  • 81. Data: 2011-01-05 10:51:36
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzien
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:4a6b3a98-9006-4331-887e-be88db9e1d14@m37g2000vb
    n.googlegroups.com...

    > Jeden z nich (addiq) to moj znajomy - robilem mu zreszta dolne zrodlo
    > (550mb PE40) i "monitoruje" go szczegolnie, bo grzeje pompa ECOPOL
    > system 8kW ktora kosztuje ok 12k pln. Grzeje ok 135m2. Tez warto
    > zauwazyc - ze wprowadzil sie w listopadzie i od tego czasu wszystko
    > liczy. I tak zuzyl:

    W tych rurach to solanka czy glikol?

    > jak sie Adrian nauczy wykorzystywac bardziej II taryfe (jak narazie
    > widac niezbyt mu to wychodzi;)

    To jest ten "komfort" taryfiarza o którym pisalem

    > Mi zadnego dodatkowego dowodu na oplacalnosc PC nie trzeba. Jego PC to
    > 12k pln + kolektor ziemny 8k pln (z czego ja u siebie zejde jeszcze o
    > jakies 4k pln z kosztow).

    tylko na 550mb rury trzeba wydac 2200zl. Sama sie zakopie?

    > To daje ok 16k pln koszt inwestycyjny samej
    > PC. Moj sasiad wybulil za jakis retortowy wypas kociol prawie 12k pln,
    > ktory mu sie co drugi dzien zacina (podajnik) i po 10-ciu latach
    > bedzie do wymiany.

    Podpadasz Plumpiemu. Zeszlego roku strasznie naganial na te wynalazki.

    > A co do zuzycia sprezarki - jak juz nie raz pisalem, znam instalacje
    > zrobiona w '96 z pompa hibernatusa, ktora obecnie chodzi 15-ty rok i
    > jakos nie widac ani tego, ze mialaby pasc, ani zmniejszonej
    > sprawnosci.

    Jakos nie chce mi sie wierzyc ze w '96 roku kogolokwiek w Polsce bylo stac
    na PC.

    Marek

  • 82. Data: 2011-01-05 10:56:54
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]

    > - caly listopad -> 313,5 dzien, 217,5 noc -> tj. 245 pln
    > - caly grudzien -> 539,2 dzien, 371,5 noc -> tj. 426 pln

    Tak sie sklada ze ja w listopadzie tyle ze 2006r zalozylem gaz a po gazie
    tydzien pozniej dom byl ocieplany styropianem. Wcale nie zauwazylem zeby
    tego gazu na rozruchu jakies szczególne ilosci poszly, wiec ten wynik który
    tu podales za te dwa miesiace to zadna rewelacja a juz w stosunku do kosztów
    inwestycyjnych wrecz porazka.

    Marek

  • 83. Data: 2011-01-05 11:15:09
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    .googlegroups.com...

    > Biorac pod uwage, ze gazowiec zaplaci min. 3k pln to ja nie wiem, czy
    > polowa to nie taki zly interes :)

    Znowu bajdurzysz. Mam identyczny dom.
    Od 31.12.2009 do 01.01.2011 zuzylem 1170m3 gazu za który w taryfie W2
    zaplace 2400zl juz z kosztami stalymi.
    Wiec gdzie jest te twoje _minimum_ 3tys zl?

    > Biorac pod uwage koszt przylacza,
    > komina, samego porzadnego piecyka etc. Inwestycyjnie moze wyjsc bardzo
    > podobnie. Eksploatacyjnie - znacznie taniej. Wiec - czemu "taka sobie"
    > alternatywa ? :)

    Wcale nie mam eleganckiego piecyka. Ot zwykly atmosferyczny za 3450zl ze
    sterownikiem. Wklad z nierdzewki 1500zl do komina a którego nie odwazylbym
    sie zrezygnowac nawet majac PC. Za przylacz gazowy 2tys zl za instalacje
    wewnatrz budynku z projektem 900zl.
    Razem wszystko 7850zl czyli polowa z tego co wydasz ty z nakladem swojej
    pracy, a 1/3 tego co wydal twój znajomy.

    > Apropo - Adrian ma w granicy gaz, tyle ze ma dom polozony 100m od
    > granicy i przylacz wyszedlby go tyle co cala PC ;-)

    Bajdurzysz. Do mnie ciagnieto linie 600m i przy okazji podlaczono jeszcze
    dwa domy po drodze. Zaplacilem tylko za odcinek zaprojektowany jako przylacz
    do skrzynki 2tys zl.

    > Mieszka ~5km odemnie, dom ma podobny do mojego (20cm styro na
    > scianach) i nawet ten sam rekuperator ;-)
    > Bardzo zaluje ze nie wyrobilem sie z dolnym zrodlem u siebie na ten
    > sezon ale na przyszly to juz glowe daje obciac, jak nie zrobie. I
    > obiecuje wystawie kilka czujek temperatury (zew/wew/pompa/cwu) z
    > licznikiem zuzycia online + nawet kamerke na kotlownie, zeby Wam
    > niedowiarkom udowodnic, ze PC sie oplaca ha ;)

    Zakladajac ze bierzesz pod uwage w kosztach bajki to sie nie oplaca.

