  • 41. Data: 2009-01-13 11:36:44
    Temat: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maciej <m...@u...math.uni.wroc.pl> napisał(a):

    > Czesc: Mam kociol Broetje Triobloc TE 26 i sterownik pozwala mi ustalac
    > zarowno nachylenie krzywej (pozycja 17 sterownika) jak i przesuniecie
    > rownolegle krzywej (pozycja 64 sterownika). Byc moze masz inny sterownik
    > pogodowy. Ktos inny juz wspomnial, ze ma inny kociol Broetje, i tez obie
    > regulacje dostepne. Temperatura pomieszczen i tak steruja termostaty na
    > grzejnikach, temperatura zasilania ogranicza tylko maksymalna moc, ktora
    > mozna z kotla pobrac. Mi moj kociol akurat bardzo sie podoba.
    To nie jest u mnie, wiec nie podam detali. Sterownik (przynajmniej panel) jest
    taki jak w instrukcji. Instrukcja dostepna w necie jest identyczna jak ta
    ktora jest dolaczona do kotla. I wg niej mozna tylko przeskakiwac miedzy
    predefiniowanymi krzywymi. Z tabelek technicznych wynika ze byly dwa rozne
    sterowniki - podstawowy (ISR PLUS, czy jakos tak), ktory nie mial mozliwosci
    definiowania wlasnych krzywych i EZcostam, ktory taka mozliwosc mial.
    Nie umiem podac wiecej detali, chwile bawilem sie kotlem z instrukcja w reku,
    teraz w necie dla kotlow serii TE (wszystkich) widze identyczna instrukcje z
    identycznym sterowaniem (wybor predefiniowanej krzywej).

    Tak sobie jeszcze mysle ze doraznym rozwiazaniem mogloby byc ograniczenie
    gornej temperatury na powiedzmy 80st, wtedy kociol nie bedzie podchodzil tak
    wysoko z temperatura i w praktyce mysle ze bedzie po prostu mniej palil.

    pozdrawiam
    Bruno

  • 42. Data: 2009-01-13 11:36:47
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > ??? Przeciez pokojowy to podstawa.

    Wg producenta pogodowy to podstawa ;-)
    Przy nieregularnym trybie życia domowników i związanym z tym utrzymywaniem
    stałej temperatury w domu (nie bawię się w żadne obniżanie temperatur
    - również ze względu na podłogówkę) obecny zestaw jest dla mnie
    wystarczający.

    Pzdr

    JKK

  • 43. Data: 2009-01-13 11:44:24
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    BrunoJ <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    Sorki ze tak na raty, ale doczytuje na biezaco.
    Ty masz kociol Triobloc, a tutaj jest Tribloc. Z obrazkow ktore znalazlem
    to te kotly roznia sie wygladem i w szczegolnosci panelem sterujacym wlasnie.
    Wiec moze i sterownikiem pogodowym i jego mozliwosciami :/

    pozdrawiam
    Bruno

  • 44. Data: 2009-01-13 12:03:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > stałej temperatury w domu (nie bawię się w żadne obniżanie temperatur
    > - również ze względu na podłogówkę) obecny zestaw jest dla mnie

    Ale bez pokojowego wychodzi po prostu drozej (na paliwie).

  • 45. Data: 2009-01-13 19:43:07
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 11:18:43 +0100, "JKK"
    <j...@i...fm> napisal(a):

    >W moim Brotje WBS 22 (kondensat AD 2005) wykres jest trochę inny:
    >60C przy 0C to tutaj krzywa nr 23.
    >Standardowo jest ustawiana krzywa nr 18.
    >Ja obecnie mam ustawioną nr 8 i przy ok. -4 na zewnątrz w domu jest ok. 22C
    >(temperatura zasilania ok. 40 C, podłogówka ok. 20 C).
    >Krzywe mozna przesuwać, dodatkowo jest też regulacja pożądanej temperatury
    >pomieszczenia w pomieszczeniu pieca.
    >Miałem dokupić regulator pokojowy (pogodowy jest),
    >ale zbytnio nie ma sensu.

