  • 41. Data: 2020-09-14 20:34:39
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: a...@i...pl

    W dniu sobota, 12 września 2020 08:19:19 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:

    > tak sobie wyobrażam negocjacje cenowe:
    > panie, mam do wykonania więźbę dachową, o tu projekt jest.
    > Wykonawca: materiał 18tys, robocizna 15tyś.
    > Klient: ale ja mam oprogramowanie od kolegi simplera która rozwala branże
    > i z niej wychodzi ze materiał powinien kosztować max 10kzł, a robocizna 3kzł.
    > Wykonawca: prosze pozdrowić kolegę, do widzenia.
    >

    > Simpler, w jaki sposób zmusić wykonawcę, żeby uwzględnił twoje wyliczanki?
    > Zwłaszcza że twierdząc że gwiazdy sa puste w środku nie zyskujesz raczej
    > na wiarygodności.

    Banały opowiadasz.

    Po prostu nie widziałeś jeszcze prawdziwej budowy,
    lub kilku naraz, realizowanych przez jednego w3ykonawcę.

    Tam są setki i tysiące elementów, więc wchodzi problem dostaw surowców,
    materiałów, przydziału pracowników i maszyn do poszczególnych prac,
    i jeszcze kontrole + rozliczanie tego w trybie ciągłym.

    Modyfikacja planu, np. z powodu złej pogody, lub awarii,
    czy empidemii - wyobrażasz to sobie?

    Jako zupełnie zielony amator kończyłbyś z wynikiem: 500% kosztów...
    no i właśnie dlatego ceny są tu na poziomie 1000% kosztów -
    bo to amatorzy robią - na oślep.

  • 42. Data: 2020-09-14 21:07:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2020 16:28:19 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Pozostawianie spójnika na końcu wiersza także jest poważnym błędem.
    >
    > Zapewne jest to wina Twojego czytnika? ;)

    Jesteś głupszy niż przewiduje ustawa. To jest "wina" każdego czytnika.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 43. Data: 2020-09-14 21:41:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Jesteś głupszy niż przewiduje ustawa. To jest "wina" każdego czytnika.

    Co do opinii legislacyjnej, trudno się nie zgodzić. Jednak mój czytnik
    jest od tego wolny.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2020-09-14 22:04:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2020 21:41:11 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Co do opinii legislacyjnej, trudno się nie zgodzić. Jednak mój czytnik
    > jest od tego wolny.

    Eeee, reklamujesz. Nie wierzę że jakiś czytnik ma w programie zaszytą
    analizę pożądanego miejsca spójników. Po prostu masz ustawioną dłuższą
    linię.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 45. Data: 2020-09-14 22:08:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Eeee, reklamujesz. Nie wierzę że jakiś czytnik ma w programie zaszytą
    > analizę pożądanego miejsca spójników. Po prostu masz ustawioną dłuższą
    > linię.

    Mało to na świecie edytorów, które potrafią korygować tekst według zadanych
    reguł? Mój czytnik w ogóle nie ma zaszytego edytora, korzystam z tego, do
    którego jestem przyzwyczajony.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2020-09-14 23:40:43
    Od: a...@i...pl

> [...]

    > Zwłaszcza że twierdząc że gwiazdy sa puste w środku nie zyskujesz raczej

    wtręty nie na temat.

    niemniej co do faktów nie ma wątpliwości:
    ja tylko udowodniłem stare pomysły Eulera - wykazałem formalnie.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Sellmeier_equation

    Nie wierzysz w matematykę, analitykę, no to sobie kop, wierć -
    zrób odwiert na 3000 km i się przekonaj...
    takie są koszty niewiedzy.

  • 47. Data: 2020-09-14 23:46:26
    Od: a...@i...pl

> [...]

    Nie wierzysz w matematykę, analitykę, no to sobie kop, wierć -
    zrób odwiert na 3000 km i się przekonaj...

    ///////////
    Każdy budowniczy dobrze wie od wieków, że wszelkie kopuły są puste w środku:
    nie słyszał o tym?

    Dlaczego tak jest?
    Dlatego że sfera jest najtrwalszą - najstabilniejszą strukturą,
    a zarazem najtańszą: koszt nakładów,materiałów do zysków jest tu optymalny!

  • 48. Data: 2020-09-14 23:49:40
    Od: a...@i...pl

    W dniu poniedziałek, 14 września 2020 23:46:28 UTC+2 użytkownik a...@i...pl
    napisał:

> [...]
    > Dlatego że sfera jest najtrwalszą - najstabilniejszą strukturą,
    > a zarazem najtańszą: koszt nakładów,materiałów do zysków jest tu optymalny!

    nie ten link poszedł:
    https://www.bibliotecapleyades.net/tierra_hueca/esp_
    tierra_hueca_9.htm

  • 49. Data: 2020-09-15 08:58:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2020 22:08:32 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Mało to na świecie edytorów, które potrafią korygować tekst według zadanych
    > reguł? Mój czytnik w ogóle nie ma zaszytego edytora, korzystam z tego, do
    > którego jestem przyzwyczajony.

    Mam nieodparte wrażenie że rozmawiamy o różnych rzeczach. Opisz
    precyzyjniej jak redagujesz odpowiedź na post, połączoną z cytowaniem
    fragmentu tekstu twojego rozmówcy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 50. Data: 2020-09-15 10:29:40
    Od: budynPL <b...@g...com>

    napisał:

> [...]
    > Dlatego że sfera jest najtrwalszą - najstabilniejszą strukturą,
    > a zarazem najtańszą: koszt nakładów,materiałów do zysków jest tu optymalny!

    ależ ty zacząłeś od pustych gwiazd, te planety to ci później wyszły. Nie istnieją
    stabilne gazowe sfery. Nie ma żadnego zakazu aby cząsteczka gazu nie skierowała się w
    stronę wnętrza "pustej gwiazdy".
    Ciekaw jestem dlaczego w to brniesz.

    b.