  • 1. Data: 2009-04-03 08:20:42
    Temat: kosztorys - podsumowenie - prosba o opinie
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Otrzymałem właśnie podsumowanie kosztorysu od ekipy która ma się zając
    budową mej sadyby.
    Projekt to Natalia z MG-Projects
    (http://www.mgprojekt.com.pl/domki/natalia/index.php
    )
    171m + garaż

    Ekipa podliczyła mnie następująco :

    1. wykopy pod fundamenty - usunięcie humusu, wykopy ław fund. - 1850 zł
    2. Zbrojenie i betonowanie ław i stóp fund. - 1500 zł
    3. Izolacje poziome i pionowe (docieplenie styro.) - 800 zł
    4. Mur z bloczka betonowego - 4200 zł
    5. Zasypanie fundamentów piaskiem i zagęszczenie - 750 zł

    6. Mury parteru - 10,600 zł
    7. Strop nad parterem - 10,300 zł
    8. Schody i podciągi - 1400 zł
    9. Mur poddasza i wieniec - 6800 zł
    10. Murowanie kominów - 1400 zł
    11. Wykonanie więźby dachowej, deskowanej - 8600 zł
    12. Wykonanie kompletnego dachu (położenie blachodachówki,obsadzenie
    okien, rynien, gąsiorów, itd itd) - 17,000

    czyli cała robocizna (od pierwszego wykopu po obsadzenie okien w dachu)
    zamknie się w ~65200 zł ....

    Trochę drogawo, ale biorąc pod uwagę iż ja mam tylko wskazac gdzie ma
    stać działka i zapewnić prąd/wodę .... inne ekipy z którymi rozmawiałem
    podejmowały się budowy samych murów za ~30tyś i do tego trzeba było
    załatwiać im jakieś garaże/wc/koparki/maszyny etc etc ...
    Co sądzicie o powyższym kosztorysie ? Nie jest przypadkiem przesadzony ?

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 2. Data: 2009-04-03 11:15:45
    Temat: Re: kosztorys - podsumowenie - prosba o opinie
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20090403082402.GA86060@histeria.pl...

> [...]
    > załatwiać im jakieś garaże/wc/koparki/maszyny etc etc ...
    > Co sądzicie o powyższym kosztorysie ? Nie jest przypadkiem przesadzony ?

    Nie widze projektu ale mury, strop i dach wydaje mi się trochę za drogo.
    Ale jak maja cały sprzet(koparka, zagęszczarka itp) to ponegocjuj cene
    elementów które wymieniłem i niech robią. Z 10-15 tys może uda się Tobie
    uszczknać- ekip wolnych teraz sporo wiec jest pole do popisu dla inwestorów.

    Kris

  • 3. Data: 2009-04-03 11:42:25
    Od: "mim" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> napisał(a):

> [...]
    > załatwiać im jakieś garaże/wc/koparki/maszyny etc etc ...
    > Co sądzicie o powyższym kosztorysie ? Nie jest przypadkiem przesadzony ?

    :)
    przytoczyłeś etapy robót i ich oferowaną warość.
    a na koniec zadałeś pytanie (wybacz;) typu :
    czy 1000 zł za kawałek auta nie jest przesadzone :)
    nie da się określić bez ILOŚCI (a dodatkowe info tylko doprecyzuje kwotę)
    czy np. 1000 za zagęszczenie gruntu to dużo czy mało .
    sam czujesz że oferta ofercie pod wzgledem jej zakresu nie jest równa , a co
    za tym idzie ma to wpływ na cenę .
    resume : niech Ci pomoże twój kier-bud :)
    powodz.
    mim

  • 4. Data: 2009-04-03 11:46:54
    Od: "RN" <D...@i...pl>

> [...]
    > załatwiać im jakieś garaże/wc/koparki/maszyny etc etc ...
    > Co sądzicie o powyższym kosztorysie ? Nie jest przypadkiem przesadzony ?

