  • 31. Data: 2011-01-04 10:30:30
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ifus32$ka4$1@news.vectranet.pl...
    > taniej gazem niż ekogroszkiem ludzie zlitujcie sie co wy piszecie, to jest

    oczywicie, ze nie jest. Gdyby mieli ekogroszek płaciliby połowę co teraz.

    >Przy domu w granicach 140 m^2 dobrze ocieplonym zużywa sięokoło 600 kg
    >groszku co daje jakieś 500 zł/miesiąc

    Otóż to porównac trzeba budynki: powiedz jaką masz powierzchnię grzaną, czy
    garaz w budynku, jak ocieplone ściany, podłogę i dach.

    > taniej, prosze was wielu ludzi na tej grupie z ksieżyca nie spadło:)

    Zażycz sobie fotografię licznika gazu teraz i za miesiąc - przekona cie to,
    czy bedziesz podejrzewał photoshopa?

    b.

  • 32. Data: 2011-01-04 10:38:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Sty, 11:23, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    > A jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji?

    Ależ skąd, ocenianie na podstawie braku danych nie ma absolutnie
    żadnego znaczenia :>

    Pzdr.
    L.

  • 33. Data: 2011-01-04 10:56:33
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

    > Czyli potwierdzasz to co napisałem wyżej... Węglem jest taniej niż gazem,
    > ekogroszkiem nie.

    Sorry, przeliczyłem i faktycznie ekogroszek powinien być tańszy.
    Dla gazu: 4,60zł - 100MJ
    Dla groszku: 3,2zł - 100MJ (dobry ekogroszek 26MJ)

    Ale: w przypadku ekogroszku dochodzą problemy logistyczne z zakupem (z tego
    co wiem, ważne jest nawet kiedy się kupuje, bo nie raz 30% z masy groszku to
    woda), przechowywaniem opału, i wysoki koszt zakupu kotła (2 razy więcej niż
    gazowy kocioł kondensacyjny o sprawności większej o jakieś 15%).

    --
    Bartek

  • 34. Data: 2011-01-04 10:58:35
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Sterownika zapomniałem doliczyć (kupiłem go rok później):
    No w sumie ja zapomniałem sterownika do solarów... kosztował mnie 450zł u
    znajomego aale w sklepach na półce sa po 800zł.

    >Zwróć uwagę również, że u mnie są to 3 kompletne instalacje (wodna,
    >kanaliza z odpowietrzeniami i c.o.), łącznie z geberitami i właściwie
    >kawałek instalacji gazowej (to co w kotłowni), a Ty widzę piszesz tylko o
    >c.o.

    Aaa no teraz gra. Ja nie liczyłem wogóle CWU oraz kanalizy.

    Marek

  • 35. Data: 2011-01-04 10:59:51
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    > Ja o młotku, ty o kotku. Mówimy o temperaturze w domu, a nie o tym czym ją
    > wytwarzamy. Jak nagrzejesz w domu koksem to 21 stopni będzie inne niż 21
    > nagrzane gazem?
    > Dla pełnego wyjaśnienia - nie mam nic do ludzi ogrzewających węglem,
    > gazem, czy PC -ich osobista decyzja.

    Nie jestem expertem w dziedzinie ciepłownictwa, ale po mojemu, ja mam
    ustawioną na piecu temp. 60stopni z histerezą 2stopnie, ty na regulatorze
    pokojowym załóżmy tez 2 stopnie. To oznacza, że ja jestem w stanie utrzymać
    stałą temp czynnika grzewczego w granicach powiedzmy 50stopni, dzięki czemu
    jestem w stanie utrzymać w pomieszczeniach stałą temp np 21stopni. W twoim
    przypadku temp. w pomieszczeniu spada do 19stopni, po czym jest podnoszona
    do zadanych 21 stopni. Dla mnie to jest różnica. Jeśli sie mylę na pewno
    mnie poprawisz.

    > Dla mnie nie jest, dla innych jest. Rozumiesz ten drobiazg, ze to co ci
    > nie pasuje innym może pasować? I że jesli ktos ma w domu chłodniej, to
    > znaczy że tak lubi, a nie że przesadnie oszczędza?

    Tak, tak zrozumiałem bardzo dobrze, oprócz ogrzewania gazowego również
    jedyna słuszną temperaturą jest 20-21 stopni.

    > Mniej wiecej takiej odpowiedzi sie spodziewałem - bo własciwie co miałbyś
    > powiedzieć.

    Ty piszesz o cwaniakowaniu, a ja o bieganiu z dziećmi po domu, nie widzę
    różnicy w poziomie dyskusji.

