  • 31. Data: 2010-04-28 09:22:13
    Temat: Re: kuchnia-plyta
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:4bd7eb8e$1@news.home.net.pl...
    > odpowiadało,

    Może kup za ok 70-100zł indukcje jednopolową i przetestuj

    Krzysiek

  • 32. Data: 2010-04-28 16:14:21
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    >
    > Może kup za ok 70-100zł indukcje jednopolową i przetestuj

    One maja kiepsko z regulacja mocy, tzn. regulacja mocy polega na cyklicznym
    zalaczaniu pola jakby jedna moca w roznych interwalach czasowych. Im
    mniejsza moc tym dluzszy interwal przerwy grzania i krotszy interwal
    zalaczenia pola i wszystko jakby z ta sama moca. Dobra indukcja potrafi
    wytworzyc male pole na ktorym mozna gotowac mala ilosc wody na granicy
    gotowania przez caly czas. Mysle, ze podobne roznice beda miedzy tanszymi i
    drozszymi plytami.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-04-28 21:11:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > gotowania przez caly czas. Mysle, ze podobne roznice beda miedzy tanszymi i

    Stala czasowa garnka jest wystarczajaco duza, by stosowac sterowanie grupowe. To, ze
    grzanie wystepuje przez 200ms, zas przez 800ms jest przerwa, bedzie niezauwazalne dla
    zupy,

  • 34. Data: 2010-04-28 21:34:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >>

    > Stala czasowa garnka jest wystarczajaco duza, by stosowac sterowanie
    > grupowe. To, ze grzanie wystepuje przez 200ms, >zas przez 800ms jest

    Zapewniam Cie, ze w kuchenkach jednopolowych za 100zl o ktorych Kris pisze
    stala czasowa garnka nie bedzie niezauwazalna. Masz np. 3 sekundy gotujacej
    sie wody i 5 sekund bezczynnosci i tak w kolko. Zmiana ustawienia mocy
    glownie reguluje te dwa parametry. Przy najwyzszych mocach juz nie, ale przy
    minimalnych do np. polowy zakresu to taka wlasnie regulacja. Da sie z tym
    zyc, ale probujemy sprecyzowac roznice wynikajace z cen urzadzen.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2010-04-29 09:44:09
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mastercoock, Amika, Bosh czy inna ?

    Czy Whirlpool ACM 702 NE lub ACM 703 BA to dobry wybór ?
    (ceny odpowiednio: 1 100 i 1 300 )

    qaz

  • 36. Data: 2010-04-29 18:40:53
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    qaz wrote:
    > Szybkie pytanko - jest jakąś grupa ze sprzętem AGD ?

    Hi,
    przez ostatnie 20 lat uzywalem gazu i kilka lat elektyrcznej plyty.
    Teraz od roku indukcji. Nie zamienilbym juz indukcji na nic innego.
    Jakie ja widze przewagi nad pozostalymi rozwiazaniami?
    - estetyka!
    - latwosc utrzymania czystosi
    - nieprzypalanie garnkow (vs. gaz)
    - latwe dozowanie mocy (vs. elektryczna)
    - slabe nagrzewanie sie samej plyty, kazde rozlanie sie czegos mozna
    natychmiast wytrzec
    - szereg funkcji zabezpieczajacych przed wykipieniem, niewylaczeniem itp
    - ekstremalnie szybkie gotowanie (funkcja "dopalacza")

    Wady? Nie znam (moze koszty gotowania? nie przygladalem sie temu aspektowi)

    Osobiscie mam plyte Gorenje (ok 2000PLN). Polecam te firme tez ze
    wzgledu na design (piekarnik, okap, plyta, lodowka itp), linia ORA ITO
    jest (jak dla mnie) najladniejsza w porownaniu z designem innych
    popularnych (i dostepnych cenowo) marek.

    --
    pozdr
    Wojtek