  • 11. Data: 2009-06-28 18:15:08
    Temat: Re: malowanie eternitu
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:h281tg$6u1$1@news2.ipartners.pl...

    > Nie wiem jaka jest reguła ale wiem jak wygląda program w moim powiecie.
    > Etenrit jest skupywany po 500zł / tona. Czyli utylizację pokrywa program a
    > uczestnik dostaje pieniadze na nowe pokrycie.

    w gminie znajomego (pod Rzeszowem) utylizacje pokrywa uczestnik, a pieniadze
    na nowe pokrycie wyklada uczestnik.

    --
    pozdr Z.

  • 12. Data: 2009-06-28 19:16:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Reguły nie ma.
    > Wszystko zależy od danej gminy - nawet w ramach tego samego powiatu.

    U mnie jest to program powiatowy i odbiór eternitu oraz wypłatę pieniędzy
    realizuje starostwo. Gmina potwierdza natomiast tylko przez swojego
    pracownika szacunkową ilość eternitu na budynku.

  • 13. Data: 2009-06-29 11:58:37
    Od: "KazDeb" <k...@o...eu>

    > eternitu. Widać nie do końca opłaca się ta utylizacja skoro wywalają do
    > lasu?
    U mnie gmina w ramach programu odbiera i wywozi na skladowisko etrnit. Ale
    eternit musi byc zdjety (przez upowazniona do tego firme) z dachu, złozony na
    podworku i zapakowany na koszt wlasciciela. Gmina odbiera z podworka w miare
    zgloszen i wolnych funduszy, wiec na podworku jeszcze troche to musi polezec.
    Zdjecie eternitu z dachu przez uprawniona firme do wytwarzania odpadow
    niebezpiecznych kosztuje podobno cos kolo 7 tysiecy. Do tego trzeba miec
    wszystko oficjalnie zalatwione papierowo. Ten, kto wywozi do lasu nie musi:
    - placic uprawnionej firmie za zdjecie z dachu bo inni, moze nawet lepsi spece
    od dachow zrobia duzo taniej, albo nawet sam to zrobi,
    - zglaszac w gminie ze ma eternit i zamierza go zutylizowac,
    - zglaszac w starostwie ze chce zmienic poszycie dachu.
    Duzo szybciej, latwiej i taniej. Jak widac prawo a jeszcze bardziej pieniadze
    przemiawiaja zeby wywiezc do lasu.

    Kazek