  • 21. Data: 2011-01-04 09:28:00
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ifuo5j$9s9$1@news.onet.pl...
    > Nic sobie nie tłumaczymy, róznica polega tylko na tym że ja płace za
    > ogrzewanie które faktycznie w moim domu jest odczuwalne, a wy płacicie za
    > komfort, docieplając sie polarkami.

    A powiedz mi cwaniaku jak ustawic temperature w moim przypadku? Dla mnie
    ciepłoluba 23stopnie czy dla moich dzieciów 20? Ja ustawiam 20 bo ich jest
    więcej, ja sie moge ubrac, oni bardziej rozebrać raczej nie - bo by mi
    POwska komisja d/s wtrącania sie w sprawy rodziny z urzędu przyszła.
    Co proponujesz poza udowadnianiem innym ze oszczedzają na komforcie -
    informuję że mnie stać na większe zużycie gazu.

    b.

  • 22. Data: 2011-01-04 09:32:27
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Masz kocioł dwufunkcyjny? Ja mam VU 200 plus, 20kW, ale ograniczony do
    > 12kW, jednofunkcyjny.

    Ale go przerabiałem że juz nie grzeje przepływowo wody CWU tylko w zbiorniku
    za pomoca górnej węzownicy. Wymontowałem wymiennik płytowy wtórny i drobnej
    przeróbki wymagała wiązka przewodów.
    Wymiennik płytowy znalazł zastosowanie jako sprzęg między solarami a
    podłogówką. Juz od połowy stycznia w każdy słoneczny dzień po osiągnięciu
    temp 47stC w zbiorniku będzie kierowana do podłogówki

    > A 21 tys. nie wydaje mi się wcale dużo... 5000zł to kocioł i zasobnik, w

    Aaa widzisz. Nie pomyślałem że wliczasz w to zasobnik. Jak tak to u mnie tez
    więcej wyjdzie ale napewno nie 21tys. Najcięższe finansowo sprawy to kocioł
    ze sterownikiem VRT390 3450zł, grzejniki Purmo 8szt. 3000zł, 2szt
    drabinkowe 400zł, wkład kominowy z nierdzewki 1600zł, podłogówka z
    rozdzielaczem i RTLem 900zł, pozostają jeszcze rozdzielacze do grzejników,
    cała instalacją miedzianą od kotła do wszystkich rozdzielaczy 1300zł,
    podejścia dolne VK do grzejników 300zł, no i na grzejnikach na górze są
    zawory termostatyczne 300zł. Dolicze jeszcze drobne różne pierdóły 500zł.
    Wszystko razem 9050zł a jak doliczę zbiornik dwuwężownicowy 300l to 11050.
    To prawie połowa twoich kosztów. Z tym że ja kupowałem wszystko u znajomego
    w sklepie w dobrych cenach "dla mnie" czyli takich jakie mają stali jego
    duzi odbiorcy instalatorzy.
    Szafek nie liczyłem gdyż ja ich nie mam bo rozdzielacze od podłogówki są w
    kotłowni więc po co mi ta szafka a rozdzielacz grzejników dolnych jest
    schowany za rewizyjnymi drzwiczkami wścianie GK a na piętrze w łazience w
    dolnej części szafki wnękowej. Tak więc nigdzi enie mam żadnych blaszanych
    drzwiczek a te w płycie GK to jest rewizja z drzwiczkami wypełnionymi płyta
    GK pomalowaną w kolorze ściany.
    Nie liczyłem też części solarnej no poza wspólnym zbiornikiem 300l ale
    gdybym policzył także solary i ich część to wyjdzie dodatkowo 5tys zł więc
    zrobi się nam 16050zł z kolektorami ale nadal nie jest to 21tys zł jak u
    ciebie.

    Marek

  • 23. Data: 2011-01-04 09:43:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Sty, 00:42, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Obawiam sie, ze mit wyjatkowej oplacalnosci legl w gruzach...

    Rozumiem że jesteś jasnowidzem i wiesz, jaką facet ma wentylację,
    ocieplenie ścian, dachu oraz jakie okna i drzwi.

    Pzdr.
    L.

  • 24. Data: 2011-01-04 09:49:22
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    >Rozumiem że jesteś jasnowidzem i wiesz, jaką facet ma wentylację,
    >ocieplenie ścian, dachu oraz jakie okna i drzwi.

    Czyli że brakło na ocieplenie i dobre okna bo wydał na pompę.
    Wypisz wymaluj mój sąsiad. Też ma pompę ciepła ale nie da sobie przegadać że
    ten zjeżdżający snieg z jego dachu pomimo mrozów to słabe ocieplenie skosów.
    U mnie takie same temperatury wewnątrz domu, identyczna dachówka i
    nachylenie połaci a śniego nie zjeżdża. No ale wiesz. Kasa jest, dom
    wybudował developer obaj jeżdżą X5.

    Marek

  • 25. Data: 2011-01-04 09:58:24
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości news:ifup6l$7j6>
> [...]
    > Co proponujesz poza udowadnianiem innym ze oszczedzają na komforcie -
    > informuję że mnie stać na większe zużycie gazu.

