  • 31. Data: 2012-05-11 10:25:36
    Temat: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:op.wd4wr81k1cvm6g@lap...
    Dnia 11-05-2012 o 09:28:51 Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

    >Reasumując jeżeli komuś 35tys nie pozwoli skończyć domu to znaczy że w
    >ogóle nie powinien się brać za budowę bo go nie stać.

    Co ty wypisujesz.
    Adam zdaje się że budował z niemałym kredytem ale są tacy jak ja, którzy
    całość z własnych pieniędzy zbudowałi bez kredytu.
    Mnie nie stać było na dom z piwnicą. To znaczy gdybym zrezygnował ze 150m2
    kostki, ogrodzenia i czego tam jeszcze to pewnie bym mógł zaszaleć z piwnicą
    ale zdecydowałem inaczej.
    Czy uważasz więc że Adama z kredytem stać było na dom, a mnie bez kredytu
    nie, bo ja nie miałem 35tyś na piwnicę?
    A może według ciebie powinienem był wziąć kredyt i stać się paniskiem z
    podpiwniczonym domem?

    Marek

  • 32. Data: 2012-05-11 10:40:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2012 10:25:36 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    > podpiwniczonym domem?

    Gdzie trzymasz graty typu taczki, meble ogrodowe, szpadle łopaty, rowery itp?

  • 33. Data: 2012-05-11 11:16:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2012 08:41:43 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > w obecnym domu mam pełne podpiwniczenie. Garaz jest potrzebny - w porządku.
    > Wszystkie inne pomieszczenia to rupieciarnia.
    [...]
    > urzęduję teraz - pomieszczenie wyszło bez okien i o wysokosci 1,8m.
    [...]

    No i widzisz, czemu nie zrobiles pelnowymiarowych pomieszczen? Pomieszczenia
    wysokosci ponizej 2,5m beda zawsze rupieciarnia. To tylko pare kamieni wiecej w skali
    budowy :) Ja mam 140m2 piwnic wysokosci 2,65m i przy tej wysokosci mozna urzadzic
    wszystko co sie zamarzy dla normalnych ludzi, a nie karzelkow :) Ludzie robia piwnice
    2,2m a potem sie zala ze tam nic nie urzadzili - nie dziwota, przy tej wysokosci i
    wielkosci pomieszczen (u mnie jedno ma 40m2) do takiego pokoju nie chce sie nawet
    wchodzic :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 34. Data: 2012-05-11 11:18:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2012 09:17:15 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Pamiętaj, że w większości przypadków z piwnicy będzie "ciągnęła" wilgoć
    > - niezależnie od starań izolacyjnych ;)

    Bzdury piszesz. Ja mam piwnice i wilgoc nie ciagnie. I co ?
    HINT: piwnice mozna tez wentylowac (wow)! Piwnice mozna zrobic z ocieplonymi scianami
    15cm styro (wow!). W piwnicy mozna miec podlogowke (woooow!). Nie pisz glupot :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 35. Data: 2012-05-11 12:03:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
    > Odpowiem zbiorczo.
    >
    > Bardzo dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi.
    > Chyba jednak tą piwnicę sobie odpuszczę.

    i masz recht...

  • 36. Data: 2012-05-11 12:16:21
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > A może według ciebie powinienem był wziąć kredyt i stać się paniskiem z
    > podpiwniczonym domem?

    No właśnie... i rozmowa kolejny - enty - raz schodzi na to jak ktoś chce
    zadysponować swoimi pieniędzmi.

    Dom z piwnicą dobra rzecz, ale bez piwnicy też :-).

    Pamiętać jednak należy, że domy budują głównie ludzie chcący zaspokoić
    swoje potrzeby mieszkaniowe, a nie na tym zarobić, zatem i koszty budowy
    w zestawieniu z indywidualnie pojmowaną użytecznością są bardzo ważne.
    Każdy musi zdecydować sam czego chce za swoje pieniądze.

    Zdaje mi się jednak że budowanie wzwyż jest droższe od budowania wszerz
    i stąd może lepiej jednak rozważyć budowę czegoś oddzielnego zamiast
    robić piwnicę. Zwłaszcza, że ten dodatkowy budynek nie musi być ani
    jakoś szczególnie wykończony, ani super ocieplony... ot budynek
    gospodarczy, a przy tym inwestycja może być rozłożona na etapy, co ma
    kardynalne znaczenie dla wielu budujących.

    Pytającemu chodziło o kotłownię, zatem nie najlepszym pomysłem byłoby
    pakować w budynek obok i najlepiej zrobić ją wewnątrz domu, ale robienie
    piwnicy tylko dla kotłowni, to już przerost formy nad treścią - lepiej
    poszukać innego projektu, który pozwoli na umieszczenie kotłowni na
    jednym poziomie. Ja mam na parterze, ale w niższej części domu - ok 40
    cm poniżej parteru - i nawet do pewnych mocy działa grawitacyjnie mimo
    zainstalowanego płytowego wymiennika ciepła.

