  • 11. Data: 2012-05-10 10:08:07
    Temat: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Rujnować układu domu nie chcę, przez umieszczenie kotłowni na parterze.
    > W części tylnej garażu też nie bardzo chciał bym lokalizować kotłownie,
    > ze względu na straty ciepła i niewielką powierzchnie do zagospodarowania
    > pod kotłownie - zresztą sam nie jestem zdecydowany co do posiadania
    > garażu.
    >
    > Posiada ktoś takie podpiwniczenie i zechciał by się pochwalić kosztami,
    > podzielić
    > uwagami co do ewentualnych problemów - np. niestabilny fundament itd?

    Piwnica to świetna sprawa, ale nie sama kotłownie mam na myśli,a coś więcej
    (u mnie wejscie od ogrodu na klatke do piwnicy i do domu,duzy garaz pod
    salonem na 2 auta, kotłownia lazienka i spiżarka) , niestety ma tez wady,
    ja zdecydowałem się bo mam małą działkę 6arów, ale jak masz to robić dla
    samej kotłowni
    to odradzam, ponadto nie jest to uzasadnione ekonomicznie,lepiej
    zainwestowac w PC wyjdzie Cię to taniej niż piwnica + kocioł na
    ekogroszek a i problemu z woda nie będzie gruntową i izolacją

    Koszt PC z kompletnym wyposażeniem zlecając firmie zmieści sie w 45k jesli
    to domek do 150m2 dobrze ocieplony 20cm styro 30wełny dopilnowane wszystko.
    a koszt bez PC to moze 15k taniej. Za 15k nie zrobisz piwnicy jak nalezy
    odejmiesz 1 komin mniej to jeszcze taniej wyjdzie, zresztą były tu już
    dyskusje na ten temat nie ma co powtarzać.

    Chyba jakies 3 lata temu był czerwiec deszczowy mocny, co drugi dom na moim
    osiedlu z piwnica miał wodę, moj zresztą też, ale wtedy był jeszcze stan
    surowy otwarty, wodagruntowa była na ok 1m (teraz na ok 2,2m). Kanalizacji
    deszczowej nie ma, a to spore osiedle w miescie wojewodzkim, chociaz w domu
    rodzinnym jest kanalizacja i w 96 roku tak padało ze przez kanazliację
    deszczową zalało całą piwnicę do dziś tynki odpadają. Ogolnie jak dluzej
    pada to zawsze jest stres, ponadto dobra izolacja jest bardzo kosztowna,

    Sąsiedzi krzyczeli jak wykop był robiony, zeby nie robił piwnicy,
    połowicznie posłuchałem bo podniosłem o 2 bloczki piwnicę :)

    Jak miałbym dużą działkę nie budowałbym piwnicy tylko dom parterowy z dużym
    garazem

  • 12. Data: 2012-05-10 10:12:40
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 10 Maj, 01:27, "kiki" <w...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Powinieneś liczyć pmiesiąc od wyrównania murów do klejenia papy lub
    > kładzenia masy.
    > Ja używałem Dietermana Superflex 10. Strasznie drogie i łatwo niedopilnować
    > czy to papy czy to masy.
    >
    > Odradzam piwnicę !
    > Jak ci źle zrobią to będzie czuć pleśnią.
    >
    > Jak już się zdecydujesz to bezwzględnie masz nam tu dawać zdjęcia do
    > omówienia.
    > Wystarczy pośpiech lub nieuwaga i wykonawca cię zrobi tak w konia, że
    > zostaniesz z plamami wilgoci w piwnicach.

    Tak jak pisze Kiki, piwnica to problemy związane z wodą i wilgocią. Ja
    bym raczej odpuścił

  • 13. Data: 2012-05-10 10:14:54
    Temat: Re: kto wykonał czę?ciowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czytam, czytam o czę?ciowych podpiwniczeniach
    > i wychodzi, że się nie opłaca.
    >
    > Ale abstrahuj?c od rozważań teoretycznych, które najczę?ciej
    > można spotkać, czy kto? z Was wykonał czę?ciowe podpiwniczenie
    > i nie "popłyn?ł z kas?" i dodatkowo jest zadowolony z tego rozwi?zania?