    Każdy, kto poddaje w wątpliwość jedynie słuszną metodę ogrzewania domu gazem
    jest dla ciebie cwaniakiem??? To dosyć smieszne co piszesz, jednoczesnie
    przyznając mi rację, że temp. 20-21 stopni nie jest temp. komfortową i wcale
    nie jestes wyjątkiem. W jaki sposób masz dostosowac temp. w swoim domu, to
    proste, zacznij z dzieciakami biegac po domu, na pewno zrobi ci się cieplej.

  • 26. Data: 2011-01-04 10:15:29
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

> [...]
    > podłogówką. Juz od połowy stycznia w każdy słoneczny dzień po osiągnięciu
    > temp 47stC w zbiorniku będzie kierowana do podłogówki

    Masz kolektory próżniowe czy płaskie? jakiej firmy?

    > Aaa widzisz. Nie pomyślałem że wliczasz w to zasobnik. Jak tak to u mnie
    > tez więcej wyjdzie ale napewno nie 21tys. Najcięższe finansowo sprawy to
    > kocioł ze sterownikiem VRT390 3450zł, grzejniki Purmo 8szt. 3000zł, 2szt

    Sterownika zapomniałem doliczyć (kupiłem go rok później): VRC 430 za 650zł.
    Ja bez faktury nie potrafię tych 16 tys. rozbić na elementy, bo płaciłem za
    wszystko jednorazowo. Ale wiem, że ceny były bardzo dobre, bo przed zakupem
    całe zestawienie materiałów, które dał mi hydraulik, wysłałem do kolegi z
    hurtowni, w której kiedyś pracowałem (to hurtownia, która nie sprzedaje w
    detalu ludziom z ulicy). Jego oferta była o kilkaset złotych droższa. Zwróć
    uwagę również, że u mnie są to 3 kompletne instalacje (wodna, kanaliza z
    odpowietrzeniami i c.o.), łącznie z geberitami i właściwie kawałek
    instalacji gazowej (to co w kotłowni), a Ty widzę piszesz tylko o c.o.

    --
    Bartek

  • 27. Data: 2011-01-04 10:17:16
    Od: "adi" <a...@g...com>

    taniej gazem niż ekogroszkiem ludzie zlitujcie sie co wy piszecie, to jest
    tak jak każdy posiadacz samochodu mówi żej ego pali 5l/100 km. Przy domu w
    granicach 140 m^2 dobrze ocieplonym zużywa sięokoło 600 kg groszku co daje
    jakieś 500 zł/miesiąc a wy piszecie ze na gaz przy większych domach jest
    taniej, prosze was wielu ludzi na tej grupie z ksieżyca nie spadło:)

    Adi

  • 28. Data: 2011-01-04 10:19:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Każdy, kto poddaje w wątpliwość jedynie słuszną metodę ogrzewania domu
    > gazem jest dla ciebie cwaniakiem???

    Ja o młotku, ty o kotku. Mówimy o temperaturze w domu, a nie o tym czym ją
    wytwarzamy. Jak nagrzejesz w domu koksem to 21 stopni będzie inne niż 21
    nagrzane gazem?
    Dla pełnego wyjasnienia - nie mam nic do ludzi ogrzewajacych węglem, gazem,
    czy PC -ich osobista decyzja.

    >To dosyć smieszne co piszesz, jednoczesnie przyznając mi rację, że temp.
    >20-21 stopni nie jest temp. komfortową i wcale nie jestes wyjątkiem.

    Dla mnie nie jest, dla innych jest. Rozumiesz ten drobiazg, ze to co ci nie
    pasuje innym może pasować? I że jesli ktos ma w domu chłodniej, to znaczy że
    tak lubi, a nie że przesadnie oszczędza?

    >W jaki sposób masz dostosowac temp. w swoim domu, to proste, zacznij z
    >dzieciakami biegac po domu, na pewno zrobi ci się cieplej.

    Mniej wiecej takiej odpowiedzi sie spodziewałem - bo własciwie co miałbyś
    powiedzieć.

    b.

  • 29. Data: 2011-01-04 10:23:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Rozumiem że jesteś jasnowidzem i wiesz, jaką facet ma wentylację,
    >ocieplenie ścian, dachu oraz jakie okna i drzwi.

    A jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji?
    No chyba żeby założyc ze gość grzejąc popmpa ciepła płaci 390zł/mc ale nap
    ma dziurawe okna, braki w ociepleniach poddasza ii wieje mu z zamków w
    porotermie. To wtedy te 390zł to dobry wynik

  • 30. Data: 2011-01-04 10:26:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adi" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > jest taniej, prosze was wielu ludzi na tej grupie z ksieżyca nie spadło:)

    Czyli potwierdzasz to co napisałem wyżej... Węglem jest taniej niż gazem,
    ekogroszkiem nie.
    Mojemu znajomemu w zeszłym sezonie w grudniu poszła tona groszku. Wkurzył
    się i coś tam wymontował z kotła i pali zwykłym węglem.
    Mój (właściwie to żony) samochód średnio pali 5,2. Najniżej udało mi się
    zejść do 3.8l/100km, ale to była trasa i nie przekraczałem 60 :)

    --
    Bartek