  • 1. Data: 2009-09-09 06:21:37
    Temat: kompost, ustawicznie
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Tworzę przemysłowe ilości obierek + gniazd nasiennych od antonówek, czy
    to nadaje się na kompost?
    --
    Basia

  • 2. Data: 2009-09-09 06:53:15
    Temat: Re: kompost, ustawicznie
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Tworzę przemysłowe ilości obierek + gniazd nasiennych od antonówek, czy to
    > nadaje się na kompost?
    > --

    To co organiczne na kompost się nadaje.
    Zalecam poczytać na temat zakładania i przerabiania pryzmy kompostowej.
    :-)

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2009-09-09 07:02:16
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    skryba ogorodowy pisze:

    > To co organiczne na kompost się nadaje.

    Ok, dzięki. W każdej ilości monorodzajowej?

    > Zalecam poczytać na temat zakładania i przerabiania pryzmy kompostowej.

    Było czytane, wątpliwość nastarczyła ilość tych jabłczanych resztek, czy
    z kompostu nie zrobi się gorzelnia.

    > Pozdrawiam pogodnie
    Repozdrawiam słonecznie,
    --
    B.

  • 4. Data: 2009-09-09 07:32:44
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
    > Tworzę przemysłowe ilości obierek + gniazd nasiennych od antonówek, czy
> [...]

    Pewnie, ale obierki lepiej wykorzystać do zrobienia octu. Albo jabłecznika.
    W końcu to skórki jabłek są najbardziej aromatyczne.

  • 5. Data: 2009-09-09 11:13:32
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Bbjk wrote:

    > Było czytane, wątpliwość nastarczyła ilość tych jabłczanych resztek, czy
    > z kompostu nie zrobi się gorzelnia.

    To jeszcze lepiej!

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 6. Data: 2009-09-19 07:26:23
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Michal Misiurewicz schrieb:

    > To jeszcze lepiej!
    >
    > Pozdrowienia,
    > Micha?

    Tobie tylko jedno w glowie!

    Irek

  • 7. Data: 2009-09-19 07:33:33
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Bbjk schrieb:

    > Ok, dzie;ki. W kaz.dej ilos'ci monorodzajowej?

    > By?o czytane, wa;tpliwos'c' nastarczy?a ilos'c' tych jab?czanych resztek, czy
    > z kompostu nie zrobi sie; gorzelnia.

    > Repozdrawiam s?onecznie,

    No to mieszaj to z innym skladnikami, ktore sa suche. Ja np. dostaje od
    sasiada spady i te mieszam z odsiewanymi resztkami kompostowymi (grudki
    ziemi, drobne galezie, pestki), do tego dodaje trociny, zwiedla trawe i
    suche kwiaty. Mam znajomego, ktory duze ilosci koszonej trawy kompostuje
    razem z trocinami. Trzeba troche poczekac, czasami ponownie przemieszac
    ze swieza trawa ale to funkcjonuje i z kompostnika nie czuc. Obok moich
    kompostownikow zawsze stoja worki czy pojemniki ze stara ziemia
    doniczkowa lub wlasnie resztkami po odsianiu kompostu.

    Irek

  • 8. Data: 2009-09-25 12:27:07

    > Tworzę przemysłowe ilości obierek + gniazd nasiennych od antonówek, czy to
    > nadaje się na kompost?

    Z braku laku dobry kit.