    Marek

  • 84. Data: 2011-01-05 11:21:10
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci

    > Co to jest "przylacz"?

    Przylacz to cos za co zaplacisz 500zl wstepnego za iles tam metrów plus
    jakies grosze za kazdy nastepny mb przylacza.

    Marek

  • 85. Data: 2011-01-05 11:29:13
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    .googlegroups.com...

    > Bardzo zaluje ze nie wyrobilem sie z dolnym zrodlem u siebie na ten
    > sezon ale na przyszly to juz glowe daje obciac, jak nie zrobie. I

    Rozumiem tez ze jak ruszy PC to kominek z plaszczem wodnym którym grzejesz
    obecnie bedzie zupelnie zbedny.

    Marek

  • 86. Data: 2011-01-05 11:40:53
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    .googlegroups.com...

    > Fakt, ze po
    > zimie, na wiosne, trzeba wziasc kopare i wyrownac caly teren ale to 2h
    > za 200 pln ;-)

    Rekultywacja to nie 2h chyba ze ogródka 2x2m

    Marek

  • 87. Data: 2011-01-06 11:32:31
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzień
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Smerf" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > dom 230 m2
    > ogrzewane ok 200m2
    > temperatura w domu 22 st
    > w łazience 24
    >
    > ocieplenie dachu 25 cm wełny, sciany poro 44cm na cieplochronnej
    >
    > ekogroczek - w tym roku czeski (380 za tonę nieworkowany)
    > w grudniu spaliłem ok 28 worków - 0,84 tony
    > cena: 320 zł
    >
    > kominkiem paliłem kilka razy bo mam małe dziecko, które powoli zaczyna
    > człapać

    I niech teraz ktoś ze styropianowych oszołomów
    powie że mur 1W to "syf" nie na polskie warunki.
    T.

  • 88. Data: 2011-01-06 11:44:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Sty, 11:51, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > W tych rurach to solanka czy glikol?

    Glikol.

    > To jest ten "komfort" taryfiarza o kt rym pisalem

    Ja pisze o nauce sterownika PC do grzania w II taryfie. Trzeba ustawic
    odpowiednie podbicia w nocy i tak dalej. To sie robi w pierwszym
    sezonie i zapomina na wieki :)

    > tylko na 550mb rury trzeba wydac 2200zl. Sama sie zakopie?

    Droga masz ta rure ;) Za 2,5 mozna kupic * 600 (zawsze costam sie
    obetnie) = 1500 pln. Przeciez Ci napisalem, ze on wydal 8k pln. Czyli
    na rozdzielacz, zakopanie i glikol zostaje jeszcze 6,5k pln.

    > Jakos nie chce mi sie wierzyc ze w '96 roku kogolokwiek w Polsce bylo stac
    > na PC.

    Ten ktos byl w '96 (albo '97...) poslem i bylo go stac na wszystko :)
    A wydal na to wtedy o ile pamietam ok 80k pln. Dolne zrodlo to 300mb -
    dwa odcinki po 150mb rury PE 60tki (gruba jak na dzisiejsze dolne
    zrodla :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2011-01-06 11:48:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Sty, 12:15, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Znowu bajdurzysz. Mam identyczny dom.

    Patrz, a mi sie wydawalo ze nie ma dwoch identycznych domow :D

    > Od 31.12.2009 do 01.01.2011 zuzylem 1170m3 gazu za kt ry w taryfie W2
    > zaplace  2400zl juz z kosztami stalymi.
    > Wiec gdzie jest te twoje _minimum_ 3tys zl?

    Niech inni ktorzy tu ogrzewaja gazem, podaja ile go zuzywaja. Mysle,
    ze "troche" ta Twoja srednia podniosa :DD

> [...]
    > Razem wszystko 7850zl czyli polowa z tego co wydasz ty z nakladem swojej
    > pracy, a 1/3 tego co wydal tw j znajomy.

    O popatrz, to jednak blizej 8k pln. Czyli roznica wychodzi 12k pln.
    Wyliczylem oplacalnosc 1100 pln na korzysc PC, wiec zwroci sie juz w
    11 roku dzialania :) Podziala jeszcze kolejnych ~15, a Twoj piecyk
    kiedy bedzie do wymiany ? :)

    > Bajdurzysz. Do mnie ciagnieto linie 600m i przy okazji podlaczono jeszcze
    > dwa domy po drodze. Zaplacilem tylko za odcinek zaprojektowany jako przylacz
    > do skrzynki 2tys zl.

    Widac co kraj to obyczaj. No ale Ty w Egipcie przeciez mieszkasz :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2011-01-06 11:50:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomoscinews:2db7e41b-5641-45eb-a547-f60a19748f0a@
    p8g2000vbs.googlegroups.com...

    > Rozumiem tez ze jak ruszy PC to kominek z plaszczem wodnym którym grzejesz
    > obecnie bedzie zupelnie zbedny.

    Nie, wtedy bedzie chocby dogrzewal CWU w momencie kiedy bede go
    uzywal :) Kominek z PW mi sie *JUZ* zwrocil.

    Zazdrosc i zawisc przez Ciebie przemawia - chyba przez Ciebie zaczne
    korzystac z jakiegos czytnika usenetowego bo w googlach nie widze
    opcji KFa :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.