  • 41. Data: 2015-02-13 17:28:10
    Temat: Re: kredyt, pożyczka na dom czy mieszkanie.
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-13 17:10, Ergie wrote:

    > Niektórzy dają też drugie w kotłowni i trzecie w łazience i mają od razu
    > gotowe połączenie wyrównawcze.

    To co masz tam napisane w warunkach przyłączenia?
    Bednarka w betonie nie jest najpewniejszym sposobem. Wystarczyło
    zespawać zbrojenie jeśli chodziło o połączenia wyrównawcze.

    jakie są warunki przyłączenia?

  • 42. Data: 2015-02-13 17:34:59
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-13 17:22, Budyń wrote:
    > W dniu piątek, 13 lutego 2015 16:42:01 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Natomiast dla zabezpieczen przeciwporazeniowych uziom fundamentowy jest idealny, bo
    za darmo uzyskuje sie przyzwoite parametry. U mnie jest ok 3om, a bednarka dookoła da
    pewnie 10-30.
    Ale ten sam PE działa też jako przeciwdziałanie przepięciom czyli
    warystory, rurki z gazem, transile. Wszystko to siedzi w urządzeniach.
    Jak będzie za duża oporność i odległość to też nie działa.

    Jak beton nie był wibrowany :-) i stoi w wodzie to pewnie, że zadziała
    :-) Ale jak jest suchy fundament i dobrze zrobiony to kibel :-)

    Oczywiście mówimy o T-T terra terra.

    A przy TN-C mamy PEN i trzeba go rozdzielić w skrzynce ZE za płotem na
    PE i N więc i tak od płotu musi być bednarka do naszego pomieszczenia z
    rozdzielnią.

  • 43. Data: 2015-02-13 17:45:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    On 2015-02-13 17:10, Ergie wrote:

    > To co masz tam napisane w warunkach przyłączenia?
    > Bednarka w betonie nie jest najpewniejszym sposobem. Wystarczyło
    > zespawać zbrojenie jeśli chodziło o połączenia wyrównawcze.

    Niektórzy tak robią, ale to trzeba mieć prąd i spawarkę na tym etapie budowy
    :-)

    > jakie są warunki przyłączenia?

    U mnie? Wykonać uziemienie punktu rozdziału PEN na PE i N. Nie pamiętam czy
    była podana wartość.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2015-02-13 17:47:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > widziałem - siebie :) Siedziałem na budowie a te, jak zwiesz, zule -
    > pracowały pod moim nadzorem.

    No właśnie "pod nadzorem" czyli to nie osoba z uprawnieniami i wiedzą
    wykonuje robotę fizyczną, a tylko prowadzi nadzór :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2015-02-13 19:34:53
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-13 17:45, Ergie wrote:
> [...]
    a.pl...

    > On 2015-02-13 17:10, Ergie wrote:

    > U mnie? Wykonać uziemienie punktu rozdziału PEN na PE i N. Nie pamiętam

    No więc dostałeś Terra Neutral Common a masz z tego zrobić Terra Neutral
    Separated.

    Czyli
    1. doprowadzasz bednarkę z domu z pomieszczenia rozdzielni ziemią,
    poniżej granicy przemarzania, do skrzynki licznikowej

    2. w skrzynce z licznikiem podłączasz przewód PEN do tej bednarki i z
    tego punktu wspólnego prowadzisz do siebie przewód N do domu i
    oczywiście 3 fazy.

    3. w skrzynce z licznikiem ale za licznikiem wkładasz odgromniki jako
    pierwszą linię ochrony przepięciowej.

    4. U siebie w rozdzielni wkładasz drugą linię odgromników zaraz za
    wyłącznikiem głównym.

    A ten fundamentowy to nie wiem po co. Będziesz zakładowi energetycznemu
    i okolicznym sąsiadom robił za uziemienie i przewód neutralny, bo prąd
    będzie szedł do punktu wspólnego u ciebie w domu a później w fundament o
    niewiadomej skuteczności.

    Bardziej by pasowało żeby ta bednarka między licznikiem a rozdzielnią w
    domu szła dalej w ziemi nieprzerywana i żeby jej nie łączyć w domu w ogóle.

  • 46. Data: 2015-02-13 19:35:29
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-13 17:45, Ergie wrote:> Użytkownik "KIKI" napisał w
    wiadomości grup

  • 47. Data: 2015-02-13 19:43:38
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-13 19:34, KIKI wrote:

    > Bardziej by pasowało żeby ta bednarka między licznikiem a rozdzielnią w
    > domu szła dalej w ziemi nieprzerywana i żeby jej nie łączyć w domu w ogóle.

    To znaczy mam na myśli, że połączenia bednarek mają być w ziemi,
    zakopane i zasypane. Nie wolno ci wyprowadzić tego z fundamentów i
    doprowadzić bednarki od licznika i zrobić połączenia już w
    pomieszczeniu. To nie ma sensu.

    Chyba, że sobie ubzdurałeś, że wykonasz rozdział PEN -> PE+N już w
    pomieszczeniu. To bzdura. Żadna ochrona przepięciowa nie będzie skuteczna.

  • 48. Data: 2015-02-13 21:27:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-11 o 20:16, ToMasz pisze:
    > To co napisałem to TEORETYCZNE pytanie, ale mnie się wydaje, wydawało,
    > że to częsty oczywisty przypadek. A jak się kupuje większe mieszkanie,
    > to co? Trzeba mieć gotówkę na... nie ważne. ma się dochód to się kredyt
    > dostanie, a kredyt zostanie spłacony ze sprzedaży starego mieszkania
    Przede wszystkim na tym etapie zastanów się jeszcze dobrze, gdzie się
    budować. Im dalej na zachód tym IMHO inwestycja bezpieczniejsza. I nie
    chodzi mi już nawet o wschodnich sąsiadów, ale ogólne możliwości i
    wydolność naszego państewka :->

    Maciek

  • 49. Data: 2015-02-13 21:42:46
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 13 lutego 2015 21:27:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > budować. Im dalej na zachód tym IMHO inwestycja bezpieczniejsza. I nie
    > chodzi mi już nawet o wschodnich sąsiadów, ale ogólne możliwości i

    ciekawe jak na to spojrzymy za 10 lat - niepotrzebne obawy, czy jacy naiwni bylismy
    nie przewidując rozbiorów :) Poczekamy zobaczymy.
    Trzeba sie budowac w granicach ksiestwa warszawskiego ale po zachodniej stronie wisły
    - tyle autonomii nam zostawią :)

    b.

  • 50. Data: 2015-02-13 21:53:57
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-13 21:42, Budyń wrote:
    > W dniu piątek, 13 lutego 2015 21:27:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Trzeba sie budowac w granicach ksiestwa warszawskiego ale po zachodniej stronie
    wisły - tyle autonomii nam zostawią :)

    Jak najdalej od Warszawki :-) Wolę już moje Królestwo Prus :-)