    Ja za domek Atos z Dobre Domy
    http://www.dobredomy.pl/?id_project=126&infopage=2
    z naprawde wieloma modyfikacjami z tym co ty napisales zaplacilem 46.000

    3. Izolacje poziome i pionowe (docieplenie styro.) - 800 zł
    to robilem sam
    Schodów nie murowałem

    Pozdrawiam
    RN

  • 5. Data: 2009-04-03 11:47:49
    Od: "Pawel" <p...@w...edu.pl>

    Witaj,

    Wydaje mi się troche drogawo. Fakt ja budowałem okolo 2 lat temu ( ale wtedy
    mysle że były porownywalne ceny - po był bum budowlany )
    Za postawienie domu w stanie surowym - w zasadzie wszytsko co piszesz -
    oprócz położenia dachówki ( bo kasy nie starczyło ale odeskowali i
    przykryli papą ) zaplacilem 26000 .
    Domek mniejszy bo 140 metrów.

    Wiec te 20 % zejdą z ceny napewno- wkocu jest kryzys.

    pzdr
    Paweł

  • 6. Data: 2009-04-03 11:52:03
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> wrote in message

> [...]
    > załatwiać im jakieś garaże/wc/koparki/maszyny etc etc ...
    > Co sądzicie o powyższym kosztorysie ? Nie jest przypadkiem przesadzony ?

    Ja myślę, że ty o wszystkim nie wiesz :-) Za koparkę i inne extrasy im
    dopłacisz i tak, nie martw się :-)
    Tacy co robią wszystko są najgorsi. Musisz ich pilnować od pierwszego dnia,
    od wręcz wykopów, bo już tutaj zrobią ci fuszerkę :-) Poważnie. Choćby
    chudziaki pod ławy wyleją za wąskie.

  • 7. Data: 2009-04-03 11:55:50
    Od: "Pawel" <p...@w...edu.pl>

    I zapomniałem ... Powodzenia - oby Tobie mniej przybyło siwych włosow niż
    mi. :-)

  • 8. Data: 2009-04-03 17:06:22
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Niezbyt to atrakcyjna oferta chyba.... kalkulacja z projektu nie jest z
    kosmosu jakby nie było.
    Za sam wuykop i humus 1850 zł?? Droga biorąc pod uwage, że koparka kosztuje
    80-100zł/h a upora się z tym przy tak rpostym projekcie w max 4h.
    Do tego z 4h poprawek ręcznych i za to prawie 2000 zł??
    Jak doliczyć materiał to wyjdzie Ci dość drogi ten stan surowuy. Ja bym
    szukał taniej.
    Sam jutro idę pogadać z ekipą a domek mam metrazowo podobny, tylko częściowo
    podpiwniczony ciekawe co usłyszę...

    I pytanie zasadnicze: jak zatrudiamy ekipę na np SSO a okaże się, że juz na
    fundamentach będa duże zastrzżenia to co wtedy? Ekipy pewnie się jakoś
    zabezpieczają, żeby ich sie tak łatwo nie pozbyć, nawet jak kaszanią
    (widziałem kilka wątków na muratorze jak to ekipa robiła sobie jaja a nadal
    budowała, jakby była nie do ruszenia). Ja chciałbym po zobaczeniu 2 amatorki
    pogonić gości i tyle.... No i pytanie jaki bedzie wpływ na taką ekipe
    "całościową"... Ja chciałbym osobiście odebrać takie lementy jak chudziak,
    zbrojenie ław, stropów, wylewki itp itd. A nie, że wpadam na budowe a tam
    wylane ławy, wpadam a tam wylany strop. nie wyobrażam sobie, żeby nie
    widzieć co tam w środku było... Ale może mam obsesję "polaka"?

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-04-04 07:11:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mim" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co
    > za tym idzie ma to wpływ na cenę .
    > resume : niech Ci pomoże twój kier-bud :)

    A który kierbud oriemtuje się w cenach robocizny?
    Przeciez to nie jego działka;)))

    Krzysiek