  • 41. Data: 2020-08-29 12:20:43
    Temat: Re: lisciasty do tablicy - tenmperatura paneli FV
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2020 11:35, Myjk wrote:
    > Mierzyłem u rodziców w patelnię, kamerą termowizyjną

    To chyba ogólnie trudny temat jest, miałeś jakąś droższa czy najtańszym
    Flirem dało radę zauważyć różnice?

    http://wip.sggw.pl/download/gospodarka-energia-mater
    ialy/b2-3-2016-Sarniak.pdf

  • 42. Data: 2020-08-29 14:50:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 12:20:43 +0200, heby

    > To chyba ogólnie trudny temat jest, miałeś jakąś droższa czy najtańszym
    > Flirem dało radę zauważyć różnice?

    Chińczyk, ale dwa razy większa rozdzielczość niż flir.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2020-08-29 15:22:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2020 14:50, Myjk wrote:
    > Chińczyk, ale dwa razy większa rozdzielczość niż flir.

    Rzuć modelem.

  • 44. Data: 2020-08-29 15:35:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 15:22:15 +0200, heby

    > Rzuć modelem.

    Łomatko, serio? Muszę szwagra angażować... :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 45. Data: 2020-08-29 17:16:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2020 15:35, Myjk wrote:
    > Łomatko, serio? Muszę szwagra angażować... :P

    Niech zeznaje przy piwie.

    Rozglądam się za kamerą do użytku ... własnego. Naczytałem się o wadach
    chińskich zabawek, ale po nastej opinii jestem przekonay że to głównie
    brednie.

    Ponieważ nie szukam aktywnie już ze 4 lata to czas zacząc interesować
    się tematem, tym bardziej że domowe markowe zabawki spadły do mniej niż
    2kzł. SK=koro jakiejś uzywałeś to podziel się namiarem, będzie jakiś
    punkt zaczepienia.

    Interesuje mnie wyłącznie obraz porównawczy, dokładność zupełnie bez
    znaczenia.

  • 46. Data: 2020-08-29 18:00:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Aug 2020 17:16:40 +0200, heby

    > Niech zeznaje przy piwie.

    Zapomniałem że zalega jeszcze u mnie ta kamera :D
    https://hti-instrument.com/products/ht-19-thermal-im
    ager

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 47. Data: 2020-08-29 18:15:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2020 18:00, Myjk wrote:
    > Zapomniałem że zalega jeszcze u mnie ta kamera :D
    > https://hti-instrument.com/products/ht-19-thermal-im
    ager

    Hmmm czyli jednak coś podobne cenowo do Flira.

    https://www.mediaexpert.pl/foto-i-kamery/kamery-term
    owizyjne/flir-pirometr-kamera-termowizyjna-fov-50x38
    -6-stopnia

    Tyle że ten chińczyk ma kiększą rozdzielczość (co prawdopodobnie jest
    bez znaczenia ...).

  • 48. Data: 2020-08-29 20:18:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Rozglądam się za kamerą do użytku ... własnego. Naczytałem się o wadach
    > chińskich zabawek, ale po nastej opinii jestem przekonay że to głównie
    > brednie.

    Zrób porównanie modeli w praktyce - na tym co chcesz oglądać i czego
    szukasz.
    Jest duża różnica w kamerach - w jakości obrazu jaki wyświetlają.
    Przykładowo w 2013 roku szukaliśmy gniazdka zatynkowanego, udało się ale
    na obrazie był dosłownie ślad w miejscu gdzie było. Ledwo zauważalny.
    Podobnie w 2014 kontrolowałem ocieplenie dachu kamerą. Wykryłem wady i
    poprosiłem o poprawienie wykonawcę. Przyjechał z własną kamerą i nic nie
    zobaczył. Delikatne różnice ginęły w szumie jaki dawała matryca
    (gniazdka w nie miał by szansy tym znaleźć). Poprawić poprawił, ale
    zadowolony ze swojej kamerki już nie był.
    Tak więc, rozdzielczość pikselowa to jedno - chyba nie takie ważne,
    rozdzielczość temperaturowa niezwykle istotna, ale chyba jeszcze
    ważniejsze jest, aby cała matryca zachowywała się jednakowo. Jak oglądam
    płaską i jednolicie rozgrzaną powierzchnie, to oczekuję gładkiego
    obrazu, a nie kaszki maskującej drobne różnice w temperaturach.
    Dlatego proponuję zanim kupisz - zrób próby.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 49. Data: 2020-08-29 21:39:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/08/2020 20:18, Irek.N. wrote:
    > Dlatego proponuję zanim kupisz - zrób próby.

    To troche kłopotliwe w przypadku chińczyków. Flira miałem w ręcem dwa
    modele ręcznych kamer. Chińczyka ani jednego. Znaleźć kogoś z kamerą
    mogę, ale czy z tą samą co chce kupić? Nie będzie łatwo. Sklepy wypożyczają?

    Chciałbym używać przede wszystkm do oglądania PCB. Mniej więcej 30%
    napraw, jakie robie sobie hobbystyczne, to zwarte kondensatory w linia
    zasilania - widać je na kamerze od razu, a tak kilkadziesiąt minut
    szukania "czy coś nie parzy", bo to wcale nie jest natychmiats
    wyczuwalne palcem. Tylko że to są pizdryki 0.1mm2. Nie wiem czy nie
    właśnie rozdzielczość może tu byc krytyczna.

    A poza PCB to sobie bym zerknął właśnie czasem na ścianę, panele, czy
    sprawdził gdzie mam rurki od podłogówki (na Flirze widać, choć kiepsko)
    i czy śruby w rozdzielnicy się nie grzeją. I chyba tyle z takich
    normalnych zastosowań.

    Szukam więc taniej kamery. Ba, jak by była tańsza wpinana w telefon to
    jak najbardziej. Liczyłem że chińczycy coś wymyślą i o dziwo wymyślili:
    8x8 pixeli za $40 :D

  • 50. Data: 2020-08-29 23:41:31
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > wyczuwalne palcem. Tylko że to są pizdryki 0.1mm2. Nie wiem czy nie
    > właśnie rozdzielczość może tu byc krytyczna.

    Rozumiem, mamy zupełnie inne wymagania.
    Wiesz, to że element mały nie oznacza że ślad po jego cieple będzie
    równie mały. Obraz w IR ma się nijak do tego, co zazwyczaj oczyma
    widzimy. Z tego co rozumiem, to grzanie jest wyraźne, więc wymagania małe.

> [...]
    > sprawdził gdzie mam rurki od podłogówki (na Flirze widać, choć kiepsko)
    > i czy śruby w rozdzielnicy się nie grzeją. I chyba tyle z takich

    No właśnie. Kamerkę jaką używam producent robi w 2 wersjach (ten sam
    model). Do zastosowań industrilanych oraz budowlanych, różnią się trochę
    parametrami.

    > Szukam więc taniej kamery. Ba, jak by była tańsza wpinana w telefon to
    > jak najbardziej. Liczyłem że chińczycy coś wymyślą i o dziwo wymyślili:
    > 8x8 pixeli za $40 :D

    Chyba nakładka na telefon będzie najlepsza. :)

    Miłego.
    Irek.N.