  • 1. Data: 2010-12-01 19:25:01
    Temat: krzywa grzewcza a podłogówka
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    tak sie zastanawiam
    zwiekszając krzywa podnosze temperature kotła ( kondensat immergas)
    ale przeciez na podłoge i tak idzie z zawory który dodaje zimnej wody aby
    nie przegrzac podłogi.
    to ta krzywa nic nie daje :)

    ustawiłem wod poczatku na nr 3 i widze ze jak piec pali to tak do 55st tylko
    wydaje mi sie ze pracuje prawie non stop
    nie wiem czy to oszczedne, może za wolno woda płynie ale podobno tak ma byc

    w zeszlym roku był na krzywej 5 i sie wyłaczał czesciej

  • 2. Data: 2010-12-01 20:25:19
    Temat: Re: krzywa grzewcza a podłogówka
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
> [...]
    > zwiekszając krzywa podnosze temperature kotła ( kondensat immergas)
    > ale przeciez na podłoge i tak idzie z zawory który dodaje zimnej wody aby

    U Ciebie, owszem, nie będzie to sterowanie idealne. Musiałbyś mieć dodatkowe
    sterowanie pogodowe dla podłogówki, które kręciloby zaworem za pomocą
    siłownika. Wyobraź sobie, że są takie kotły i takie sterowniki do nich, że
    można ustawić 2 osobne krzywe grzewcze, jedną np. dla podłogówki, a drugą
    dla grzejników, albo dla 2 osobnych obwodów grzejników.
    Ale nie przejmuj się, podłogówka reguluje się sama. Jeśli podłoga odda
    więcej ciepła (bo na dworze jest zimniej), to zawór przepuści więcej ciepła
    na podłogę, bo to ciepło będzie dostępne (kocioł podniesie temp. wody wg
    krzywej). To powinno działać prawidłowo.

> [...]
    > tylko wydaje mi sie ze pracuje prawie non stop
    > nie wiem czy to oszczedne, może za wolno woda płynie ale podobno tak ma

    Przy sterowaniu pogodowym tak właśnie będzie. Kocioł będzie pracował często,
    ale z mniejszą mocą.

    > w zeszlym roku był na krzywej 5 i sie wyłaczał czesciej

    A teraz jaka jest krzywa? Jaką temperaturę wody daje dla 0 stopni?
    Jaką temperaturę masz na zewnątrz, że kocioł robi aż 55 stopni?

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-02 08:59:36
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    hm az 55st?
    na sterowniu poazuje mi ze na zewnatrz mam -11
    ustawiona zadana na pogodówce 22st
    a na kotle pokazuje 55 na krzywej 3
    ale np na krzywej 5 pokazuje juz 78
    i to mnie zastanawia bo przeciez po co tak grzac jak i tak w podłoge nie
    pojdzie tyle

    a kaloryfery na górze mam konwektorowe czy jakoś tak - na niskie temp
    a dotykam i gorące

  • 4. Data: 2010-12-02 13:41:06
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
> [...]
    > pojdzie tyle
    >
    > a kaloryfery na górze mam konwektorowe czy jakoś tak - na niskie temp

    No to zła krzywa. Przy nowym, normalnie docieplonym domu i -11 powinna być
    temp. ok. 45-50 stopni.
    W kotle możesz ustawić tylko jeden parametr, tj krzywą grzewczą? Może jest
    jeszcze coś, czyli przesunięcie krzywej.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-12-02 14:54:17
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>