  • 11. Data: 2009-03-11 08:31:02
    Temat: Re: koszty elewacji ?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Kauch" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:C5DD3262.133D6%jacekkauch@onet.eu...
    > On 09-03-08 10:03, in article gp026b$abu$...@n...news.neostrada.pl,

    > zeszły rok, 4 kwartał, 107 zł/m2 ocieplenie, styro w ciapki 12 cm, na
    > kołkach, listwy przyokienne i przydrzwiowe.

    Własnie zbieram oferty na ocieplenie i elewację bloku w którym mam
    mieszkanie i jestem w zarządzie wspólnoty. Za przyklejenie styro 12cm +
    siatka+klej+tynk(wszystko raczej w systemie weber) oferty są w granicach
    100-130pln(robocizna+materiał)
    Na razie ofert mam 5 i czekam dalej

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-03-11 10:36:01
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

> [...]
    > mieszkanie i jestem w zarządzie wspólnoty. Za przyklejenie styro 12cm +
    > siatka+klej+tynk(wszystko raczej w systemie weber) oferty są w granicach

    Poniżej 100 zł bym się nie spodziwał... może się trafi ktoś kto będzie robił
    za 70- 80, ale później znowu będzie dużo postów na grupie jak to fachowcy
    knocą robotę...

  • 13. Data: 2009-03-11 10:44:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 09:31:02 +0100, kris napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie i jestem w zarządzie wspólnoty. Za przyklejenie styro 12cm +
    > siatka+klej+tynk(wszystko raczej w systemie weber) oferty są w granicach

    Szczerze - jesli w tej cenie zapewniaja tez rusztowania, to jest to bardzo
    tanio.

    --
    best regards,
    scream

  • 14. Data: 2009-03-11 10:48:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gp846d$alv$1@news.onet.pl...

    > Poniżej 100 zł bym się nie spodziwał... może się trafi ktoś kto będzie
    > robił za 70- 80, ale później znowu będzie dużo postów na grupie jak to
    > fachowcy knocą robotę...

    Spodziwam się wiecej ofert około 100zł
    Ale do diabła niech mi ktoś wytłumaczy czemu za 80zł to będzie sknocone a za
    180zł to na pewno super. Jak ktoś sknoci to nie zapłacimy i niewazne czy do
    zapłaty będzie 80zł czy 180zł/mkw.
    W zeszłym roku nizej jak 140 nie chcieli gadać. teraz ci sami daja oferty na
    110zł to znaczy że co ze jak 20% taniej to jakość prac też 20% nizsza?

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-03-11 11:30:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Szczerze - jesli w tej cenie zapewniaja tez rusztowania, to jest to bardzo
    > tanio.

    Wiekszość ofert jest od firm które od kilku lat robia dla wspólnot i maja
    swoje rusztowania i swój sprzęt. Jak w zeszłym roku zbierałem oferty to było
    min 140zł. Ceny poniżej 100zł się raczej nie spodziewam. Kosztorysy mają być
    w rozbiciu na robocizne i materiały. Wybrałem klej do styro i siatki, siatke
    żółtą i tynk- wszystko Webera . Styro 12cm frezowane- nie Webera;)).
    Elewacji mamy 400metrów, w zeszłym roku kasy z funduszu remontowego nie
    starczyło w tym roku kasy jest więcej a ceny 20% niższe to pewnie starczy na
    np . remont klatki schodowej jeszcze(tu też zbieramy oferty ale jeszcze nie
    mam żadnej i nie orientuję się w cenach)
    Warto więc było poczekać
    No i nie dopuszczę do sytuacji jak sąsiednia wspólnota ktorej blok
    "ocieplali" przy kilkunastostopniowym mrozie. Pisałem o tym w innym watku.

    Czy Weber do dobry wybór?

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-03-11 11:34:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Szczerze - jesli w tej cenie zapewniaja tez rusztowania, to jest to bardzo
    > tanio.

    Budynek 3 kondygnacyjny więc rusztowania stosunkowo niewiele.

    Krzysiek.

  • 17. Data: 2009-03-11 13:00:38
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Spodziwam się wiecej ofert około 100zł

    Jak Wlkp. to ja też mogę się podpisać pod taką ofertą, tylko podstawowe
    pytanie "na kiedy" - bo już mało terminów zostało...

    > Ale do diabła niech mi ktoś wytłumaczy czemu za 80zł to będzie sknocone a
    > za 180zł to na pewno super.

