  • 31. Data: 2012-01-08 14:14:22
    Temat: Re: kto ma podłogówkę w całym domu?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jebvqt$208$1@inews.gazeta.pl...
    > O, dokładnie, zycie jak w termosie!
    > Jakbym miał tyle kasy w izolację wkładać, to dawałbym wełnę, a nie
    > styropian.

    dobrze miec własne zdanie, moze niczym nie poparte, ale własne :-) To daje
    dobre samopoczucie :)

    A jak słysze o domach "termosach" to ja sie pytam - czy termosy mają
    wentylacje? A jesli nie o to chodzi to o co - bo obawiam sie ze to kolejny
    mit budowalny.

    b.

  • 32. Data: 2012-01-08 15:11:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > A jak słysze o domach "termosach" to ja sie pytam - czy termosy mają
    > wentylacje? A jesli nie o to chodzi to o co - bo obawiam sie ze to kolejny

    To kretyn, wiec dla niego to zaden mit. Od paru lat pierdzieli tu bez ladu i
    skladu, wiec sie nie dziw.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2012-01-08 16:38:34
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > O, dokładnie, zycie jak w termosie!
    > Jakbym miał tyle kasy w izolację wkładać, to dawałbym wełnę, a nie styropian.

    następny co chce przez ścianę oddychać...

    pozdrawiam
    s_13

  • 34. Data: 2012-01-08 17:03:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-01-2012 o 14:16:05 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Welne pod dom, pod plyte ? :) Wiesz co mowisz ? ;-) Welna sie nie
    > nadaje - zaraz by ja wilgoc zezarla, a tam nie ma mozliwosci
    > odparowania wilgoci - wdarlby sie jakis grzybek i calosc by szybko
    > zgnila.
    Adam to troll, nie karm go.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2012-01-09 07:53:06
    Temat: Re: kto ma podlogówke w calym domu?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > ty no sobie nie żartuj - przeciez to bez sensu zrobic płyte konstrukcyjną
    > i jej nie zaizolować termicznie od spodu - szkoda kasy. Kosztuje to tyle
    > co normalny fundament plus mase stali na zbrojenia a zysku żadnego. A
    > straty ciepła przez sciany fundamentowe w dół to mogą wyjść nawet 50%
    > całości. A gdyby ten styropian był pod płytą to byłby miód :)

    On tą płytę zrobił bo jego dom na lekkim wzgórku jest i wystraszył ostatnich
    "ruchów" nieruchomości po ostatnich ulewach.
    A że zrobił tak a nei inaczej to ja na to jak na lato.
    Temperatura gruntu 2,5m pod ziemią w zimie nie spada poniżej 12stC. Ja mam
    rurę wodociągową 1,5m pod ziemią i woda z niej w zimie to 8-9stC. Jeżeli
    ściany fundamentowe sa ocieplone na zewnątrz, jest zrobiony drenaż opaskowy
    na etapie robót przy płycie to ile tego ciepła ucieknie przez te stopy ścian
    fundamentowych, tymbardziej że to piwnice są, więc słabiej ogrzewane zapewne
    będą.

    Marek

  • 36. Data: 2012-01-09 08:35:27
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > ściany fundamentowe sa ocieplone na zewnątrz, jest zrobiony drenaż
    > opaskowy na etapie robót przy płycie to ile tego ciepła ucieknie przez te
    > stopy ścian

    ile? jesli resztę porządnie zaizolował i dał rekuperator to 50% :)

    b.

  • 37. Data: 2012-01-09 09:04:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > ile? jesli resztę porządnie zaizolował i dał rekuperator to 50% :)

    Wątpię by bylo 50%. Odsączony grunt wokół domu nie jest dobrym przewodnikiem
    ciepła. Proporcja powierzchni przekroju ścian fundamentowych do powierzchni
    ścian, okien i dachu, kolosalna.

    Marek

  • 38. Data: 2012-01-09 09:28:38
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Wątpię by bylo 50%. Odsączony grunt wokół domu nie jest dobrym
    > przewodnikiem ciepła. Proporcja powierzchni przekroju ścian fundamentowych
    > do powierzchni ścian, okien i dachu, kolosalna.

    najlepiej byłoby to wprowadzic w jakis program, niech liczy. A nie wiesz z
    czego buduje ściany - w przypadku oddawania ciepła w dół jest kolosalna
    różnica miedzy silką a betonem komórkowym.

    b.

  • 39. Data: 2012-01-09 12:50:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > czego buduje ściany - w przypadku oddawania ciepła w dół jest kolosalna
    > różnica miedzy silką a betonem komórkowym.

    Ściana fundamentowa w ziemi to bloczki betonowe a powyżej już z termaliki.

    Marek

  • 40. Data: 2012-01-09 15:26:47
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Ściana fundamentowa w ziemi to bloczki betonowe a powyżej już z termaliki.

    jak beton komórkowy to moze nie bedzie tak źle, życze jak najlepiej. A
    wiecej nie ugdybamy bez rysunków z wymiarami i przekrojów.

    b.