  • 11. Data: 2012-01-06 13:29:36
    Temat: Re: kto ma podłogówkę w całym domu?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > ja mam tylko na dole i w lazience i holu u góry
    > ale po 5 latach mieszkania z milą chęcią chcialbym mieć w calym domu
    > a jak wy ?

    A widzisz ja mam dokładnie w całym domu + wszędzie grzejniki,
    ale uzywam tylko na parterze podłogówki na minimum + dogrzewam grzejnikami z
    regulatorami HR20.

  • 12. Data: 2012-01-06 13:50:02
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-01-06 14:29, Amir pisze:

    > A widzisz ja mam dokładnie w całym domu + wszędzie grzejniki,
    > ale uzywam tylko na parterze podłogówki na minimum + dogrzewam
    > grzejnikami z regulatorami HR20.

    alr to znacząco posnioło koszty instalacji
    wymagane zasilanie wysokotemperaturowe + mieszacze itp
    a jak masz 1 system podłogowy temp na piecu 40st. i zero kombinowania

  • 13. Data: 2012-01-06 13:59:12
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:
    > na piecu 40st. i zero kombinowania

    Na stałopalnym nie może być 40... Kolega ma stałopalny.
    Zatem i tak potrzebne są mieszacze, nic się nie komplikuje - może koszt
    tych kilkudziesięciu mb pexa i grzejników oraz rozdzielaczy dodatkowo.

    pozdr
    Robert G.

  • 14. Data: 2012-01-06 14:02:48
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:
    chcialbym mieć w calym domu
    > a jak wy ?

    Zrobiłbym więcej podłogówki na parterze i może jeszcze coś rozłożę w
    przyszłości na półpiętrze - gdzie najwięcej siedzę.
    Jednak w sypialniach grzejniki i w łazienkach drabinki bym zostawił -
    nie komplikuje to wcale bardzo instalacji, skoro jest napędzana kotłem
    stałopalnym, a można łatwiej sterować temperaturą w cyklach dobowych.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 15. Data: 2012-01-06 16:53:31
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On Fri, 6 Jan 2012 00:11:07 +0100
    "mihal" <f...@s...rt> wrote:

    > Hej,
    > Dziala to ? Nie wiem co robic , mam kupiona deske barlinecką (buk) na
    > cala chate (148 m2 uż.) . Nie dlugo musze zdecydowac sie odnosnie
    > ogrzewania. Daje rade ?

    Mam na parterze podłogówkę i deskę trójwarstwową. Rewelacja pod
    względem zarówno komfortu jak i ekonomii. Też mnie wszyscy straszyli że
    nie wyrobię na rachunki za gaz. Dwie rzeczy są istotne: grubość
    styropianu pod wylewką żeby zminimalizować straty do gruntu i gęstość
    rurek żeby osiągnąć potrzebną wydajność bez przegrzewania podłogi.

    Nie wiem, jak się taki układ sprawdzi na poddaszu, gdzie zazwyczaj
    projekt przewiduje dużo mniej miejsca na styropian.

    --
    Jacek Midura

  • 16. Data: 2012-01-06 16:58:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Sty, 14:50, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > alr to znacząco posnioło koszty instalacji
    > wymagane zasilanie wysokotemperaturowe + mieszacze itp
    > a jak masz 1 system podłogowy temp na piecu 40st. i zero kombinowania

    A Ty Michal budujesz drugi dom ze tak sie dopytujesz ?? :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 17. Data: 2012-01-06 17:44:53
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >Nie wiem, jak się taki układ sprawdzi na poddaszu, gdzie zazwyczaj
    >projekt przewiduje dużo mniej miejsca na styropian.

    ale straty w dół tam nie istnieją bo to nie są straty.

    b.

  • 18. Data: 2012-01-06 18:48:36
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-01-06 17:58, Adam pisze:

    > A Ty Michal budujesz drugi dom ze tak sie dopytujesz ?? :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam
    1 dom budujesz dla wroga
    2 dla przyjaciela
    3 dla siebie

    michal

  • 19. Data: 2012-01-06 19:10:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1 dom budujesz dla wroga
    > 2 dla przyjaciela
    > 3 dla siebie

    Znam osobę która buduje drugi ale tak jakby był to ten trzeci dom.
    Z samych tylko frykasów wymienię:
    Dom na płycie żelbetowej o grubości 30cm a pod nią chudziak 20cm.
    3 szybowe okna
    40cm styro na betonowym stropodachu (2x20cm na zakładkę).
    Tuż pod dachówką będzie i tak pełne "deskowanie" tuż pod łatami z płyt OSB.
    20styro na ścianach Ytong.
    Wnęki na rolety ocieplone także o tyłu.
    Nie będę pisał o zamiarach dot wentylacji i ogrzewania bo to jeszcze nie
    zrobione, ale z zapowiedzi szykuje się według mnie mocno przesadzone w uwagi
    na fakt że dom będzie tak ocieplony.

    Marek

  • 20. Data: 2012-01-06 20:45:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 6 Sty, 20:10, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Dom na p ycie elbetowej o grubo ci 30cm a pod ni chudziak 20cm.

    Raczej XPS 20cm ? Co za sens robic plyte zelbetowa na chudziaku bez
    izolacji ? To jest caly smaczek ze chata jest jak termosik opatulona
    bez zadnego mostka cieplnego izolacja dookola :)
    pozdr.

    --
    Adam