  • 11. Data: 2011-07-10 16:23:24
    Temat: Re: kosztorys
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marcin Kloc" <m...@g...com> wrote:

    > w projekcie mam 8m3 - 10m3 betonową kupie za 2500-3000 + podłączenie - musi
    > wystarczyć

    W Radomiu szambo 10m3 kupisz za 2200 + transport. Do wrocławia kosztuje 500zł.
    250zł koparka, 350zł 2 pokrywy żeliwne, 400zł kineta, z 200zł rury, kształtki...

    > Rożnie już słyszałem. Jeden robił za 12000 drugi zrobił za 3000. Dzwoniłem i
    > pytałem o ceny. Wszystkie papiery są, projekt warunki itp,itd. Tylko się
    > podpiąć - musi wystarczyć.

    Mnie woda razem z gazem kosztowała niecałe 3000zł. To był target szwagra.
    Podobnie jak ja, sam podkopal do granicy działki wodę, sam wykopał cały rów pod
    gaz. No i wyszło 2000zł więcej niż u mnie. Pierwszą ofertę miał na prawie
    7000zł, więc i tak zaoszczędził sporo.

    >>> 3. Ściany wewnętrzne (działówki na dole + ściany G-K poddasza) 9000

    > Byłem w jednej firmie, to jak gościu wyceniał to średnio mu za m2 wyszło 350
    > złotych (białe, 150x150 5-cio komorowe). Nie dawałem jeszcze do wyceny to
    > dokładnie nie wiem ale zmieścić w tym się zmieszczę - bo muszę.

    Oby :) Mój szwagier ma dom 140m2 i za okna Avante z roletami w kolorze złoty dąb
    (tylko z zewnątrz) zapłacił ok. 35 tys.
    Ja mam 180m2 i za okna białe kommerling z roletami zapłaciłem 23 tys. zł. Rolety
    kosztowały ok. 9 tys.
    Masz więc szanse :)

    > drzwi i brama może troszkę drożej niż napisałem, co nie oznacza że nie kupi
    > tego za 3000.

    Najtańsze drzwi drewniane 220x100cm jakie znalazłem, kosztowały mnie 1800zł. 2
    zamki, jeden z listwą, wkładka termiczna i szyba.

    > w złocie nie bede robił.

    CO rób w pexie, kotłownię i całą cwu w miedzi (bo taniej). Kształtki do
    plastików czy pexa są bardzo drogie, a przy cwu potrzeba sporo kształtek. Tylko
    te rury kup w solidnej firmie, bo teraz można się przejechać na takich
    materiałach.

    > i wykańczał w złocie :)

    No niebardzo... ma jakieś tapety za 600zł/m2 czy gresy za 350zł/m2... ale to
    tylko parę pomieszczeń.
    Jedno jest pewne - nie oglądał każdej złotówki z dwóch stron tak jak ja ;)

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2011-07-10 16:58:48
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    Dzięki za rady. Widze światełko w tunelu :)
    Ciężki okres przede mną. Spokój i asertywność mnie ratuje :)

    Jeszcze raz dzięki.

  • 13. Data: 2011-07-10 17:10:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

> [...]
    > złoty dąb (tylko z zewnątrz) zapłacił ok. 35 tys.
    > Ja mam 180m2 i za okna białe kommerling z roletami zapłaciłem 23 tys.

    Ja kupiłem w sumie 18 okien w tym jedne duże trzysegmentowe drzwi
    tarasowe chyba 230 x 270 i czworo drzwi balkonowych, poza tym różnej
    wielkości - jak tam wyszło z pomiarów otworów okiennych i za to
    zapłaciłem coś ok 12 tys z parapetami wewnętrznymi i montażem.
    Okna całe białe na profilach veka - pięciokomorowe, dwuszybowe.

    > Najtańsze drzwi drewniane 220x100cm jakie znalazłem, kosztowały mnie
    > 1800zł. 2 zamki, jeden z listwą, wkładka termiczna i szyba.

