  • 11. Data: 2012-03-06 13:22:03
    Temat: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote in message
    news:jj4d3i$ofb$1@node2.news.atman.pl...

    > Przy wyłączaniu agregatu warto zakręćić kranik i pozwolić aby paliwo w
    > gaźniku zosatło do końca zużyte aż agregat sam zgaśnie bo powodowana przez
    > paliwo korozja stopów stosowanych na gażniki i elementów mosiężnych jest
    > wyjątkowo upierdliwa.

    Ale agregaty benzynowe są generalnie mniej bezpieczne. jak ma się go w
    piwnicy z rurą za mur to mimo wentylacji, czerpni itp jednak dieslowski jest
    mniej podatny na samozapłon. A w pomieszczeniu robi sie gorąco jak taki
    agregat chodzi godzinami i paliwo w zbiorniku staje się ciepłe. Więc
    przestrzegam, że benzynowe mogą doprowadzić do pożaru.
    Ja mam wydech zrobiony profesjonalnie w zakładzie tłumików. Od tłumika
    aregatu jest najpierw łącznik flex taki jak przy silniki samochodu a dalej
    mam rurę wyginalną do przepustu przez ścianę. Ocieplenie muru po tamtej
    stronie to wełna 1m2.

  • 12. Data: 2012-03-06 14:10:43
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-06 14:06, kiki pisze:
    > Ale 1kW to bardzo mało. Pompy podczas rozruchu potrzebują 3-5 razy tyle
    > mocy ile mają na tabliczce znamionowej. Telewizor, komputery i światło
    > musi pociagnąć.

    do części komputerowej i pieca i tak będzie UPS. Chcę coś co będę mógł
    też sporadycznie zabrać do pracy i uruchomić wiertarkę

    Zamiast kupować agregat 1kW to kup na Allegro UPS-a APC
    > Smart 2200 używkę i podłącz mu 200Ah aku. Będzie kulturalniej działało i
    > ładny sinus.

    agregat ma jeszcze jedną bardzo ważną cechę wspólną z motocyklami i
    samochodami z kratką, o której tu nie napiszę...
    Wiem, wiem, ktoś napisze że to okradanie, bo jak jeżdżę osobówką do
    pracy to całkiem co innego niż jazda do pracy blaszakiem z VAT-1 w
    dowodzie...

    > A wystarczy, że zapomnisz o wyłączeiu drukarki laserowej i ten 1 czy 2
    > kW nic nie da. Wyskoczy bezpiecznik na agregacie albo go spalisz.

    ale jestem na etapie projektowania elektryki u siebie w domu więc dla
    mnie żaden problem dać zasilanie tylko na oświetlenie i jedno czy dwa
    gniazda

    Lukasz

  • 13. Data: 2012-03-06 14:15:01
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Lukasz" <w...@b...net.pl> wrote in message

> [...]
    > to całkiem co innego niż jazda do pracy blaszakiem z VAT-1 w dowodzie...

    A to paliwo do agregatu da się odliczyć od VAT-u ?

  • 14. Data: 2012-03-06 14:16:45
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-06 14:11, kiki pisze:
    > A tak działaja bramy, piec, komputery, jest internet tylko z gotowaniem
    > trzeba się opanowywać.

    ja mieszkam tu dopiero rok i tylko raz nie było prądu przez może 2
    godziny, nie sądzę aby miały być w przyszłości częstsze zaniki. Bez TV
    się obejdę, kuchenka i piec gazowe więc dużo prądu im nie trzeba, z
    komputerowych elementów to potrzebuję podtrzymać router i mieć gdzie
    podładować laptopa. Dlatego też liczyłem że 1kW (jeśli byłby realny, a
    nie maksymalny, a w praktyce 200W) spokojnie by mi wystarczył.

    p.s. jest możliwość trzymania takiego agregatu w domu (powiedzmy że w
    przedpokoju mam miejsce i jakąś rurką mógłbym spaliny odprowadzić jeśli
    w ogóle jest taka możliwość) czy raczej szykować szopę tuż obok?

