  • 1. Data: 2013-08-01 15:47:49
    Temat: laczniki podwojne kombinowane
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Czy jest jakas seria lacznikow elektryczych w ktorych mozna dolozyc albo usunac
    sprezynke wedle wlasnego widzimisie?

    Mam w planach sterować światłem przez sterownik, ale póki co połączone jest to w
    sposób konserwatywny. I na przykład z jednej puszki sterwoanie jedną lampą przez
    przekaźnik bistabilny, a drugą standardowo. Więc przydałby się łącznik
    pół-świecznikowy / pół-żaluzjowy odbijający.

    Gotowców chyba niema, ale może któreś modele są łatwo modyfikowalne?

    Z resztą - nie wiem czy bym takiego gotowca chciał. Po zbudowaniu i uruchomieniu
    sterownika wolę mieć wszystkie jednego rodzaju.

  • 2. Data: 2013-08-02 12:06:18
    Temat: Re: laczniki podwojne kombinowane
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 15:47:49 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
> [...]
    >
    > Z resztą - nie wiem czy bym takiego gotowca chciał. Po zbudowaniu i uruchomieniu
    sterownika wolę mieć wszystkie jednego rodzaju.

    Kurcze, zadnych sugestii? Chcialem osprzet kupowac i ta sprawa mnie blokuje.

  • 3. Data: 2013-08-03 08:29:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Garus wrote:

    > Kurcze, zadnych sugestii? Chcialem osprzet kupowac i ta sprawa mnie
    > blokuje.

    no cóż... wymyśliłeś coś nikomu nie potrzebnego więc chyba musisz sam
    zbudować...

    kompletny nie typ...

    jak mogę coś zasugerować...

    imho większość oświetlenia w domu powinno sie mieć na ściemniaczach, można
    wtedy naprawdę oszczędzać energię bo ustawiamy tyle światła ile jest
    potrzebne.

  • 4. Data: 2013-08-03 11:15:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 08:29:44 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > imho większość oświetlenia w domu powinno sie mieć na ściemniaczach, można
    > wtedy naprawdę oszczędzać energię bo ustawiamy tyle światła ile jest
    > potrzebne.

    Koszt oswietlenia domu to ok 30zł miesięcznie przy "nieenergooszczędnych" żródłach
    śiatła. Ściemniacze więc przyniosa groszowe oszczedności.

  • 5. Data: 2013-08-04 12:22:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Koszt oswietlenia domu to ok 30zł miesięcznie przy
    > "nieenergooszczędnych" żródłach śiatła. Ściemniacze więc przyniosa
    > groszowe oszczedności.

    poza oszczędnościami na żarówkach.

    sciemniacze daja jeszcze nioceniony komfort życia...

    dla mnie to jest super gdy mogę sobei dopasować światło do potrzeb...