    Moja brama - segmentowa ocieplana od Wiśniowskiego - kosztowała coś
    chyba 2200, a drzwi zewnętrzne - stalowe ocieplane - po 2000.

    > No niebardzo... ma jakieś tapety za 600zł/m2 czy gresy za 350zł/m2...
    > ale to tylko parę pomieszczeń.
    > Jedno jest pewne - nie oglądał każdej złotówki z dwóch stron tak jak ja ;)

    No i o to chodzi...
    Jak ma się spory zapas w budżecie, to można sobie wydziwiać, ale jak ten
    budżet jest dość ciasny, to niestety nie da się... :-)

    Można zrobić sobie kuchnię za 30 i 50 tys, ale da się zrobić przyzwoitą
    za 5 - 7 tys.
    To samo z łazienkami...
    Można wykończyć każdą w kwocie 25 tys, a można i po 3... :-)

    Wykończeniówka to sprawa baaardzo nieobliczalna, bo każdy ma inny gust i
    inne oczekiwania co do tzw. standardów, a tu na rynku oferta bardzo
    bogata i... o zgrozo ! można praktycznie ten sam żyrandol kupić w cenie
    1000 zł i 100 zł... Wszystko zależy od tego jak człowiek da się okręcić
    przez sprzedawcę :-))).

    Słusznie ktoś zauważył, że na wykończeniówce praktycznie górnej granicy
    kosztu nie ma...

    pozdrawiam
    Robert G

  • 14. Data: 2011-07-10 18:02:37
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-07-10 13:48, Marcin Kloc pisze:
    > Nie bez przyczyny mówią że wykończenie to najtrudniejsze zadanie do
    > kosztorysowania. Możesz kupić lampę za 20 pln i za 200 pln. Kwestia w
    > jakim standardzie się wykańcza

    to prawda
    dlatego ja podaje ci pozycje, ktore sprawdzilem u siebie (a zapisywalem
    co ile mnie kosztowalo) i co wieksze pozycje u mnie podalem tobie, bo
    tych mogles nie uwzglednic - tyle moge :)

    Sierp

  • 15. Data: 2011-07-10 20:40:21
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    "Marcin Kloc" <m...@g...com> wrote:
> [...]

    >pod gaz. No i wyszło 2000zł więcej niż u mnie. Pierwszą ofertę miał na
    >prawie 7000zł, więc i tak zaoszczędził sporo.
    Ja miałem ok 90 metrow. Koparka 500zł, rury kanalizacyjne kupione u
    producenta + rura do wody + studzienki i inne pierdoły wyszło chyba ok
    3000zl
    Lokalne firmy chciały ok 100zł za metr czyli ok 9-10tys. robiąc samemu
    zaoszczędziłem połowę

    >Oby :) Mój szwagier ma dom 140m2 i za okna Avante z roletami w kolorze
    >złoty dąb (tylko z zewnątrz) zapłacił ok. 35 tys.
    >Ja mam 180m2 i za okna białe kommerling z roletami zapłaciłem 23 tys. zł.

    Kurcze skąd wy te ceny macie. U mnie pierwsze wyceny okien na cały dom były
    od 11 do 23tys. po negocjacjach kupilem za ok 8tys bardzo dobre okna z
    Drutexu. Wg cen ktalogowych producenta wychodzilo faktycznie coś kolo 14 tys
    ale konkurencja dystrybutorow zrobiła swoje i kupiłem za ok 8 tys z
    montażem- kolor zloty dąb
    >Rolety kosztowały ok. 9 tys.

    A po co rolety. Zbyteczny nic nie dający gadżet.

    Jak lubisz zapłacić za naklejki "Wiś.....ki" "Hor...an"to ok.
    Ja mam brame Skorpion z Allegro z napędem i kosztowała 2tys zl. I działa i
    jest ok i polecam innym

    Elektryka powinienes sie w 3tys zmieścić
    > w złocie nie bede robił.