    Poprzedni do miałem z częściowym podpiwniczeniem. Koszty dodatkowe są jednak
    jeśli przyjąć że stan surowy to około 30% wartości inwestycji to dobydowanie
    jednej kondygnacji nie jest jakimż szalestwem finansowym. A czy to bedzie
    50% czy 100% podpiwniczenia to już różnica w kosztach będzie minimalna. Z
    perspektywy czasu mogę powiedzieć że piwnica to dobra sprawa i wygodna pod
    wieloma wzgledami zwłaszcza jeśli w planie masz małe pomieszczenie
    gospodarcze a duże potrzeby.

    > Czytam o komplikacjach zwi?zanych z fundamentem itd. Ok komplikacja
    > jest ale czy aż tak duża a wła?ciwie tak kosztowna?

    To są żadne komplikacje. Ławę i tak musisz zrobić tyle że w 2 miejscach
    bedzie szła pod górę tak aby połączyć dwa poziomy. Jeśli ktoś mówi Ci że to
    jakiś ajwaj to powiedz mu ze myślałeś że masz doczynienia z fachowcem dla
    którego ława schodkowa to pikuś.

    > Dom po zewnętrznej będzie miał nie więcej niż 10x10m z poddaszem
    > użytkowym. Potrzebuję około 15-20m2 piwnicy na kotłownie, umieszczenie
    > minimalistycznej kotłowni, w czę?ci parterowej, w tak małym domu w
    > której można przechowywać opał chociaż na czę?ć sezonu, burz cały
    > układ domu i jest bardzo trudne o ile w ogóle możliwe.
    >
    > Pełnej piwnicy nie chcę budować ze względu na koszty a po drugie nie czuję
    > takiej
    > potrzeby.

    dodatkowe koszty to: 2 godziny pracy fadromy, ileś tam bloczków betonowych
    więcej, strop nad piwnicą no i robocizna. Policz a się zdziwisz jak mała
    różnica wyjdzie pomiędzy np. 50 a 100% podpiwniczenia

    > Rujnować układu domu nie chcę, przez umieszczenie kotłowni na parterze.
    > W czę?ci tylnej garażu też nie bardzo chciał bym lokalizować kotłownie,
    > ze względu na straty ciepła i niewielk? powierzchnie do zagospodarowania
    > pod kotłownie - zreszt? sam nie jestem zdecydowany co do posiadania
    > garażu.
    >
    > Posiada kto? takie podpiwniczenie i zechciał by się pochwalić kosztami,
    > podzielić
    > uwagami co do ewentualnych problemów - np. niestabilny fundament itd?

    A z jakiego powodu ma być niestabilny? Ty budujesz domek, mały domek a nie
    WTC czy Burj al Arab więc ława wykonana zgodnie z tym co masz zapisane w
    projekcie spokojnie przeniesie te obciążenia.

  • 14. Data: 2012-05-10 10:34:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 10:12:40 UTC+2 użytkownik lopi1 napisał:
    > Tak jak pisze Kiki, piwnica to problemy związane z wodą i wilgocią. Ja
    > bym raczej odpuścił,

    Jak ma dobre warunki gruntowe to żadnych problemów nie będzie. Naajwazniejsza rzecz
    to poziom wód gruntowych.

  • 15. Data: 2012-05-10 11:13:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2012 21:03:07 UTC+2 użytkownik Darek napisał:

    > Posiada ktoś takie podpiwniczenie i zechciał by się pochwalić kosztami,
    > podzielić
    > uwagami co do ewentualnych problemów - np. niestabilny fundament itd?

    Moj sasiad ma czesciowe podpiwniczenie i ma problem z woda. Mimo, ze wody gruntowe sa
    u nas baaaardzo nisko (ja mam kanal w stosunku do poziomu jego domu na poziomie
    jakichs -20mb i mam sucho jak na pustyni) to jest problem - a to z tego tytulu ze
    takiego czesciowego podpiwniczenia nie da sie za bardzo prawidlowo odwodnic (drenaz).
    Zawsze bedzie problem ze sciana ktora jest zasypana - tam nie powinno sie dawac rury
    (nie robi sie nigdy drenazu ponizej lawy, a w takim wypadku drenaz bylby nawet nie
    pod lawami, co poprostu pod calym domem). Dlatego sprawdz najpierw warunki wodne na
    dzialce. On mimo ze niby bylo sucho to z jakiegos powodu woda mu sie tam dostaje i
    przenika pod posadzke. Ma tam jakis zrobiony patent gdzie woda splywa mu do jakiegos
    kanalika zrobionego ponizej i tam ma pompke ktora sama sie wlacza i co jakis czas to
    odpompowuje na zewnatrz.