    Ja mam tez Brotje WBS22 z tymze na koncu ma literke C (bo kondensacyjny) i
    tylko z czujnikiem pogodowym. Ale z roku 2007 i krzywe grzewcze w formie
    wspolczynnika x,xx - wyjsciowo ustawione bylo 1,50. Moge ustawiac 3
    temperatury - komfortowa, zredukowana i zabezpieczenie antymrozowe.
    Poniewaz dom jeszcze niezamieszkany, to ustawilem temperature zredukowana
    na 15 (albo 16) stopni i krzywa 1,00. Skutek jest taki, ze mam obiegu
    temperature wody okolo 30 stopni i co jakis czas piec sie wlacza na pol
    minuty i zaraz wylacza. W piwnicy mam 2 grzejniki (jeden zakrecony, a w
    drugim termostat na "1"), na parterze podlogowka cala na termostatach na
    "2" i na pietrze 3 grzejniki na "1" (ale nie ma drzwi wewnetrznych to
    podlogowka przez klatke schodowa dogrzewa takze gore). Niezaleznie od
    temperatury na zewnatrz (grzeje od polowy grudnia) w srodku zawsze jest
    okolo 17 stopni.

    --
    Maciej

  • 46. Data: 2009-01-13 21:15:05
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co tu ma do rzeczy temperatura na zewnatrz? Moze jednak chodzi o
    > temperature w pomieszczeniach (tylko skad niby mialby ja znac)?

    Ilu speców wypowiadajacych sie tyle improwizacji. Jasne !!! , że pompy
    powinny pracować.Czy masz starodawny układ o przekroju rur, zapewniajacych
    grawitacyjny obieg??? Chyba juz nieee! masz zapewne(nie widze tego) rurki
    cieńkie , w których czynnik grzewczy musi być tłoczony non stop!. A skoro
    piszesz, że sterowanie pogodowe( bo sterownik pogodowy...!)to temperatura na
    zewnątrz owszem ma tu istotne znaczenie. Przecież tam -na zewnatrz musi byc
    czujnik pogodowego sterowania, który "daje" impulsy, do pracy palnika i
    posrednio pomp(y) obiegowych. Doradzanie w takich regulacjach to jak
    podpowiadanie przez laików drogą radiową pasazerowi, jak ma (zastepczo)
    wyladować samolotem. A przecież piec i sterownik był kupowany w jakiejś
    firmie, która ma zapewne przedstawicielstwo serwisowe....?

  • 47. Data: 2009-01-13 21:25:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyladować samolotem. A przecież piec i sterownik był kupowany w jakiejś
    > firmie, która ma zapewne przedstawicielstwo serwisowe....?

    Jak widac jestes tu najwekszym specem. Powiem wprost: masz w glowie bigos,
    wszystko Ci sie miesza i niewiele z tego kumasz.

    BTW kociol, nie piec

  • 48. Data: 2009-01-14 14:38:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

  • 49. Data: 2009-01-14 15:07:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "JarekM" <j...@w...pl> wrote in message

    > Im wszystkim trzeba pogratulować wyobraźni :-)

    generalnie to jest tak że regulatory pokojowe są o dupę rozbić jeśli jeden
    ma regulować temperaturę w całym domu. Tylko pogodówka ma sens + zawory na
    grzejnikach.

  • 50. Data: 2009-01-14 15:29:49
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > generalnie to jest tak że regulatory pokojowe są o dupę rozbić jeśli jeden
    > ma regulować temperaturę w całym domu. Tylko pogodówka ma sens + zawory na
    > grzejnikach.
    eee tam. Przeciez jesli masz regulator pokojowy to w innych pokojach tez masz
    zawory na grzejnikach i odpowiednio zestrojona instalacja bedzie smigac tak
    jak trzeba. I z duzym prawdopodobienstwem taniej. Pogodowka ma wskazania w
    konkretnych przypadkach, a w innych takich wskazan nie ma (nie ma pewnie
    rowniez przeciwwskazan). Twierdzenie ze to jedyne sluszne rozwiazanie to
    tworzenie nowej teorii.

    pozdrawiam
    Bruno