  • 11. Data: 2011-12-07 07:52:36
    Temat: Re: konwerter światłowód - skrętka
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "gzk" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4edf110b$0$8458$65785112@news.neostrada.pl...

    > A u nas na wsi do każdego budynku mamy śwaitłowód, kabel o specjalnej
    > konstrukcji nie sprawia żadnego problemu w układaniu go na ścianie, w
    > listwach, peszlach itp.: http://www.picshot.pl/public/view/full/53157
    > Konwertery fiber>RJ45 kosztują kilkadziesiąt zł.

    TPSA wam to puscila?

  • 12. Data: 2011-12-07 13:05:52
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-12-07 08:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Przypuszczam, że chodzi raczej o bloki.

    Nie, chodzi o budynki na wsi, tam gdzie chałupę stawiam. I problem w
    tym, że teraz otynkowałem, a na przyszły rok mają przypiąć światłowód do
    ściany od zewnątrz. Więc pasowałoby już teraz pomyśleć co z tym dalej
    robić. Bo nie bardzo widzę możliwości instalowania jakiegoś konwertera
    zasilanego z dowolnego napięcia na zewnątrz (że niby na zewnątrz
    urządzenie, zasilacz - to by wymagało wyprowadzenia zasilania na stałe
    na zewnątrz w miejscu w którym nie mam gniazdka) ani za bardzo nie widzę
    możliwości wprowadzenia światłowodu do wewnątrz domu i tam znalezienia
    sensownego miejsca na konwerter (jeśli faktycznie te czterożyłowe
    przewody światłowodowe tak ciężko się zginają).

  • 13. Data: 2011-12-07 13:32:57
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-12-07 08:08, gzk pisze:

> [...]
    > listwach, peszlach itp.: http://www.picshot.pl/public/view/full/53157
    > Konwertery fiber>RJ45 kosztują kilkadziesiąt zł.

    Znaczy ten światłowód taki elastyczny jest że da się go w peszel
    wciągnąć? Bo mam peszel zostawiony, ale bardziej pod kątem ew. skrętki
    czy pojedynczych przewodów do domofonu...

  • 14. Data: 2011-12-07 13:48:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "hk" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > światłowodu do wewnątrz domu i tam znalezienia sensownego miejsca na
    > konwerter (jeśli faktycznie te czterożyłowe przewody światłowodowe tak

    Moze po prostu dowiedz sie w TPSA ile w ogole w tym prawdy?

  • 15. Data: 2011-12-07 14:25:24
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Znaczy ten światłowód taki elastyczny jest że da się go w peszel wciągnąć?
    > Bo mam peszel zostawiony, ale bardziej pod kątem ew. skrętki czy
    > pojedynczych przewodów do domofonu...

    Da się wciągnąć, bez obaw - średnica kabla ok. 6-7mm! (hociaż w dużej mierze
    zależy to od tego jak ten peszel jest położony)

  • 16. Data: 2011-12-07 14:28:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Znaczy ten światłowód taki elastyczny jest że da się go w peszel wciągnąć?
    > Bo mam peszel zostawiony, ale bardziej pod kątem ew. skrętki czy
    > pojedynczych przewodów do domofonu...

    Światłowodu do domku to długo nie doczekamy jeszcze.

    Znajomy budowal w latach 2003-4 i dawał swiatłowody, pewnie nigdy ich nie
    wykorzysta :)

  • 17. Data: 2011-12-07 16:45:23
    Od: hk <h...@k...pl>

    W dniu 2011-12-07 14:48, Ghost pisze:

    > Moze po prostu dowiedz sie w TPSA ile w ogole w tym prawdy?

    Żona już zgodę na wejście na posesję w celu wykonania podłączenia
    podpisała. Czyli tepsa coś robić chce. A co, jak i kiedy konkretnie to i
    tak mi nie powiedzą - jak u rodziców podpisali umowę na przyłączenie do
    linii telefonicznej w ciągu 12 miesięcy, to dokładnie 364 dni trwało
    podłączanie. A w zasadzie zastanawianie się jak podłączyć nasz dom do
    słupka oddalonego o 800 metrów, bo słupek oddalony o 110 metrów (do
    którego ojciec za swoje pieniądze kupił i przeciągnął kabel) już nie
    miał wolnego miejsca. I przez te 12 miesięcy cały czas słyszeliśmy
    "spokojnie, jest dużo czasu, ma być telefon i będzie, my już wymyślimy
    jak, żeby się dało". Teraz też konkretów nie usłyszę - bo oni mają dojść
    do ściany na zewnątrz, a jak ja będę musiał ryć półroczne tynki wewnątrz
    domu to to już mój problem. A przecież z przyłącza zrezygnować żal - w
    blokach mam neta 12 mega za 30 zł z sieci osiedlowej (kilka bloków
    spiętych) to żal by było płacić 70 zeta za byle 2 mega :)

  • 18. Data: 2011-12-07 20:02:53
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "hk" <b...@m...pl> wrote:

    > Znaczy ten światłowód taki elastyczny jest że da się go w peszel wciągnąć? Bo
    > mam peszel zostawiony, ale bardziej pod kątem ew. skrętki czy pojedynczych
    > przewodów do domofonu...

    Światłowody są bardzo elastyczne i znacznie trwalsze niż większość ludzi sądzi
    :) Nie raz zawijałem patchcord mm 50/125 w promień 1cm i mniejszy i nic się z
    tym nie działo. Ekranowana skrętka kategorii 6 czy 7 by się tak nie zagięła.
    Problem jest jednak z łączeniem. W domu złączki nie założysz, sam dwóch włókien
    również nie zespawasz.

    --
    Bartek

  • 19. Data: 2011-12-07 22:10:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "hk" <h...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 12 mega za 30 zł z sieci osiedlowej (kilka bloków spiętych) to żal by było

    No ale w bloku masz swiatlo i dlatego 12m? A w miedzi uwazasz, ze bedzie 2m?

    Z tego co ja wiem to swiatlowody nawet nie leca do slupkow, one obsluguja
    szersze trasy.
    Ja mam w miedzi 20M, do niedawna mialem 6 i wiecej sie nie dawalo - bo to
    centrala narzuca ograniczenia nie miedz. I po jakiego grzyba swiatlo, a
    zaraz za nim pojedyncza miedz? Pomijam kwestie wykorzystania tego swiatla w
    ogole.

  • 20. Data: 2011-12-08 11:16:48
    Od: "Mathew Kosecki" <f...@N...gazeta.pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Dokladnie. Cos mi sie zdaje, ze komus sie pomylilo - o ile do bloku mialoby
    > sens (a w bloku odpowiednie rozdzielnie) to nie wyobrazam sobie jak (i
    > przede wszystki po co) mieliby to do domkow puszczac.

    Nic się nie pomyliło, u mnie kolonia domów letnich nad Bugiem w mazowieckim,
    ciągną światłowody do domków, wsytarczy podpisać umowę i zezwolenie na wejście
    na posesję. Kończy się puszką na ścianie domku. W sobotę jadę oglądać jak
    zrobili, bo prace trwały pod moją nieobecność. Koszt zero zł. Jakiś program
    informatyzacji obszarów wiejskich czy coś. Nie trzeba wykupywać żadnych usług
    w Tpsa, ale możliwość jest. Oferty nie znam.