  • 1. Data: 2011-09-20 16:13:35
    Temat: konstrukcja ściany w budynku gospodarczym
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Czy w budynku gospodarczym jest do przyjęcia taki układ ściany:
    podbitka 2 cm, folia, wełna 10 cm, wełna, folia, płyta g-k?
    Tak sobie zaplanowałem, ale ostatnio mam wątpliwości, czy nie lepiej
    byłoby obić z obu stron wełnę płytą OSB 1 cm i na nią dać podbitkę z
    zewnątrz i płytę g-k z wewnątrz?
    Ta płyta to kolejne kilo zł i stąd moje rozterki.

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2011-09-20 17:46:00
    Temat: Re: konstrukcja ściany w budynku gospodarczym
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 20 Wrz, 18:13, J-L-F <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zewnątrz i płytę g-k z wewnątrz?
    > Ta płyta to kolejne kilo zł i stąd moje rozterki.

    a co projekt na to...? bo to nie tylko kwestia trwałości, ale
    konstrukcji budynku... ale piszesz, że to ma być OSB 1 cm, więc chyba
    konstrukcyjnie mało ważne, więc dawaj z zewnątrz tylko tę szalówkę,
    pod spodem membrana (nie folia!!!), wełna w konstrukcję, od środka
    folia (albo i nie...) na to osb i do tego kręć gk... osb usztywni ci
    konstrukcję, przejmie naprężenia i gk nie będzie pękał... no, i jak to
    w gospodarczym wbijesz sobie gwoździa w którym miejscu zechcesz, na
    waciaka i gumofilce... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-09-20 19:23:53
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > konstrukcję, przejmie naprężenia i gk nie będzie pękał... no, i jak to
    > w gospodarczym wbijesz sobie gwoździa w którym miejscu zechcesz, na

    Projekt powstaje w trakcie budowy :-)
    Konstrukcja jest solidna, osb nie ma wzmacniać konstrukcji, tylko
    izolować i dawać podkład.
    Jakie membrany i folie, możesz podać jakieś oznaczenia?
    Dzięki za wskazówki.

  • 4. Data: 2011-09-21 07:29:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup
    5g2000vbe.googlegroups.com...

    >a co projekt na to...?

    Projekt na budynek gospodarczy?;))

  • 5. Data: 2011-09-21 07:38:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Projekt powstaje w trakcie budowy :-)
    > Konstrukcja jest solidna, osb nie ma wzmacniać konstrukcji, tylko
    > izolować i dawać podkład.
    > Jakie membrany i folie, możesz podać jakieś oznaczenia?

    izolacja 1cm osb nie jest potrzebna... żeby nie wiało, to szczelnie, z
    zakładami, owijasz wszystko membraną wysokoparoprzepuszczalną, top
    model, to Tyvek Housewrap, specjalnie do tego, ale żeby nie jechać z
    kosztami, to weź coś tańszego, nie zostawiaj nigdzie szczelinki, żeby
    nie wiało, a folia w środku nie jest konieczna, chyba, że będziesz
    jakąś łaźnię parową tam zażywał... tu najzwyklejsza żółta folia
    budowlana...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2011-09-22 20:49:37
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 11-09-21 09:38, s_13 pisze:

> [...]
    > nie wiało, a folia w środku nie jest konieczna, chyba, że będziesz
    > jakąś łaźnię parową tam zażywał... tu najzwyklejsza żółta folia

    I tego się będę trzymał.
    :-)

  • 7. Data: 2011-09-22 20:53:44
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Tak wygląda szkielet z dachem.

    https://picasaweb.google.com/dyrdki/20110730Zadroze#
    5637737451825339282

  • 8. Data: 2011-09-23 07:01:57
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak wygląda szkielet z dachem.
    >
    > https://picasaweb.google.com/dyrdki/20110730Zadroze#
    5637737451825339282

    Fajne. A powiedz mi po co ci ocieplenie tego? Bo gdybyś całosc obłożył z zewnątrz
    ładnie struganą deską na pióro-wpust, to miełbys gotowa scianę i zwenętrzną i
    wewnętrzną, drewno ładnie by sie wentylowało. Bo jakos mi sie wydaje ze
    nieogrzewanych pomieszczen to nie za bardzo mozna budowac jak szkieletowiec (punkt
    rosy zupełnie inaczej występuje), jesli woda w scianie wystąpi to bedzie miala
    problem z wydostaniem sie, i to moze gnic.

    b.

  • 9. Data: 2011-09-23 20:02:35
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]

    mozna budowac jak szkieletowiec

    (punkt rosy zupełnie inaczej występuje), jesli woda w scianie wystąpi to

    Co do desek, to gdybym robił szopę, to tak by się to skończyło.
    Ten budynek gospodarczy ma służyć również za sypialnie, człowiek z
    wiekiem staje się coraz bardziej leniwy.
    Nie wypowiadam się, co punktu rosy, bo się nie znam na tym.

  • 10. Data: 2011-09-23 20:47:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > wiekiem staje się coraz bardziej leniwy.
    > Nie wypowiadam się, co punktu rosy, bo się nie znam na tym.

    no to w porządku , jak ma być ocieplenie to niech bedzie. Zatem zrób tak: od
    zewnatrz;
    deskowanie (podbitka jak to nazywasz)
    wełna
    ruszt metalowy (lub płyta osb)
    folia paroizolacyjna
    płyta gips-kartonowa

    celowo proponowałbym nie dac od wiatroizolacji z zewnąrz (pod deskowaniem) aby
    maxymalnie otworzyc budynek dyfuzyjnie. Bedą wieksze straty ciepła podczas wiatru,
    ale nie zgnije. Te straty raczej nie beda dla ciebie tak istotne.
    Szkieletowców nie powinno sie zostawiac na zime nieogrzewanych, dlatego troche
    niestandartowo trzeba to zrobic.

    b.