  • 21. Data: 2009-03-11 14:55:22
    Temat: Re: koszty elewacji ?
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Przeszukaj ta grupe to znajdziesz mnóstwo stwierdzeń typu:
    > Płytek tańszych jak 80zł nie kupuj bo to szajs
    > Podłogi poniżej 100zł to szajs itp.
    > I piszą to w wiekszości osoby które danego ptroduktu w reku nie miały, po
    > prostu niektórzy wychodza z założenia że tanie= niedobre.

    Ja nie ubieram się tylko w levisie ;)

    nie uważam że płytki to tylko "włoskie" czy "hiszpańskie" - od czasów gdy
    miałem okazję kilka razy ikłądać to co klienci kupili w Giantach itp. to
    wole polskiego Paradyża, Opoczno itp :) wiem że płytka jest dobra, prosta i
    nie będę nazekał...
    dobrą płytkę kupi się po 40 - 50 zl/m2, ale ja nie myślę o złotych klamkach
    w domu....
    Co do podłóg to nie dam się namówić na deskę barlinecką - i wszystkie jej
    klony, a parkiety uważam za ładne w muzem, gdzie chodzimy wytyczonymi
    "szlakami" a parkiety są do oglądania... bo tylko do tego się nadają - jak
    będę musiał z brudnymi rękoma szybko wejść do domu bez zdejmowania butów to
    dziękuję parkietowi... a że to sama natura, lite drewno... super... tylko
    szkoda że pod lakierem ;) (wiem,... sa olejowane). Dobry panel za 60 zł i
    też podłogę mamy na lata, a jak się znudzi to w cenie cyklinowania i lakieru
    mamy zupełnie inne drzewo ;)

    > Narzekali w latach ubiegłych narzekać beda teraz;))

    A w Twojej pracy zarobki ok ??

    > Widzisz dlatego zbieram oferty rozbite na materiał i wykonanie. Ceny
    > materiałów znam i tu mnie nikt nic nie wkręci. Ceny robocizny nikt mądry
    > nie poda poniżej kosztów wiedząc ze nie uda mu się akcja typu: podam koszt
    > robocizny zaniżony a dorobię na materiałach

    To mądre... i uczciwe.

    > A czy płaci Zusy itp to mnie nie obchodzi. Dostje zlecenie, wykonuje
    > robote,odbieramy, wystawia fakturę daje gwarancję i papa.

    O to powinniśmy wszyscy dbać, szara strefa nie jest dobra

    > Ale faktycznie przyjrzałbym się podejrzliwie ofercie na 70zł wiedzac że
    > wszystkie inne oscyluja wokół 110

    W PZP jest taki punkt o razaco niskiej cenie, ale mało jaki zamawiający to
    stosuje - startowałem ostatnio w przetargach ( po 30 wykonawców) mamy swoją
    hurtownie (narzut na materiale 15 % do naszych zakupów) żadnych już więcej
    KZ nie doliczanych, roboczogodzina z narzutami w okolicach 20 zł -
    przeznaczone na realizacje zadania gmina miała 180 tyś zł( kwota ta jest
    liczona przez niezależnego kosztorysanta, który stosuje normalne stwaki w
    danym regionie i ceny średnie materiałów) , ja wyliczyłem 120 tyś zł
    (super - naprawdę niska cena wygramy - oferta otwarta jako 4 po innych
    wycenach w okolicach 170- 200 tyś zł), aż tu nagle pojawiają się 2 oferty
    Pana Kazia i Pana Miecia (zapewne firmy 1 osobowe) - jedna na 70 tyś zł, a
    druga na 40 tyś zł !! acha... roboczogodzin do przerobienia było w okolicach
    4000 - czyli ten Pan Kazio wygrywając taki przetarg nie będzie miał na
    wypłaty po 10 zł/h dla pracownika, a gdzie podatki, zusy, swoj zysk, praca
    sprzetu, Materiały ?? (może część będzie z budowy kikiego ;) ) ja nie wiem
    jak to jest robione (chyba że to tylko pranie brudnych pieniedzy - wrzucamy
    do firmy 130 tyś, wyjmujemy czyste 40 tyś )

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 22. Data: 2009-03-11 15:05:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gp8jcm$rvp$1@news.onet.pl...

    > A w Twojej pracy zarobki ok ??

    Znam takich co maja gorzej niż ja

    > O to powinniśmy wszyscy dbać, szara strefa nie jest dobra

    Od tego sa powołane specjalne organy(PIP, IZba Skarbowa itp)

> [...]
    > jak to jest robione (chyba że to tylko pranie brudnych pieniedzy -
    > wrzucamy do firmy 130 tyś, wyjmujemy czyste 40 tyś )

    Albo znajomy wójta i będa aneksować;))) takie polskie piekiełko.

    Krzysiek

  • 23. Data: 2009-03-11 16:10:05
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Znam takich co maja gorzej niż ja

    Lepiej pewnie też ;)

    > Od tego sa powołane specjalne organy(PIP, IZba Skarbowa itp)

    Która powinna ścigać i Ciebie ?? ;)

    > Albo znajomy wójta i będa aneksować;))) takie polskie piekiełko.

    Zamówienia dodatkowe nie mogą przekroczyć 20 % zamówienia podstawowego..
    czyli 40 tyś + 20 %... nadal mało...

  • 24. Data: 2009-03-11 18:41:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> napisał w
    wiadomości news:gp8nop$92p$1@news.onet.pl...

    > Lepiej pewnie też ;)

    znam takich wielu

    > Która powinna ścigać i Ciebie ?? ;)

    Za co. Wystawił fakturę, wspólnota zapłaciła, on niech oddaje cesarzowi co
    cesarskie. Przecież nie mam obowiazku sprawdzać czy on ludzi legalnie
    zatrudnia. A zreszta mało która firma budowlana legalnie zatrudniwe
    wszystkich i odprowadza uccziwie wszelkie podatki

    Kris