przeczy temu co mial udowodnic.

    Pozdro.. TK

  • 219. Data: 2009-11-21 23:59:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > nastepuje wymiana ciepla?? O ironio zaprzeczyles wlasnie jednemu z dowodow

    Caly numer polega wylacznie na proporcjach ucieczki ciepla sciany vs cala
    reszta oczywiscie uwzgledniajac pojemnosc cieplna tychze scian.

  • 220. Data: 2009-11-22 00:04:13
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Marek K" <m...@W...kappa.pl> napisał w wiadomości

    > Nie nabijam sie, napisalem powaznie. Wszystko jest subiektywne przeciez. Dla
    > mnie 18C to watpliwy komfort wieczorem.

    Właśnie o to chodzi. Dla mnie 18-20 jest ok.
    Poza tym o ile pamiętam lekcje z fizyki budowli to do pojęcia komfortu
    cieplnego jeszcze parę warunków było (np temp. grzejników, przy zbyt
    wysokiej silne promieniowanie powodowało dyskomfort)

    pzdr
    Marek