  • 1. Data: 2010-06-21 11:04:32
    Temat: lekki beton
    Od: "kristov" <k...@o...pl>

    Witam

    Mam stopy z dwuteowników a między nimi gary (chyba tak się to fachowo
    nazywa, ale pewien nie jestem) na stropie ułożone są belki drewniane,
    pomiędzy belkami szlaka do belek przybite są deski.
    Cała podłoga dosyć mocno się rusza, a chciałbym tam położyć płytki.
    Pomyślałem żeby wywalić te deski wraz z belkami i zrobić posadzkę betonową,
    żeby zbytnio nie obciążać stropu myślałem o lekkim betonie keramzytowym. Jak
    prawidłowo wykonać taki beton? A może jakieś inne pomysły.

  • 2. Data: 2010-06-21 19:47:26
    Temat: Re: lekki beton
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "kristov" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > betonową, żeby zbytnio nie obciążać stropu myślałem o lekkim betonie
    > keramzytowym. Jak prawidłowo wykonać taki beton? A może jakieś inne

    Do ściany kleisz taśmę akustyczną. Na deski sypiesz drobny granulat
    keramzytowy (taki do fi 2 cm) celem wypoziomowania niecek. Na to płytę OSB
    (wersja wypas) lub płytę wiórową. Kręcisz ją spaxami dł np 7 cm do desek
    podłogowych. Spaxy dajesz w odstępnie co 15 cm co zapewnia dobre ściśnięcie
    keramzytu i bardzo dobre usztywnienie podłogi. Uzyskujesz strop lekki,
    prosty i gotowy na przyjęcie płytek. Na to możesz już kleić płytki.
    Najlepiej klejem do "trudnych powierzchni" takim jak atlas plus lub inne
    tego typu.
    Jeżeli masz jakieś obawy co do sztywności, możesz dać płyty w dwóch
    warstwach ale to już znacząco podnosi koszty.
    Jest to modyfikacja metody "suchego jastrychu" w której "normalnie" zamiast
    płyt OSB lub wiórowych stosuje się podłogowe płyty gipsowe, ale te płyty po
    pierwsze kosztują majątek nieadekwatny do swej wartości a po drugie nie są
    wszędzie dostępne.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-06-22 05:44:26
    Od: "kristov" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zamiast płyt OSB lub wiórowych stosuje się podłogowe płyty gipsowe, ale te
    > płyty po pierwsze kosztują majątek nieadekwatny do swej wartości a po

    Może i pomysł dobry, ale dyskwalifikuje go to, że w każdych drzwiach
    powstanie próg ok. 5cm.

  • 4. Data: 2010-06-22 07:38:17
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Może i pomysł dobry, ale dyskwalifikuje go to, że w każdych drzwiach
    > powstanie próg ok. 5cm.

    No to możesz też usunąć deski podłogowe. Wywalić ze stropu szlakę, polepę
    czy co tam masz. Wypełnić tą przestrzeń granulatem keramzytowym co spowoduje
    że wypełnienie będzie "zdrowe" w porównaniu ze szlaką, lekkie - strop
    wypełniony keramzytem waży 20 razy mniej niż wypełniony polepą i
    zapewniające dobrą izolację cieplną - właścicwości keramzytu. Bezpośrednio
    do legarów przykręcić płytę OSB lub wiórową pojedynczo lub podwójnie (ja bym
    dał podwójnie) i na to kłaść kafelki. Ważne jest by dać taśmę akustyczną na
    ścianę (pomiędzy ścianę a płytę podłogową) Zapłacisz nieco drożej za
    keramzyt, ale zdecydowanie mniej narobisz się przy przykręcaniu podłogi do
    belek bo to będzie tylko kilka długich wkrętów na każdy legar a nie co 15 cm
    na całą powierzchnię.
    Otwarcie podłogi jest też dobrym momentem na wpuszczenie w nią jakichś
    instalacji.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-06-22 16:09:28
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    > betonową, żeby zbytnio nie obciążać stropu myślałem o lekkim betonie
    > keramzytowym. Jak prawidłowo wykonać taki beton? A może jakieś inne

    Styrobeton.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-22 19:56:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik kristov napisał:

    > Może i pomysł dobry, ale dyskwalifikuje go to, że w każdych drzwiach
    > powstanie próg ok. 5cm.

    Nie to go dyskwalifikuje - główna wada tego pomysłu jest to iż tak
    naprawdę polega on na rzeźbieniu w gównie. Między ceramicznym stropem a
    ceramiczną podłoga pozostaje kupa drewna, nie wiadomo jak się z czasem
    to drewno zachowa, czy ggdzieś siadać nie zacznie... Wywalić w cholerę
    dechy i legary, dać podsypkę z keramzytu, polać chudziakiem - na to jak
    technologia nakazuje styropian (cienko, to głównie dla izolacji
    akustycznej), pływająca wylewka (najlepiej zbrojona siatką - nie ma
    problemów z dylatacją) i płytki. Pamiętaj - chytry dwa razy płaci,
    ubogiego nie stać na tanie rozwiązania!

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-06-22 20:43:34
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "kristov" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Styrobeton.
    >
    > J.

    U mnie zadziałał. Stare budownictwo i podłoga w stanie, ona nie byłą w żadnym
    stanie. Pod ruszające się deski pianka. Na deski to co piszesz. Zamiast 10 ton
    betonu niecałe 600 kilo betonu + granulat styropianowy. Do betonu trzeba dodać
    kleju budowlanego. Chyba B50 się nazywał. Taki gęsty wikol. Szklanka na wiadro
    15 litrowe betonu ze styropianem. Kilkanaście lat i nic się nie dzieje.

  • 8. Data: 2010-06-22 21:11:13
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadro
    > 15 litrowe betonu ze styropianem. Kilkanaście lat i nic się nie dzieje.

    O amatorskim styrobetonie sporo na forum muratora można znaleźć (na forum!
    nie stronie samego muratora, tam są tylko reklamy i artykuły sponsorowane).
    Łącznie z przepisami na proste urządzenie do mielenia odpadów styropianu na
    granulat (składa się z wiertarki, mieszadła do farb i trójnika
    kanalizacyjnego fi110) i przeróznymi produktami możliwymi do zastosowania w
    roli tego kleju.

    J.

  • 9. Data: 2010-06-23 07:23:50
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4c2114f4$0$2583$65785112@news.neostrada.pl...
    Między ceramicznym stropem a
    ceramiczną podłoga pozostaje kupa drewna, nie wiadomo jak się z czasem
    to drewno zachowa, czy ggdzieś siadać nie zacznie...

    cztery lata mam tak już zrobioną podłogę (stare deski, keramzyt, płyta
    wiórowa, kafelki). Przedpokój o powierzchni 24 m. kw. Przedpokój ten jest
    głównym ciągiem komunikacyjnym mieszkania, wchodzi się z niego do wszystkich
    pomieszczeń. Rodzina trzyosobowa z szalejącym w domu dzieckiem. Nie ma
    żadnego problemu ani z podłogą, ani z kafelkami.
    --
    Jackare