    Lukasz

  • 15. Data: 2012-03-06 14:20:32
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > p.s. jest możliwość trzymania takiego agregatu w domu (powiedzmy że w
    > przedpokoju mam miejsce i jakąś rurką mógłbym spaliny odprowadzić jeśli w
    > ogóle jest taka możliwość) czy raczej szykować szopę tuż obok?

    W mieszkaniu? Przecież hałas straszny, nie da rady w mieszkaniu. Albo w
    piwnicy albo w ogóle. W zimie go nie odpalisz jak zamarznie.
    Ja mam w kotłowni.

  • 16. Data: 2012-03-06 14:25:07
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-06 15:20, kiki pisze:
    > W mieszkaniu? Przecież hałas straszny, nie da rady w mieszkaniu. Albo w
    > piwnicy albo w ogóle. W zimie go nie odpalisz jak zamarznie.
    > Ja mam w kotłowni.

    w mieszkaniu w takim sensie że mieszkam na piętrze a na parterze mam
    przedpokój, wc, schowek pod schodami i biuro (docelowo). Jakbym zamknął
    go w tym biurze (gdzie i tak będzie centrum zarządzania czyli szafa RACK
    :) to dzielą nas 2 drzwi i schody ;) więc hałasu już jako takiego (w
    sensie bardzo dużego, bo wiadomo że cicho to też nie będzie) nie będzie.
    Bardziej chodzi mi o kwestie odprowadzenia spalin - czy da się zrobić
    tak jak kombinuję

    Lukasz

  • 17. Data: 2012-03-06 14:28:17
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-03-06 15:15, kiki pisze:

    > A to paliwo do agregatu da się odliczyć od VAT-u ?

    że też wcześniej na to nie wpadliśmy ;) choć jest to w miarę oczywiste -
    w końcu służy to do mojej działalności
    moja księgowa twierdzi że tak, ale moja praca jest typowo budowlana więc
    i agregat niezbędny (w przyszłości nawet dwa, drugi do wynajmowanego
    garażu w mieście który prądu nie ma a też na firmę jest :)

    Lukasz

  • 18. Data: 2012-03-06 15:11:10
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-06 15:25, Lukasz pisze:
> [...]
    > sensie bardzo dużego, bo wiadomo że cicho to też nie będzie) nie będzie.
    > Bardziej chodzi mi o kwestie odprowadzenia spalin - czy da się zrobić
    Weź pod uwagę, że zawsze kapnie na podłogę paliwo, czy olej, a
    podłączenie spalin nie jest takie proste, bo agregat mocno wibruje.
    Ja bym stawiał na szopę, zwłaszcza, że piszesz, że jest obok. Agregat
    możesz trzymać w schowku pod schodami, a jak padnie zasilanie, to
    biegniesz z nim do szopy, podłączasz i jazda. Ja mam podobnie
    rozwiązane. Agregat stoi w garażu, a jak trzeba, to jadę z nim (ma
    kółka) do altany 40 m od domu, odpalam i po przełączeniu zasilania
    sieć/agregat podłączam w altanie. Tylko, że u mnie wtedy jest napięcie w
    całej chałupie, a mam 2,5 kW mocy więc musiałbyś do szopy doprowadzić
    przewód z tego obwodu, który ma być zasilany z agregatu.
    Jacek

  • 19. Data: 2012-03-06 16:01:42
    Od: Crimson <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-05 21:32, Lukasz pisze:

    Kupiłem piec elektryczny do sauny o mocy 8,0 kW
    O jakich parametrach agregat mam szukać ?

  • 20. Data: 2012-03-06 17:09:40
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-06 17:01, Crimson pisze:
    > W dniu 2012-03-05 21:32, Lukasz pisze:
    >
    > Kupiłem piec elektryczny do sauny o mocy 8,0 kW
    > O jakich parametrach agregat mam szukać ?
    Do ogrzewania sauny przy braku zasilania to polecam takie rozwiązanie:
    http://www.tinyurl.pl?pImQfHcq
    Jacek