    Tak samo jak Ciebie, mnie tez nie interesuje jak, gdzie i czym kto pali. Ale
    jak zaczynam słuchac wywodów ludzi, którzy ogrzewają 200m domy za 400zł
    misięcznie przy 15 stopnioawych mrozach, to zaczynam się zastanawiać, czy
    PGNiK przy odwilży nie zacznie im do rachunków dopłacać??

  • 36. Data: 2011-01-04 11:16:22
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > oczywicie, ze nie jest. Gdyby mieli ekogroszek płaciliby połowę co teraz.

    hehe czyli coplaili by 250 kg ekogroszku na miesiąc :)

    > Otóż to porównac trzeba budynki: powiedz jaką masz powierzchnię grzaną,
    > czy garaz w budynku, jak ocieplone ściany, podłogę i dach.

    budynek parterowy 120m^2 plus garaz 20 m^2 w bryle budynku nieogrzewany ale
    odizolowany wełną od pozostałej części,na podłodze 10cm styro, na stropie
    11, poddasze ocieplone 15 cm wełny a ściany 10 cm styro , zużycie dobrego
    polsiekgo groszku na poziomie 600 kg miesiąc czeskiego dobre 800 kg

  • 37. Data: 2011-01-04 11:26:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 21stopni. W twoim przypadku temp. w pomieszczeniu spada do 19stopni, po
    > czym jest podnoszona do zadanych 21 stopni. Dla mnie to jest różnica.

    nie mam pojęcia jaka jest histereza mojego czujnika, ale zmiany temperatury
    w domu sa nieodczuwalne. Histereza musi być niewielka.

    > Tak, tak zrozumiałem bardzo dobrze, oprócz ogrzewania gazowego również
    > jedyna słuszną temperaturą jest 20-21 stopni.

    Jedyną słuszną temperatura jest temperatura komfortowa. Pewnie sie z tym
    zgodzisz? U mnie w całym domu jak pisałem mam jakies 20 stopni, ale piętro
    niżej w biurze gdzie siedzę przeważnie sam - mam wiecej.

> [...]
    > 400zł misięcznie przy 15 stopnioawych mrozach, to zaczynam się
    > zastanawiać, czy PGNiK przy odwilży nie zacznie im do rachunków dopłacać??

    Gdzies tam pewnie są legendy :) Ale jak ktos podaje odczyty licznika to są
    fakty. Wątpie zeby zmyslał. Dzis bardzo sie zwraca uwage na ocieplenie
    budynku - jeszcze 5lat temu jak ktos kładł 10cm styro to był w górnej
    granicy. Dzis kładzie sie 15 w standarcie, 20 jako lux. Dwa razy wiecej niz
    jeszcze pare lat temu!! To i rachunki mogą być mniejsze.
    Ja buduje kanadyjczyka: będzie sciana drewniana 15cm wełny i dam jeszcze
    20cm styro. Styro jest tanie.

    b.

  • 38. Data: 2011-01-04 11:37:19
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
    > No w sumie ja zapomniałem sterownika do solarów... kosztował mnie 450zł u
    > znajomego aale w sklepach na półce sa po 800zł.

    Mogłeś kupić VRC430 i moduł solarny VR68 za 350zł. Miałbyś wszystko
    sterowane z jednego miejsca.

    Tak właśnie sądziłem :)

    --
    Bartek

  • 39. Data: 2011-01-04 11:39:57
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > 20-21 stopni to masz po prostu zimnawo jak na mój gust, zresztą jak
    > wiekszość która opala swoje domy gazem/prądem. IMHO komfort cieplny
    > budynków ogrzewanych gazem jest kiepski, dlatego większośc dogrzewa się
    > kominkami.
    Ja mam w mieszkaniu 17-19 stopni, no chyba że moje 2 termometry są zdupane.
    I jestem zadowolony, w nocy chętnie bym obniżył do 16, ale reszta rodziny
    nie chce. Nie rozumiem, jak można wytrzymać przy 23-24 st....

    A co do gazu - rodzice mają dom 200m2 plus garaż i na gaz idzie 600-1000zł
    miesięcznie.

  • 40. Data: 2011-01-04 11:52:37
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > temperatura 21-22 stopnie. Nie obniżam na noc ani w dzień, za to sporo
    > palę w kominku. Przez grudzień poszło z 8 taczek drewna. 2 razy
    > wysypywałem

    Oczywiście nie śmiemy twierdzić, że to w celu oszczędności, bo wiadomo że to
    rekreacja i ruch na świeżym powietrzu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/