  • 231. Data: 2009-11-22 09:52:36
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5071b0b5-eff4-4385-b610-3c9fd4b1a212@k4g2000yqb
    .googlegroups.com...
    On 21 Lis, 11:16, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomościnews:ef1fa9fb-3df8-4025-8904-a18f5e071852@
    m38g2000yqd.googlegroups.com...

    >Żadne źródło nie będzie dla Ciebie wiarygodne, bo przeczyło by Twojej
    >nieomylności..
    >;-)
    >Ale proszę bardzo pierwszy lepszy z brzegu link wyszukany z googlacza:

    >http://www.wymiennikgruntowy.pl/dom-niskoenergetycz
    ny-w-praktyce,pl,0.html

    Jak brzmialo zapytanie w googlu?

  • 232. Data: 2009-11-22 09:53:40
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > poznam rozklad pozostalych 30%., wiemy juz, ze sciany plus okna to 20%.

    )>Żadne źródło nie będzie dla Ciebie wiarygodne, bo przeczyło by Twojej

    Ja na ogrzewanie wydaje rocznie ok1500zł(koszt drewna)
    Z tego 70% ucieka przez wentylacje wiec ucieka mi ok1000zł.
    Czasami drzwi wejściwe otwieram i zamykam (okna też kurcze otwieramy)wiec
    tam pewnie tez ze dwie 3 stówki ucieka.
    Kominek otwarty-dziura 60*60cm to pewnie ze dwie stówki w komin idzie.;))))
    Ratunku.;)))

    Kris

  • 233. Data: 2009-11-22 13:49:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    h.googlegroups.com...

    > 1 paleta cegly na 3 kominy ? Moj maly kominek:

    1 paleta cegly na 1 komin, ok. 1,5 palety klinkieru na cztery kominy.

    > wychodzi * 3 = 2800 sztuk po zlotowce = 2,8k pln. Klinkieru na moim
    > kominku jest ~170szt. - kupowany po 5 pln (pelna, zadna perforowana,
    > dziurawka czy inna) = 850 pln * 3 = 2500 pln. To w sumie juz 5,3k pln.

    Pelna cegla powiadasz po 5zl/szt.? Niezle, mozna i tak. No i masz swoja
    cene.

    > Dolicz kupe zaprawy normalnej i do klinkieru (zwyklej tez bym nie uzyl
    > - sasiad zrobil i ma "piekne" biale wykwity juz po paru miesiacach) i

    Mam pare rzeczy z klinkieru i nigdy nigdzie nie widzialem u siebie zadnych
    wykwitow. U innych owszem, dosc czesto. Nie uzywalem zapraw do klinkieru bo
    to sciema. Problemem nie jest samo wapno a rowniez cement. Ten musi byc
    czysty, jedynka bez popiolow.

    > robocizne. Mnie murarz skasowal grosze bo 500 pln / komin. To daje
    > spokojnie kwote rzedu 7-8k pln za najtansza wersje takich trzech
    > kominow :) Systemowe to koszt ok 3-4k pln / sztuke.

    Cegla pelna kosztowala mnie nie pamietam, ale to chyba bylo 0,35zl/szt. Nie
    ma co traktowac tych danych jak wyrocznie, bo moglem gdzies czegos
    niedoszacowac, pisalem juz o tym, ale z ta cegla po 5zl. to pojechales. :-)

    > Ale po co ta walizke inwestowac.. Mam jeszcze druga, moze trzecia, a
    > moze czwarta taka sama? Po co inwestowac te, ktora da mi komfort i
    > wygode w swoim wlasnym domu ?:)

    A czym bedzie roznil sie komfort pompy ciepla i gazu z butli np., czy oleju
    opalowego? W ktorym momencie lepszy komfort zapewni kominek z plaszczem w
    porownaniu do kotla na drzewo w piwnicy? Skoro nawet wersalki pelne
    pieniedzy? :-)

    Pozdro.. TK

  • 234. Data: 2009-11-22 14:05:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jak przyjdzie -20st C, a Ty nachajcujesz w srodku do +20st C to glowe
    > Ci urwie przy tym kanale wentylacyjnym :-)

    Ze straty sa to jest pewne, ale zeby tak 70%, czy iles tam dziesiat to taki
    pewny juz bym nie byl.

    > dlugo utrzymujacy sie smrodek w WC :) Nie pisze juz o oszednosciach bo
    > zas sie zacznie. Skupiam sie juz tylko na komforcie!

    Komfort pewnie tak, ale nie o tym tu chyba.:-)

    Pozdro.. TK

  • 235. Data: 2009-11-22 14:09:03
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 10:52, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    ny-w-praktyce,pl,0...

    > Jak brzmialo zapytanie w googlu?

    A jakie to ma znaczenie?
    ;-)

    Teraz np. wpisałem "procent ciepła wentylacji"
    I trzeci od góry link mówi nawet o 80%....
    http://projektytypowe.blogspot.com/2009/03/wentylacj
    a-grawitacyjna-wypierana-przez.html
    ;-)

    Wszystko zależy od izolacji przegród budowlanych i wcale nie musi to
    być metr styropianu.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 236. Data: 2009-11-22 14:12:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Bo mój też jest jeszcze kiepsko ocieplony (brak ocieplenia dachu) i
    >też ma wentylację (na razie) grawitacyjną. Więc musi się zachowywać
    >podobnie.