    Zasobnik + kociol to może być 3tys jak nie będzie chcial kotła z podajnikiem
    itp

    Na co zamierzasz wydać 8400 w robotach malarskich?

    100mkw *30zł =3000zł

    26tys na podłogi???
    Żarty jakie? Tyle mozna oczywiście wydac ale to nie target grupowiczów tej
    grupy.

    Można i kilka razy wiecej jak ktoś nie ma szacunku do pieniędzy
    >Jedno jest pewne - nie oglądał każdej złotówki z dwóch stron tak jak ja ;)

    Ja oglądałem każdą złotówke z 3 stron i prawie 200 metrowy dom na działce
    800metrów wybudowałem za ok 300tys. Działka+ projekt, pozwolenie itp wyszło
    60 tys a za 240 tys wybudowałem w przyzwoitym standardzie chałupe. I
    mieszkam już 3 rok

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2011-07-10 20:54:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-07-2011 o 15:33:06 Marcin Kloc <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > planowaliśmy rozklady pomieszczen to mówił, o ile dobrze pamiętam że
    > podłogówka tam gdzie nie powiesisz grzejników (np. kuchnia) I że raczej
    > pod podłogę drewnianą, czy panele nie dawać. Nie wiem czy mówił to tylko
    > ze względu na koszty czy są jakieś ograniczenia co do wykończenia
    > podłogi z ogrzewaniem podłogowym? Nic nie będzie desce jak coś od spodu
    > non stop będzie ją grzało? I druga sprawa. Czy to rzeczywiście ciepłe
    > jest? Wystarczy sama podłogówka? Jak to będzie grzało? Muszę troszkę
    > poczytać i może się zdecyduję na całości. dzięki za info.
    Ja mam w całym domu i drugi raz zrobiłbym tak samo, ci co zrobili
    tylko kawałek to plują sobie w brodę że nie dali w całym domu.
    A tutaj masz do poczytania
    http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=6651&cm
    s=513
    http://www.ogrzewnictwo.pl/index.php?akt_cms=6647&cm
    s=513

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-07-10 21:01:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Słusznie ktoś zauważył, że na wykończeniówce praktycznie górnej granicy kosztu

    Apropos kuchni, to się nie wypowiadam czy mało, czy dużo. Ale byłem jakiś czas
    temu u znajomego, który pokazywał mi swoją chałupę. Łazienki, halle, schody,
    kuchnia... widać było, że na bogato. Znajomy ma gadane, więc buzia mu się nie
    zamykała i opowiadał mi o swojej budowie (wbrew pozorom bardzo oszczędnie
    budował i dużo robił sam) a ja oglądałem. Kiedy byliśmy już w kuchni, zaczął
    mówić o meblach, cenach, frontach, których jeszcze nie było... Gdzieś tam padła
    kwota 8 tys. zł. Zacząłem dopytywać: "To te meble, bez frontów, kosztowały 8
    tys?" A mebli dużo nie było, może z 8mb szafek pod sufit i wyspa ze
    zlewozmywakiem. "Nie, nie, 8 tys. kosztowało wypełnienie szuflad." I nie
    chodziło mu o same szuflady - mechanizmy, kosze, carga itp. Samo wypełnienie...

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2011-07-11 14:56:06
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 10.07.2011 22:40, Kris wrote:

> [...]
    > 8 tys z montażem- kolor zloty dąb
    >
    > A po co rolety. Zbyteczny nic nie dający gadżet.

    Słyszałem że rolety nadają sie na okna np od północy - jakaś dodatkowa
    izolacja czy cos. Nie planuję zakupu.

> [...]
    > i jest ok i polecam innym

    > Elektryka powinienes sie w 3tys zmieścić
    >
    > Zasobnik + kociol to może być 3tys jak nie będzie chcial kotła z

    kocioł gazowy kondensacyjny z zamkniętą komorą spalania. Do tego
    zasobnik najlepiej z możliwością późniejszego podpięcia solarów. Tutaj w
    miarę moich możliwości będę chcaił zrobić na takim wypasie jak tylko
    będę mógł - to ma działać, i to działać dobrze a każde późniejsze zmiany
    to już tylko w kolano strzelać. Co oszczędzę na innych pracach wrzucę
    między innymi tutaj.

