  • 1. Data: 2010-01-15 10:56:20
    Temat: kotłownia a styropian pod wylewkę
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    W moim przyszłym domu planuje kotłownie na
    paliwo stałe. Kotłownia dosc mikroskopijna wiec
    chce zagospodarowac kazdy zakamarek.
    Z jednej strony ma stac kocioł natomiast po przeciwnej
    stronie (okolo 2m2) mam zamiar skladowac czesc opoalu,
    okolo 2 do 3 ton - w zaleznosci ile uda sie zmiescic, co
    daje obciazenie okolo 1-1,5 tony na m2.

    Czy przy takich zalozeniach nalezy wykonac grubsza wylewke,
    czy styropian (moze styrodur) moge rozlozyc pod wylewka na calej powierzchni
    podlogi w kotlowni (zakladajac ze wylewka bedzie zbrojona).
    Czy piec moze stac na ociepleniu, czy powinien miec wlasny
    fundament oparty bezposrednio na gruncie?

    Jak to macie u siebie rozwiazane?

    Z gory dziekuje
    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2010-01-15 11:17:14
    Temat: Re: kotłownia a styropian pod wylewkę
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    >
    > Czy przy takich zalozeniach nalezy wykonac grubsza wylewke,
    > czy styropian (moze styrodur) moge rozlozyc pod wylewka na calej

    normalny styro do wylewek (EPS100), normalna wylewka i wszystko bedzie
    dobrze. Zadbaj za to o dobre zageszczenie podloza pod wylewki. U siebie w
    piwnicy trzymam kociol + 4t wegla i nic sie nie zarwalo :)
    Dodam tylko, ze kociol wazy blisko 0,5t i stoi na 5 malutkich nogach
    (powierzchnia jednej to ok 4cm2).

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-15 12:40:14
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 15 Sty, 11:56, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Czy piec moze stac na ociepleniu, czy powinien miec wlasny
    > fundament oparty bezposrednio na gruncie?

    styro nie moze przekroczyc obciazenia 10% dopuszczalnego, gdyz w
    czasie sie relaksuje i siada.
    Dlatego trzeba zrobic kalkulacje. Im wyzszy tym wiecej procentowo
    siadzie.
    Jesli masz w kotlowni takie trudne warunki to lepiej daj jakis drozszy
    chyba XPS.

  • 4. Data: 2010-01-15 16:08:23
    Temat: Re: kot?ownia a styropian pod wylewke
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > stronie (okolo 2m2) mam zamiar skladowac czesc opoalu,
    > okolo 2 do 3 ton - w zaleznosci ile uda sie zmiescic, co

    Skoro tylko czesc, to bedziesz mial gdzie trzymac reszte. Ja mam opal pod wiata i raz
    na tydzien wnosze sobie 15 plastikowych wiaderek 10l. Zajmuje mi to z kwadrans czasu.

  • 5. Data: 2010-01-15 20:06:04
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > Czy piec moze stac na ociepleniu, czy powinien miec wlasny
    > fundament oparty bezposrednio na gruncie?

    Jesli to ma byc w piwnicy, to nie potrzebujesz izolacji ter.,