  • 1. Data: 2014-04-02 22:10:26
    Temat: lepik na blachę trapezową
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam do zakonserwowania dach, z blachy trapezowej (ocynk), na altance
    w ogrodzie.
    Blachę kupiłam używaną i była malowana w ciągu ostatnich 20 lat dwa razy.
    Pojawiają się rdzawe plamy, więc coś trzeba zrobić, aby nie doszło do
    perforacji pokrycia.
    Dostałam "Lepik asfaltowy stosowany na zimno" z informacją, że można
    pokryć nim tą ocynkowaną blachę trapezową na dachu.
    Nie otwierałam, na razie, kubła i nie wiem jak gęsty jest ten lepik.
    Czy, gdy okaże się zbyt gęsty, to mogę go rozluźnić benzyną
    ekstrakcyjną? Jaka powinna być ta gęstość?
    Czy naprawdę można tym malować blachę, jeżeli tak, to jak powinna być
    przygotowana do malowania?

    Pozdrawiam Krycha.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2014-04-04 19:25:36
    Temat: Re: lepik na blachę trapezową
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Krycha wrote:
> [...]
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego
    > oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    można
    napisz dokładnie nazwę handlową tego lepiku to będziemy wiedzieli jaka
    jest jego gęstość
    rozcieńcza się to benzyną lakową, a gęstość wymieszanej farby
    emulsyjnej, malować szerokim pędzlem (może być ławkowiec, są tanie
    wersje do tego)
    z tym że wiele nie oczekuj od tej smoły, po roku będzie szara a za 2
    lata prawie zniknie :)

    jeffrey

  • 3. Data: 2014-04-04 19:44:34
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 kwietnia 2014 22:10:26 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> [...]
    >

    > ---
    >
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ

    Preparaty oparte na smole niespecjalnie nadają się do malowania blachy stalowej.
    Smoły mają kwaśny pH. Przyspiesza to korozję. Ubytki cynku najlepiej zamalować farbą
    antykorozyjną opartą na cynku jako wypełniaczu. A potem wszystko do pomalowania
    typową farbą nawierzchniową do blachy ocynkowanej.

  • 4. Data: 2014-04-05 21:56:14
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-04 19:25, Jeffrey pisze:

> [...]
    > wersje do tego)
    > z tym że wiele nie oczekuj od tej smoły, po roku będzie szara a za 2

    Na naddartej etykiecie są takie napisy:
    Lepik asfaltowy stosowany na zimno
    PN 74/B-24620 SWW0245-523, ale nie jestem pewna czy czego nie brakuje.

    Krycha

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.