    No fakt... to nie z ceny do końca wynika... ale bardzo, bardzo często jednak
    cena wiąże się z jakością, po prostu jak wiem że dostane za m2 - 100 - 110
    zł, to można dopilnować, dopieścić robotę - po prostu jest na to czas -
    tylko nie chce żeby rozgorzała wojna i czepianie się o słówka, po prostu
    żeby firmie zapewnić byt, zusy, podatki, narzedzia, rusztowania - tyle to
    musi kosztować, i nie ma się co pienić że szef firmy z nas zdziera...
    przecież My z Naszych Klientów/ Szefów/ Sponsorów ;) też zdzieramy jak
    możemy... każdy chce żyć... a argumenty że ktoś zrobi to za 70 - 80 zł.. no
    cóż, na 90 % nie płaci podatków, nie ma zarejestrowanych pracowników, a
    przez to ich zmienia jak rękawiczki - to wszystko ma przelożenie na jakość i
    sumienność prac.

> [...]

    > na 110zł to znaczy że co ze jak 20% taniej to jakość prac też 20% nizsza?

    W zeszłym roku TV LCD 32 " były po 2500 zł, teraz są po 1500 zł, czyżby
    coraz gorsze ??

    Wykonawcy w końcu mogli zainwestować trochę pieniedzy.. znowu przyszedł
    ciężki okres i teraz już nie kupią nowych rusztowań, nowych wiertarek,
    młotów.. teraz będą musieli jechać na starym sprzęcie...

    ale oczywiście znajdzie się też TV 32 " za 1100 zł ale pewnie go nie
    kupisz - bo jakość pewnie tragiczna dzwieku i obrazu, obudowa trzeszczy - to
    widzisz od razu - a jak przychodzi "firma" i mowi ze zrobi to za 1/2 ceny to
    ich bierzesz bo uwazasz ich za uczciwych ze chca za swoja prace mało i nie
    probuja Cie okrasc... - dopiero później widzisz jaki to kiepski obraz z tego
    "zakupu" wychodzi...

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 18. Data: 2009-03-11 13:07:32
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Czy Weber do dobry wybór?

    Ma dobrych (czytaj skutecznych ;) ) przedstawicieli jeśli chodzi o wspólnoty
    i spółdzielnie mieszkaniowe ;)

    Ja bym nie ograniczał się za bardzo co do producenta , wystrzegałbym się
    raczej Atlasa, Kreisla, Tytana, że o Fastach, AllPolach itp nie wspomne
    Baumit, Bolix, Sto, Weber jak najbardziej... i nie dawać tynku mineralnego +
    malowanie, bo ciężko o zachowanie rezimow technologicznych...

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 19. Data: 2009-03-11 13:37:16
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gp8cli$66o$1@news.onet.pl...

    > W zeszłym roku TV LCD 32 " były po 2500 zł, teraz są po 1500 zł, czyżby
    > coraz gorsze ??

    Przeszukaj ta grupe to znajdziesz mnóstwo stwierdzeń typu:
    Płytek tańszych jak 80zł nie kupuj bo to szajs
    Podłogi poniżej 100zł to szajs itp.
    I piszą to w wiekszości osoby które danego ptroduktu w reku nie miały, po
    prostu niektórzy wychodza z założenia że tanie= niedobre.

    > Wykonawcy w końcu mogli zainwestować trochę pieniedzy.. znowu przyszedł
    > ciężki okres i teraz już nie kupią nowych rusztowań, nowych wiertarek,
    > młotów.. teraz będą musieli jechać na starym sprzęcie...

    Narzekali w latach ubiegłych narzekać beda teraz;))

> [...]
    > mało i nie probuja Cie okrasc... - dopiero później widzisz jaki to kiepski

    Widzisz dlatego zbieram oferty rozbite na materiał i wykonanie. Ceny
    materiałów znam i tu mnie nikt nic nie wkręci. Ceny robocizny nikt mądry nie
    poda poniżej kosztów wiedząc ze nie uda mu się akcja typu: podam koszt
    robocizny zaniżony a dorobię na materiałach
    A czy płaci Zusy itp to mnie nie obchodzi. Dostje zlecenie, wykonuje
    robote,odbieramy, wystawia fakturę daje gwarancję i papa.
    Ale faktycznie przyjrzałbym się podejrzliwie ofercie na 70zł wiedzac że
    wszystkie inne oscyluja wokół 110

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-03-11 13:42:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gp8d2g$7gt$1@news.onet.pl...

    > Ma dobrych (czytaj skutecznych ;) ) przedstawicieli jeśli chodzi o
    > wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe;)))

    Żaden przedstawiciel ze mną nie gadał. to ja jako prezes wspólnoty decyduje
    o wyborze technologi. Webera wybrałem bo robiłem nim kilka miesięcy temu
    elewację mojego domu i moim zdaniem maja dobry stosunek cena/jakość.

> [...]
    > Baumit, Bolix, Sto, Weber jak najbardziej... i nie dawać tynku mineralnego
    > + malowanie, bo ciężko o zachowanie rezimow technologicznych...

    Ograniczyłem się do Webera bo łatwiej mi porównać oferty. Bez wskazania
    konkretnych materiałów nie byłbym w stanie porównać kosztów materiałów na
    poszczególnych ofertach.

    Krzysiek