    No dobra, jak zatkasz ten kanal to nie wystygnie przez miesiac? A jak ludzie
    z grawitacynymi wentylacjami placa przyjmijmy po te 3000zl za sezon i ich
    straty na wentylacji to te strzele 70% to ile Ty liczysz placic po
    zainstalowaniu rekuperatora 2000zl mniej na samej wentylacji i iles tam
    mniej na lepszym K sciany? To sie po prostu kupy nie trzyma.

    >Straty na wentylacji będą tym większe im większa różnica temperatur.

    Oby tylko na wentylacji.

    Pozdro.. TK

  • 237. Data: 2009-11-22 14:19:42
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 01:26, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > To mozliwe, w cieniu tej dyskusji jest pompa ciepla zasilana w drugiej
    > taryfie i podlogowka dbajaca o komfort cieplny. Tu mozna probowac pozbyc sie
    > problemu grzania wylacznie noca stosujac bufor ciepla, ale to kolejne
    > urzadzenie, kolejny koszt i kolejne klopoty.

    Albo.... odpowiednia izolacja przegród zewnętrznych plus wysoka
    akumulacyjność cieplna (inercja cieplna) dużej masy wewnątrz (ściany
    zewn. i wewnętrzne plus stropy itp no i wylewka w podłogówce).
    ;-)
    I o to chodzi (chyba) w tej dyskusji.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 238. Data: 2009-11-22 14:23:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nieprawda. Bylaby zaledwie lagodniejsza! Odwrotna pochylosc mialaby,
    > gdyby w srodku bylo zimniej niz na zewnatrz!

    Dokladnie tak. To by znaczylo, ze oddaje cieplo do srodka.

    > Zakladajac w srodku 15st,
    > na zewnatrz -20st, to linia zawsze bedzie pochyla ku scianie
    > zewnetrznej - sciana zawsze tam bedzie zimniejsza niz ta w srodku. Ale
    > jezeli pustak ma 20st a w srodku 15st to ten pustak bedzie oddawal
    > cieplo do srodka :) Im w srodku bedzie zimniej tym linia bedzie mniej
    > pochyla..

    Kto wie, czy nie byla by pochyla w obie strony piramidalnie z dluzszym
    bokiem na zewnatrz.
    Jezeli linia pochyla sie w jedna strone to wylacznie tam nastepuje znaczaca
    wymiana.

    > 20k? :) Pozlacane przewody i anemostaty ? Wyzszej klasy centralka dla
    > standardowego domu to 5k pln. (ja place 6,5k ale bede wentylowal
    > 1000m3). Przewody to 2k pln. Anemostaty to grosze:) Jak ktos placi 20k
    > pln za wentylacje mech. z reku to jest zwyklym naciagnietym baranem!

    Policzone masz za darmo i robisz sam zglebiajac te wiedze dlugimi
    wieczorami?
    A gdzie slynny GWC powietrze woda? Moze i troche przesadzilem, ale grubo
    ponizej 15tys. raczej nie ma co liczyc. Pomyslec ile za 15000 mozna opalu
    kupic, a oszczednosci to tylko roznica w cenie ilosci nosnika. Ale niech
    bedzie, oszczednosci zapewne beda.

    Pozdro.. TK

  • 239. Data: 2009-11-22 14:38:01
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 22 Lis, 15:12, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > No dobra, jak zatkasz ten kanal to nie wystygnie przez miesiac?

    Nie chodzi o to że nie wystygnie (bo cudów nie ma), chodzi o to by
    przez te kilka godzin dziennie, pomimo braku zasilania podłogówki,
    temperatura w pomieszczeniu nie spadła poniżej akceptowalnego progu. I
    wbrew pozorom nie jest to aż tak trudne w realizacji. Jednakże bez tej
    izolowanej "masy akumulacyjnej" sama podłogówka nie ma wystarczającej
    bezwładności.

> [...]
    > zainstalowaniu rekuperatora 2000zl mniej na samej wentylacji i iles tam
    > mniej na lepszym K sciany? To sie po prostu kupy nie trzyma.

    To się kupy nie trzyma, bo skoro liczysz 70% straty na wentylacji to
    znaczy że dom już jest b. dobrze ocieplony, więc te względne 70% to
    już jest z małej kwoty bezwzględnej.

    > Oby tylko na wentylacji.

    Nie tylko, ale straty na wentylacji rosną jakoś tak po krzywej, a
    straty przez ściany teoretycznie liniowo.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 240. Data: 2009-11-22 14:40:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Albo.... odpowiednia izolacja przegród zewnętrznych plus wysoka
    >akumulacyjność cieplna (inercja cieplna) dużej masy wewnątrz (ściany
    >zewn. i wewnętrzne plus stropy itp no i wylewka w podłogówce).

    No tak, ale pozostaje problem zimnego wieczora i cieplego poranka. Poranek
    moze nawet przyjemny, noc nie bardzo, a wieczor pewnie najgorszy.
    Adam w sumie niezle to wymyslil z tym buforem i to chyba droga ktora
    nalezalo by isc, tylko ze to dodatkowy koszt i kolejna komplikacja.

    Pozdro.. TK