  • 1. Data: 2010-04-12 20:16:43
    Temat: lutowanie
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    Czy tym palnikiem polutuje twardym lutem ?
    http://www.allegro.pl/item983980806_palnik_gazowy_tu
    rbo_1850_c_3_koncowki_neo_fv.html

  • 2. Data: 2010-04-12 20:25:37
    Temat: Re: lutowanie
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Kwi, 22:16, "WHYSKY" <w...@w...pl> wrote:
    > Czy tym palnikiem polutuje twardym lutem
    ?http://www.allegro.pl/item983980806_palnik_gazowy_t
    urbo_1850_c_3_konc...

    Generalnie tak, ale może napisz, co konkretnie chcesz polutować.

    J.

  • 3. Data: 2010-04-12 20:34:59
    Od: "WHYSKY" <w...@w...pl>

    Miedziane rurki 22 i 18 mm

    n.googlegroups.com...

  • 4. Data: 2010-04-13 04:47:10
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 12 Kwi, 22:34, "WHYSKY" <w...@w...pl> wrote:
    > Miedziane rurki 22 i 18 mm

    Osiemnastkę na pewno polutujesz, dwudziestkędwójkę - nie wiem. Ja
    kiedyś próbowałem zwykłym - nie turbo i sie nie udało bo ucieczka
    ciepła w materiała była zbyt szybka w stosunku do mocy i temperatury
    palnika. Tak czy siak lutowanie twarde tym palnikiem nie będzie ładne
    i zgrabne a lutowanie w pozycji wymuszonej (np na ścianie od strony
    ściany) może być niemożliwe.
    Do lutowania twradego w kązych warunkach potrzebny jest palnik o dużej
    mocy i precyzyjnym małym płomieniu, czyli palnik propan-tlen lub
    acetylen-tlen przy czym palnik acetylen-tlen jest duuuużo lepszy.
    Posiadam i pracuję obydwoma typami palników. Taki palnik umożliwia
    nagrzanie miejsca lutowania bez przegrzewania całych kształtek czy
    dłuższych odcinków rury co skutkuje tym że miedź staje się miękka.
    Tani palnik typu sherman jest tani - kosztuje ok 50 zł na allegro czy
    w sklepach spawalniczych i doskonale nadaje się do twardego lutowania.
    Palnik typu sherman propan-tlen jest gorzej "dozowalny" niż taki sam
    palnik acetylenowo-tlenowy - płomień propanowy ma w porównaniu z
    acetylenowym dużo większą kitę i znacznie większą średnicę co wynika z
    konstrukcji dyszy palnika. Płomień acetylenowy można precyzyjnie
    ustawić jaki igłę i grzać praktycznie tylko miejsce złącza
    lutowanego.
    Butle telnową można wypożyczyć - kosztuje to tyle co ładunek tlenu
    czyli dla butli 20 litrowej jakieś 23 zł.
    Reduktor do tlenu można kupic w markecie i potem oddać z powodu że ci
    się nie podoba kolor....
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-04-13 05:18:41
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jeszcze zależy jakim lutem.
    Ja lutowałem bardzo podobnym palnikiem przy pomocy lutu z dodatkiem srebra.
    Kupuje się taki lut w postaci drutu otulonego topnikiem - wygląda, jak
    elektroda spawalnicza.
    I jeszcze pytanie: czy musi być lut twardy?
    Jacek

  • 6. Data: 2010-04-13 05:23:49
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "WHYSKY" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy tym palnikiem polutuje twardym lutem ?
    > http://www.allegro.pl/item983980806_palnik_gazowy_tu
    rbo_1850_c_3_koncowki_neo_fv.html

    Zapomnij o takich palnikach do lutowania twardego. Żeby polutować twardym
    lutem miedź, musisz dysponować palnikiem o bardzo skoncentrowanym płomieniu
    oraz odpowiedniej mocy. Może to być palnik zasilany LPG, ale z tlenem.