    A za 35 kzł to już można postawić całkiem sensowny budynek gospodarczy.
    Kwestia tylko miejsca na działce, bo jak mała, to wciskanie go na siłę
    też jest bez sensu - i wtedy może lepsza piwnica :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 37. Data: 2012-05-11 12:42:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 maja 2012 12:16:21 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:
    > Dom z piwnicą dobra rzecz, ale bez piwnicy też :-).

    Ot to
    Ale trzeba pamietać że jak nie piwnica to garaż czy inny budynek gospodarczy wkrótce
    okaże sie niezbędny. Jak ktoś mieszka w bloku to może tego nie czuc i wydaje mu sie
    ze skoro w bloku 40mkw sie zmiescił to dom 100mkw juz bez problemu.
    Ale tak nie jest. Prędzej czy późnmiej albo zagraci garaż (jeśli ma)i nie będzie
    miejsca na auto(co problemem nie jest bo auto na zewnątrz może stac spokojnie)
    A jak autor postu pisze że dom ok 100mkw bez garazu, bez piwnicy, skoro ma kłopot z
    kotłownia to rozumiem że i w tych 100mkw nie ma żadnego pomieszczenia gospodarczego
    wydzielone to mu po raz kolejny radze przemyslec temat. Od tego nie ucieknie. I jak
    ma małą działke a dobre warunki gruntowe to pozostaje piwnica- 35tys to Janusz trochę
    zawyżył- ja strzelam bliżej 20tys koszt gołej piwnicy. Jak ma miejsce na działce to
    prędzej czy óxniej jakis budynek gospodarczy będzie zmuszony wybudować. A taki
    wolnostojący budynek to koszt budowy porównywalny z piwnica a podatek będzie zapewne
    kilka razy większy cco roku jak za dom. No i formalnie nie rozliczy vatu za materiały
    na budynek a to też kilka tysi może byc.
    Ja kupiłem działke wraz z projektem i pozwoleniem na budowe. Dom wybudowałem jest jak
    najbardziej ok ale własnie piwnicy mi brakuje. Graty trzymam w garażu na auto miejsca
    tam nie ma(nad czym w sumie nie rozpaczam). Piwnice gdybym mógł to bym wybudował ale
    nieststy wody gruntowe mam czesto pół metra pod poziomem gruntu więc musiałem
    odpuścić. Piwnica normalnie by mnie wyszła pewnie ze 20tys, wtedy to było do
    przełknięcia może po prostu teraz podjazdu bym nie miał, kafelek w kotłowni czy
    jednego roku wczasy z rodzina bym odpuścił. Ale wody gruntowe- tego nie ma szans
    pokonac w rozsądnych pieniądzach

  • 38. Data: 2012-05-11 13:30:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-05-2012 o 10:25:36 4CX250 <t...@p...ornet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy uważasz więc że Adama z kredytem stać było na dom, a mnie bez
    > kredytu nie, bo ja nie miałem 35tyś na piwnicę?
    Nie, ale jeżeli komuś ma braknąć 35 tys na zamieszkanie to lepiej niech
    nie buduje,
    a dlaczego tak sądzę, bo kosztów dokładnie nie da się oszacować i zawsze
    się
    okazuje że wydajemy więcej niż planujemy. Jeżeli ktoś planuje
    fianse na styk a 35tys todla mnie styk, to na pewno mu braknie.
    A piwnica to osobna kwestia.

    > A może według ciebie powinienem był wziąć kredyt i stać się paniskiem z
    > podpiwniczonym domem?
    Ja budowałem na kredyt i zrobiłem piwnicę. Bo później jak zamieszkam
    już by mnie nie było stać na robienie domku na narzędzia.
    Dlatego robilem od razu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 39. Data: 2012-05-11 18:09:50
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Maciej S." <m...@c...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

    > kiki ale przecież mówisz że masz na spadku terenu, więc piwnica jest
    > częściowo parterem, i mimo tego też są problemy?

    Akurat u mnie nie ma ale musiałem kupować dodatkowy materiał żeby poprawiać.
    trzeba strasznie uważać.

  • 40. Data: 2012-05-12 15:25:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:
    > Robert nie przesadzaj, mam piwnicę to wiem ile kosztowała,
    > różnica to jest strop czyli jakieś 12-15tys, trochę bloczków wylewka,
    > tynk bo mam otynkowaną, sądzę że w 30-35tys można się zmieścić, u
    > mnie piwnica ma 87m2.
    > Reasumując jeżeli komuś 35tys nie pozwoli skończyć domu to znaczy że w
    > ogóle nie
    > powinien się brać za budowę bo go nie stać.

    Wiesz co bredzisz drogi kolego...

    35 000 to sporo forsy. np można je wydac na meble do domu