  • 1. Data: 2009-11-29 16:18:46
    Temat: liście na kompost
    Od: "Danuta Potaczek" <d...@U...TO.kuzniki.net>

    Mam ogród sąsiadujący z parkiem. Jesienią zasypana jestem ogromną ilością
    opadających liści przede wszystkim z dębu. Czy takie liście nadają się na
    kompost?
    Danuta

  • 2. Data: 2009-11-29 22:53:33
    Temat: Re: liście na kompost
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Danuta Potaczek" <d...@U...TO.kuzniki.net> napisał w
    wiadomości news:heu6t6$9ok$1@opal.futuro.pl...

    > Mam ogród sąsiadujący z parkiem. Jesienią zasypana jestem ogromną ilością
    > opadających liści przede wszystkim z dębu. Czy takie liście nadają się na
    > kompost?

    Hejka. Oczywiście ale przy zachowaniu pewnych procedur przyspieszających
    proces kompostowania.
    Pozdrawiam starannie Ja...cki

  • 3. Data: 2009-11-30 00:17:40
    Temat: Re: li
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Danuta Potaczek wrote:
    > Mam ogród sąsiadujący z parkiem. Jesienią zasypana jestem ogromną ilością
    > opadających liści przede wszystkim z dębu. Czy takie liście nadają się na
    > kompost?

    Ogólnie rzecz biorąc, tak. Ale zastanawia mnie dlaczego liście dębu już
    opadają, może są chore? Dąb znany jest z tego, że jesienią długo
    trzymają się na nim uschnięte liście.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 4. Data: 2009-11-30 07:54:04
    Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl>

    Michal Misiurewicz pisze:
    > Danuta Potaczek wrote:
    >
    > Ogólnie rzecz biorąc, tak. Ale zastanawia mnie dlaczego liście dębu już
    > opadają, może są chore? Dąb znany jest z tego, że jesienią długo
    > trzymają się na nim uschnięte liście.

    Nie sądzę, żeby były chore. Z moich dębów liście opadają zwykle w
    pierwszej połowie listopada, czasami w drugiej. Podobnie jest w sporej
    dąbrowie, jaką mam za płotem. Na pojedynczych egzemplarzach liście
    zostają do zimy. Ale w tym roku na żadnym liście się nie ostały.

    Pozdrawiam
    Bea

  • 5. Data: 2009-11-30 08:03:00
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Sun, 29 Nov 2009, Michal Misiurewicz wrote:

    > Ogólnie rzecz biorąc, tak. Ale zastanawia mnie dlaczego liście dębu już
    > opadają, może są chore? Dąb znany jest z tego, że jesienią długo
> [...]

    Zabrakło pytania - jaki to dąb. Dęby czerwone gubią liście.

    D.P.

  • 6. Data: 2009-11-30 19:36:58
    Od: "Danuta Potaczek" <d...@U...TO.kuzniki.net>

    Faktycznie jeszcze trochę liści zostało na drzewach, ale te co spadły dam na
    kompost. Mamna dzieję, że są zdrowe. Dziękuję wszytkim . Pozdrawiam Danuta.
    .pl...