  • 111. Data: 2018-05-23 23:27:06
    Temat: Re: licznik ENERGA
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-05-23 o 22:18, Lisciasty pisze:

    > Aż sprawdzę jutro rano jak to wygląda przed odpaleniem paneli i po.
    > W sumie to nawet zaraz się przejdę z miernikiem ;)
    > A wiele tych paneli gostek tam hoduje?

    Teraz ciemno i nie widzę ale z tego co pamiętam, to po 10-12 paneli na
    dwie strony budynku, z tym że on ma choojowy układ dachu bo spadki ma na
    wschód i zachód. Więc od rana pracuje mu jedna połowa, a od późnego
    popołudnia druga.

    > Co do napięcia, to tak w zasadzie z tego co pamiętam w sieci może być
    > +-10% od nominału 230V (poprawta mnie jak błądzę), to teoretycznie
    > nie powinieneś smędzić, jeżeli jesteś w zakresie 207-253V.

    Zgadza się +/-10%, ale właśnie teraz pomierzyłem i mam na poszczególnych
    fazach: 230,5V 230,5V 231,5V z odchyłami 0,1V. A w ciągu dnia skacze
    sobie od 233V do 240V i to widać na mierniku jak napięcie pływa.
    Obciążenie u mnie w domu cały czas na takim samym poziomie jak wykonuję
    pomiary. Jak obciążenie rozkłada się w okolicy, u sąsiadów to nie wiem?

  • 112. Data: 2018-05-24 08:42:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 23:27:07 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    > Obciążenie u mnie w domu cały czas na takim samym poziomie jak wykonuję
    > pomiary. Jak obciążenie rozkłada się w okolicy, u sąsiadów to nie wiem?

    W nocy miałem pod 241 na każdej fazie. Teraz o 8:41 produkuję
    2,2kW a napięcia wyglądają tak : 212, 224, 206 :>

    L.

  • 113. Data: 2018-05-24 11:34:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 maja 2018 23:27:07 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    Kurde przez Ciebie mam teraz jakieś jaja, na trzeciej fazie 190V ;)

    Falownik mnie się wyłaczył powiedział pierdole nie robie w takich
    warunkach, zgłosiłem awarię zobaczymy co powiedzą Mietki z Enei
    jak przyjadą. Eh :>

    L.

  • 114. Data: 2018-05-24 17:41:57
    Temat: Re: pytanie do Liściastego
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 maja 2018 23:08:21 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ta, u mnie jakoś to jest ustawione na 3 w nocy czy jakoś tak.
    > Nawet po pijaku nie zdarzało mi się puszczać pralki tak późno :]

    U mnie codziennie praktycznie o 3 startuje pralka bo pierze 2,5h i akurat
    wyrabia się przed 6 w taniej taryfie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 115. Data: 2018-05-24 19:26:51
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 24.05.2018 o 11:34, Lisciasty pisze:
> [...]
    >
    > Falownik mnie się wyłaczył powiedział pierdole nie robie w takich
    > warunkach, zgłosiłem awarię zobaczymy co powiedzą Mietki z Enei

    no faktycznie, dzisiejszy wykres masz pieruńsko poszatkowany

    a czego używasz do wysyłki danych na pvmonitor ?

    ich kontroler i liczniki ?

    jakoś mi licznik orno nie pasuje, sparzyłem się na kilku ich produktach,
    co prawda nie na licznikach ale uraz zostaje :)

  • 116. Data: 2018-05-24 20:14:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 maja 2018 19:27:04 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
    > no faktycznie, dzisiejszy wykres masz pieruńsko poszatkowany

    Na jednej fazie spadało chwilami do 185V, co oni kurfa robią
    w tej Enei? :> Zgłosiłem, po paru godzinach jest już normalnie...

    > a czego używasz do wysyłki danych na pvmonitor ?
    > ich kontroler i liczniki ?

    Lankontroler z ich softem przypuszczalnie, poszedłem na łatwiznę
    i kupiłem u nich całość, tzn. 2 liczniki 3f i kontroler.

    > jakoś mi licznik orno nie pasuje, sparzyłem się na kilku ich produktach,
    > co prawda nie na licznikach ale uraz zostaje :)

    Ja nie mam pojęcia specjalnie o rynku liczników, ale toto mi działa na razie
    prawie rok i jest chyba dobrze. A nie miałem czasu się doktoryzować
    z liczników :>

    L.

  • 117. Data: 2018-05-24 20:15:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-05-22 o 23:08, Lisciasty pisze:
    > Ta, u mnie jakoś to jest ustawione na 3 w nocy czy jakoś tak.
    > Nawet po pijaku nie zdarzało mi się puszczać pralki tak późno :]
    >
    > L.

    Ale są ludzie, którzy grzeją pompami ciepła napędzanymi prądem, a jest
    tu na grupie kilka jak nie kilkanaście takich osób i wtedy w nocy
    korzystają z tańszego prądu do zmywania naczyń w zmywarkach i do prania.

    Bywa, że bardzo trudno jest wtedy zaprogramować stację na regenerację.
    Dobrze jak wszyscy domownicy wychodzą do pracy/szkoły to wtedy
    regenerację można przeprowadzić w tych godzinach. Ale jak już ktoś
    pozostaje w domu w tym czasie i korzysta z wody to już się robi problem.

  • 118. Data: 2018-05-24 20:29:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 maja 2018 20:15:53 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > regenerację można przeprowadzić w tych godzinach. Ale jak już ktoś
    > pozostaje w domu w tym czasie i korzysta z wody to już się robi problem.

    Mieszkam półtora roku i problemu żadnego nie ma. Pompie ciepła to nie szkodzi
    bo niby czemu? A piorę tylko wieczorami, a najczęściej w weekendy
    bo mam czas i mam G12w. Nigdy nie miałem potrzeby używania wody o 3 nad
    ranem ;)

    L.

  • 119. Data: 2018-05-24 20:48:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 maja 2018 20:29:42 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > bo niby czemu? A piorę tylko wieczorami, a najczęściej w weekendy
    > bo mam czas i mam G12w. Nigdy nie miałem potrzeby używania wody o 3 nad

    Jak chcesz prac w taniej taryfie to włączasz o 22 i pranie kończy się o 1.
    Mi się już by nie chciało rozwieszać. A jak zostawisz do rana w pralce to
    zacznie już śmierdzieć ;)

    Dlatego ja ustawiam pranie na 3, o 6 jest gotowe i o 7-8 można rozwieszać
    w ramach powolnego dobudzenia się :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 120. Data: 2018-05-24 21:17:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 maja 2018 20:48:44 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Jak chcesz prac w taniej taryfie to włączasz o 22 i pranie kończy się o 1.
    > Mi się już by nie chciało rozwieszać. A jak zostawisz do rana w pralce to
    > zacznie już śmierdzieć ;)

    Ja mam tanią od 21. A program prania ma 54 minuty :>
    Zresztą to i tak detal, jak robię pranie w łykęd to z 10 pralek zwykle
    leci przez te 2 dni.

    > Dlatego ja ustawiam pranie na 3, o 6 jest gotowe i o 7-8 można rozwieszać
    > w ramach powolnego dobudzenia się :D

    Jak ja bym się tak pierdolił z praniem to bym sobie dawno strzelił w łeb :P

    L.