    Takze taki uklad to nie tylko komplikacja przy samej inwestycji ale i pozniejszej
    eksploatacji. Przemysl, przelicz, moze cala piwnica nie wyjdzie tak bardzo drogo ? :)
    Mozesz urzadzic silownie, saune, kino z projektorem (idealna ciemnia bez zadnego
    okna!) czy studio fotograficzne jak lubisz :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2012-05-10 12:09:59
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Córka rozpoczęła naukę gry na saksofonie. Piwnica to moje
    wybawienie.....
    Pozdr

  • 17. Data: 2012-05-10 13:18:14
    Temat: Re: kto wykonaae cz??ciowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-05-2012 o 05:29:03 Darek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mnie na tym etapie interesuje, jaki mo?e byae koszt praktyczny piwnicy
    > 15-20m2 i czy faktycznie prowadzi to do kosztownej komplikacji
    Zapominasz że najdroższym elementem piwnicy są schody które do niej musisz
    zrobić, czyli 'wyciąć' z parteru co najmniej 6m2.
    A tak jak ci już policzył nanocito różnica kosztów pomiedzy
    częściową a całkowitą piwnicą jest niewielka.

    > fundamentu. Czy takie zabiegi doprowadzi?y u Was do niestabilno?ci
    > budynku - chodzi mi o fundament.
    O niestabilnościach nie może być mowy, większym problemem jest woda i
    wilgoć,
    i teraz masz dwie opcje albo szczelna wanna w piwnicy zrobiona z izolacji,
    albo
    drenaż i lekka izolacja wkoło ale problemem dla niego będą schodkowe ławy
    bo trudno zachować ciągłość izolacji i odrenować jedną piwnicę.

    > Na pocz?tku nie zaznaczy?em, ?e teren pod dom bedzie do?ae równy,
    > wiec bez cze?ciowego podpiwniczenia nie bedzie potrzebny schodkowany
    > fundament.
    To źle bo nie będzie gdzie wypuścić drenażu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2012-05-10 13:45:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 May 2012 13:18:14 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > Zapominasz że najdroższym elementem piwnicy są schody które do niej musisz
    > zrobić, czyli 'wyciąć' z parteru co najmniej 6m2.

    Piwnica, zwlaszcza pelniaca glownie role kotlowni i magazynu wegla, nie
    musi miec wejscia z wnetrza domu...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2012-05-10 14:03:09
    Temat: Re: kto wykonać częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 13:18:14 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > zrobić, czyli 'wyciąć' z parteru co najmniej 6m2.

    Co Wy z tą drożyżna schodów- darmo nie są ale żeby najdroższy element. Jak trafi
    rozsądną ekipe to mu to wliczą w koszt stropu bez żadnych eksptrak dopłat i wyjdzie
    kilka setek więcej maks
    A przeciez nawet nie trzeba schodów ostatecznie można zrobic wejście z zewnątrz. A
    skoro to ma być tylko kotłownia i skłąd opału to wejście z zewnatrz dużo
    praktyczniejsze.
    Ale powtarzam niech autor posta przemyśli piwnice pod całośćia jak ma dobre warunki
    gruntowe. Graty gdzies trzymać trzeba na etapie projektu szczególnie jak sie
    mieszkało w miescie w mieszkaniu to o takliej potrzeby sie nie czuje. Jednak dom to
    trochę inaczej jak mieszkanie, pojawie sie kosiarka, łopaty, taczka, i mnóstwo innych
    gratów które trzeba gdzieś upchnąć.

  • 20. Data: 2012-05-10 20:59:48
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-05-2012 o 13:45:12 Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Piwnica, zwlaszcza pelniaca glownie role kotlowni i magazynu wegla, nie
    > musi miec wejscia z wnetrza domu...
    No pewnie że nie musi, tylko musi koło domu wykopać dziurę zrobić schody
    aby do tej piwnicy się dostać, a jak to fajnie i przyjemne latać dokładać
    do piwnicy w zimie to nie musze chyba mówić.

    --
    Pozdr
    JanuszK