  • 1. Data: 2014-08-09 20:50:23
    Temat: Re: która norma korzystniejsza? PN - 70/B - 02365 PN-ISO 9836:1997
    Od: a...@g...com

    W dniu czwartek, 11 września 2008 11:29:55 UTC+3 użytkownik Auto napisał:
    > Witam
    >
    > Może ktoś z doświadczenia wie, która norma jest korzystniejsza dla
    > mieszkania z dużymi skosami, o powierzchni ok 100m2, wydaje mi się że mniej
    > m2 / mniej do zapłaty, wyjdzie przy zastosowaniu normy PN-ISO 9836:1997???

    Witam

  • 2. Data: 2014-08-09 21:16:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-09 20:50, a...@g...com pisze:
> [...]

    To mi nasuwa pytanie:
    Czy deweloper w Polsce jest zobowiązany liczyć metraż mieszkania do
    wyceny wg norm?

    Nie może wg swojego widzimisię ustalić, że na przykład nie liczy skosów
    i cenę liczy od m2 podłogi?

    --
    MN

  • 3. Data: 2014-08-10 19:28:50
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > wyceny wg norm?
    >
    > Nie może wg swojego widzimisię ustalić, że na przykład nie liczy skosów

    Może. Poza normami dotyczącymi bezpośrednio bezpieczeństwa nie ma
    obowiązku stosowania się do norm!

    Deweloper musi po prostu wyraźnie określić jak (po swojemu) tę
    powierzchnię liczy. Podstawowa zasada prawa cywilnego - swoboda
    kształtowania umów.

    --
    Darek