    > Na co zamierzasz wydać 8400 w robotach malarskich?

    gipsy, malowanie - jeszcze raz zaznaczam że to kosztorys do banku. Tu
    piszę wszystko (materiał+robocizna) - częśc zrobię sam i tak z jednej
    roboty mi zostanie do innej dołożę.

    > 100mkw *30zł =3000zł

    nie wylewki tylko wykończenie podłogi.

    30zł - poanele za 16 zł do tego pianka i listwy - może by się dało - ale
    bez przesady. Plytek za tą cene nie zrobisz.

    Tutaj liczyłem wszystko z robocizną, podłogi wykończę sam więc
    "oszczędzę" troszku.

> [...]
    > działce 800metrów wybudowałem za ok 300tys. Działka+ projekt, pozwolenie
    > itp wyszło 60 tys a za 240 tys wybudowałem w przyzwoitym standardzie

    I da się - da. Nie sztuka wystawić dom za milion. Po panelu za 30 i za
    100 chodzi się tak samo. Kwestia wyglądu ... nie wszystko co drogie to
    ładne. Co ważne trzeba trzymać się jakści na ile tylko się da. A dobre
    nie zawsze znaczy drogie.

    Pzdr,
    Marcin

  • 19. Data: 2011-07-11 20:50:25
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 10 Lip, 10:41, Marcin Kloc <m...@g...com> wrote:
> [...]

    > domów :|
    >
    > Im dłużej sie temu przyglądam tym bardziej jestem przekonany że coś jest

    Jedna rzecz wg mnie - nie wiem czy bank lyknie ci ten kosztorys, bo za
    malo. O ile kojarze, zakladaja ok. 2000/m2 powierzchni uzytkowej
    (wliczajac garaze itp.) - ty masz juz SSO, wiec moze mniej - ale tak
    czy inaczej wychodzi ci ok. 750 zl/m2, wiec moim zdaniem za malo).

    Kociol + zasobnik + grzejniki - ta pozycja cos mi sie wydaje za mala -
    20 sztuk? O bramie/drzwiach pisali juz - wg mnie za 3k albo jedno,
    albo drugie. Wlasnie - co z elewacja - masz ocieplenie zewnetrzne juz
    zrobione?

    Jak liczyles tynki wewnetrzne? nie wiem ile masz pomieszczen, ale cos
    mi sie wydaje, ze te 400 m2 to troche za malo

    mucher

  • 20. Data: 2011-07-12 07:33:07
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 11.07.2011 22:50, mucher wrote:

> [...]
    > (wliczajac garaze itp.) - ty masz juz SSO, wiec moze mniej - ale tak
    > czy inaczej wychodzi ci ok. 750 zl/m2, wiec moim zdaniem za malo).

    Postanowiłem przedstawić do banku kosztorys bez wykończenia poddasza
    (spróbuję to zrobić własnymi środkami).

> [...]
    > 20 sztuk? O bramie/drzwiach pisali juz - wg mnie za 3k albo jedno,
    > albo drugie. Wlasnie - co z elewacja - masz ocieplenie zewnetrzne juz

    Ściany trójwarstwowe (MAX U + styro 6cm + cegła 12) - elewacji nie ma
    ale sobie zrobię sam, może nawet bez styropianu, tylko sam tynk.

    > Jak liczyles tynki wewnetrzne? nie wiem ile masz pomieszczen, ale cos
    > mi sie wydaje, ze te 400 m2 to troche za malo
    >
    > mucher

    Do tynkowania sam parter (ok. 100m2 po podłodze: garaż, łazienka, pokój,
    gabinet, hall, salon z otwartą kuchnią.