  • 21. Data: 2009-03-19 20:14:46
    Temat: Re: kominiarz raz w roku. Płacić czy nie płacić?
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości
    news:gptvbg$eqt$1@inews.gazeta.pl...

    > "Przedpiśca" ma rację, a gdyby ktoś się uparł - jak mój kolega z pracy, to
    > powinny podlegać okresowej kontroli ;) - naciągnięcie
    > Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16
    > sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków
    > mieszkalnych (Dz. U. Nr 74, poz. 836)
    > [...]
    tak ma racje odnosnie tego przepisu ale w tej dyskusji chodzilo o kontrole
    przewodów kominowych!!
    wiec podawanie tego przepisu jako argumentu do nie przeprowadzania kontroli
    przewodów kominowych jest błędem.

  • 22. Data: 2009-03-19 20:19:13
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych
    > użytkowania budynków mieszkalnych (Dz. U. Nr 74, poz. 836)
    a tak przy okazji może kolega wskazać przepis który mówi jakie uprawnienia
    ma posiadac osoba przeprowadzajaca taką kontrole ? bo w tym rozporzadzeniu
    nie ma tego sprecyzowanego .

  • 23. Data: 2009-03-20 07:13:45
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    na102 pisze:
    [..]
> [...]
    > przewodów kominowych!!
    > wiec podawanie tego przepisu jako argumentu do nie przeprowadzania kontroli

    Ten przepis również mówi o kontroli przewodów kominowych, przynajmniej
    raz w roku wiosną. Podałem go jako argument do przeprowadzania kontroli,
    szczególnie przewodów kominowych.

  • 24. Data: 2009-03-20 07:16:59
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    na102 pisze:
> [...]
    > ma posiadac osoba przeprowadzajaca taką kontrole ? bo w tym rozporzadzeniu

    Taka osoba musi mieć uprawnienia budowlane, konstr. - bud. do kontroli
    powiedzmy konstrukcji, i druga sanitarna do kontroli instalacji i
    przewodów kominowych. Chyba żaden mistrz nie ma zapisu, który mówi, że
    może np. kontrolować, nadzorować itd.

  • 25. Data: 2009-03-20 12:10:14
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    detektyw pisze:

    > Taka osoba musi mieć uprawnienia budowlane, konstr. - bud. do kontroli
    > powiedzmy konstrukcji,

    Zagalopowałem się przepraszam, konstruktor z uprawnieniami bez
    ograniczeń do kierowania robotami może wypisać również protokół
    kominiarski, tylko odnośnie przewodów kominowych, skuteczności
    wentylacji mechanicznej nie wolno mu już zrobić.