  • 11. Data: 2011-01-18 22:26:24
    Temat: Re: ku przestrodze
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-01-18 23:13, Adam pisze:

    > No przepraszam, a co znaczy "tam mieszkal" ? Mieszkasz tam, gdzie
    > jestes zameldowany, przynajmniej wedlug prawa, nie? :) Zreszta policja
    > pierwsze o co spytala to czy jest tam zameldowany. Jak tak = moze
    > wchodzic. O nic wiecej nie pytali :)

    Bo w policji tez sie kogutki trafiaja.
    Zameldowanie to tylko informacja dla urzedu, znaczenie takie jakie jej
    przypisujesz istnialo za komuny i jak widac cien tego ciagnie sie dalej.
    A "mieszkal" oznacza ze tam czesto przebywal i tam sa przedmioty bedace
    jego wlasnoscia oraz czlonkowie jego rodziny.
    Jak cie to interesuje to temat jest bardzo czesto walkowany na
    pl.soc.prawo i poglady podobne Twoim prostowane sa za kazdym razem.

    Marek

    P.S. nie twierdze, ze prawo dotyczace "ochrony lokatorow" jest dobre,
    wrecz przeciwnie.

  • 12. Data: 2011-01-18 22:57:30
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-01-18 23:19, Agent Orange pisze:

    > Czy można komuś wynająć pokój w mieszkaniu /na umowę/ lub zastrzec w
    > umowie że najmujący jest lokatorem dokwaterowanym i główny lokator cały
    > czas mieszka tylko wpada raz na dwa miesiące w odwiedziny?

    Nie wiem, zapytaj na pl.soc.prawo

    Marek

  • 13. Data: 2011-01-19 08:41:06
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2011-01-18 13:36, rrr pisze:
    > Chyba jeszcze nie było
    > http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/dzicy-lokatorzy
    -skutecznie-pozbyli-sie-wlascicieli,1,4114633,region
    -wiadomosc.html

    > czego nikomu z właścicieli nie życzę.

    Aktualnie jest coś takiego jak "wynajem okazjonalny", gdzie jest
    wymagane, żeby wynajmujący wskazał miejsce doi którego się może
    przeprowadzić jeśli byłby "wyrzucony" z wynajmowanego mieszkania.
    Podobno łatwiej jest przy takiej umowie kogoś usunąć...

  • 14. Data: 2011-01-19 09:03:53
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > Nie, to jakaś bzdura. Jeśli wynajmujesz komuś mieszkanie to nie masz prawa
    > tam wejść bez zgody tej osoby, nieważne czy przyszedłeś na kawę czy robić
    > "remont".

    Tyle że jak komuś wynajmuje to ma prawo zażądać dostępu do lokalu celem
    oceny jego stanu technicznego i sposobu użytkowania - na dobrą sprawę,
    żeby nie było niedomówień częstość takich kontroli warto zapisać w umowie.
    Tyle że zawsze odbywa się to pod obecność najemcy.

    --
    Darek

  • 15. Data: 2011-01-20 13:23:26
    Od: mk <d...@t...pl>

    Myślę, że w takim przypadku należy czym prędzej umowę z mediami, zeby
    nie dokładać sobie kosztów.
    Pdr. M