  • 21. Data: 2009-03-11 19:50:32
    Temat: Re: kupno mieszkania
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Bzdura. Kredyt mieszkaniowy nie jest wypłacany w transzach i nie jest
    > bardziej skomplikowany od pożyczki hipotecznej.

    moze byc wyplacany w calosci ale czesto jest wyplacany wlasnie w transzach.
    w przypadku kiedy hipoteke ustanawiasz(chcesz ustanowic) na nieruchomosci
    ktorej nie ma, bank najczesniej wyplaca transze w zaleznosci od postepow na
    budowie(czy to domu czy mieszkania)
    ale w omawianym przypadku takiego czegos nie bedzie bo nieruchomosc juz jest
    wiec bank wyplaci calosc kredytu za jednym razem

    --
    pzdr
    piotrek

  • 22. Data: 2009-03-11 19:57:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:49b8127a$0$29381$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nie musi? Przecież sam napisałeś, że jest warte tyle ile ktoś za
    > nie chce zapłacić. A ja chcę zapłacić 1 zł. Skoro nie chce sprzedać to
    > twoja definicja wartości leży w gruzach.

    To że coś jest warte 10 zł nie oznacza że za tyle musze to sprzedać- mogę
    wcale nie sprzedawać. Medalik od pierwszej komuni jest warty pewnie 20zł ale
    nie znaczy to że jka ktoś mi da 20zł to od razu to spzredam..

    Kris

  • 23. Data: 2009-03-11 19:58:35
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktorej nie ma, bank najczesniej wyplaca transze w zaleznosci od postepow

    Nie dotyczy to omawianej sytuacji.

    > ale w omawianym przypadku takiego czegos nie bedzie bo nieruchomosc juz
    > jest wiec bank wyplaci calosc kredytu za jednym razem

    To po co w ogóle uwaga o transzach?

  • 24. Data: 2009-03-11 20:09:38
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > To że coś jest warte 10 zł nie oznacza że za tyle musze to sprzedać- mogę
    > wcale nie sprzedawać. Medalik od pierwszej komuni jest warty pewnie 20zł
    > ale nie znaczy to że jka ktoś mi da 20zł to od razu to spzredam..

    Tylko że twoja definicja mówi coś zupełnie innego.

  • 25. Data: 2009-03-12 13:03:16
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > mogę wcale nie sprzedawać. Medalik od pierwszej komuni jest warty pewnie
    > 20zł ale nie znaczy to że jka ktoś mi da 20zł to od razu to spzredam..

    No popatrz, a ja chcę go kupić za 1 zł, czyli nie jest warty 20zł jak
    piszesz tylko 1zł :)

    pzdr
    rafał>

  • 26. Data: 2009-03-12 14:14:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Kris napisał:
    >>
    > No popatrz, a ja chcę go kupić za 1 zł, czyli nie jest warty 20zł jak
    > piszesz tylko 1zł :)
    Jeśli nikt nie chce dać wiecej to tak. Widocznie żle oszczowałem jego
    wartość. Dlatego napisałem "pewnie 20zł"
    Ile jest wart np Twój samochód: Tyle na ile Ty go wyceniasz(a może masz
    sentyment do niego) czy tyle il;e ew. dadzą tobie za niego np. na giełdzie
    gdy zdecydujesz sie go psrzedać?

    Krzysiek

  • 27. Data: 2009-03-12 14:31:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > sentyment do niego) czy tyle il;e ew. dadzą tobie za niego np. na giełdzie

    Zaczynasz wprowadzać dodatkowe warunki do swojej teorii wartości, co? To
    jednak twoja teoria jest o kant dupy potłuc. Nie powtarzaj więc dalej takich
    głupot co to ktoś sobie kiedyś coś ubzdurał i wypuścił w eter.

  • 28. Data: 2009-03-12 14:33:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > No popatrz, a ja chcę go kupić za 1 zł, czyli nie jest warty 20zł jak
    > piszesz tylko 1zł :)

    Idealny przykład z mojego biurka:
    Wniosek o kredyt. Wnioskodawca we wniosku napisał ze nieruchomość którą
    proponuje na zabezpieczenie jest warta 1 800 000zł. Poprosilismy o operat.
    Wg rzeczoznawcy nieruchomość warta jest 1 542 000. Moim zdaniem operat
    robiony "pod klienta" ale to inna bajka bo aktualnie jak bysmy wystawili ta
    nieruchomość na licytację to dostalibysmy max 1 200 000 i to pewnie na
    drugiej licytacji.
    Ile wiec Twoim zdaniem jest warta dla mojej firmy ta nieruchomość: 1 800
    000, czy 1 542 000zł czy tyle ile otrzymalibyśmy za nia na ew. licytacji
    gdyby klient pzaprzestał spłaty kredytu.

    Krzysiek

  • 29. Data: 2009-03-12 14:37:57
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > 800 000, czy 1 542 000zł czy tyle ile otrzymalibyśmy za nia na ew.
    > licytacji gdyby klient pzaprzestał spłaty kredytu.

    Chłopie, czy ty jesteś w stanie rozróżnić pojęcia wartości, ceny i egzekucji
    czy też licytacji? Znasz przepisy dotyczące egzekucji komorniczej? Wiesz jak
    jest przygotowywana cena wywoławcza i jakie są dalsze skutki nie sprzedania
    na pierwszej licytacji? Byłes kiedykolwiek na licytacji? Co ma licytacja
    wspólnego z wolnym rynkiem?

  • 30. Data: 2009-03-12 14:50:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:49b91e4a$0$29408$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
    > dalsze skutki nie sprzedania na pierwszej licytacji? Byłes kiedykolwiek na
    > licytacji? Co ma licytacja wspólnego z wolnym rynkiem?

    Definicje, definicjami a życie swoje.
    Niewiele różni sie to od przetargu(tylko ze tu warunki nie ustala
    właściciel)- jest podana cena minimalna i zbierane są oferty, największa
    wygrywa. A cena uzyskana za daną nieruchomość na przetargu to cena
    wolnorynkowa i pokazuje ona faktyczną wartość nieruchomości.
    A jak się przygotowuje cene wywoławczą, jakie sa skutki niesprzedania to
    wiem doskonale, kilka rzeczy również kupiłem zarówno na przetargach jak i
    licytacji kom. Ale to akurat to szczegóły nie mające tu znaczenia.
    A na marginesie dodam ze widywałem juz wyceny różnych rzeczoznawców
    dotyczace tej samej nieruchomosci i rózniące się o kilkadziesiaty procent.
    Definicje, definicjami a zycie swoje

    Krzysiek