  • 21. Data: 2012-03-06 17:50:27
    Temat: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Od: Crimson <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-06 18:09, Jacek pisze:

    > Do ogrzewania sauny przy braku zasilania to polecam takie rozwiązanie:
    > http://www.tinyurl.pl?pImQfHcq
    ___________________________________
    Dobre w moim przypadku ale cena za ten piecyk zabija.

  • 22. Data: 2012-03-06 19:22:29
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Lukasz" <w...@b...net.pl> wrote in message

    > w mieszkaniu w takim sensie że mieszkam na piętrze a na parterze mam
    > przedpokój, wc, schowek pod schodami i biuro (docelowo). Jakbym zamknął

    Zapomnij. Wibracje są mocne i smród paliwa.
    Spaliny to nie kłopot bo sobie zrobisz projekt i ludzie od tłumików ci
    pospawają. Są miekkie rury spalinowe i dasz je przy agregacie a przez ścianę
    sztywną.

  • 23. Data: 2012-03-07 07:55:54
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    > Do ogrzewania sauny przy braku zasilania to polecam takie rozwiązanie:
    > http://www.tinyurl.pl?pImQfHcq
    > Jacek

    Ale może mu podłoga nie wytrzymać, podają wagę 60ton, a powierzchni ma
    pewnie z 1m2

    CezaryT

  • 24. Data: 2012-03-08 06:32:36
    Od: CezaryT <c...@n...poczta.fm>

    > Do ogrzewania sauny przy braku zasilania to polecam takie rozwiązanie:
    > http://www.tinyurl.pl?pImQfHcq
    > Jacek

    Ale może mu podłoga nie wytrzymać, podają wagę 60ton (z kamieniami?), a
    powierzchni ma pewnie z 1m2

    CezaryT

  • 25. Data: 2012-03-08 07:59:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.03.2012 21:32, Lukasz pisze:
    > Witam,
    > Potrzebuję do sporadycznego użytku mały i niezbyt drogi agregat
    > prądotwórczy. Od czasu do czasu zabiorę go do pracy, poza tym w razie
    > dłuższego zaniku zasilania w domu ma zasilić piec gazowy i ew.
    > oświetlenie (od strony elektryki w domu sam dokonam odpowiednich
    > przeróbek). Będzie sporadycznie używany więc musi wytrzymać długo (w
    > sensie: po gwarancji ma działać mimo że niewiele go używałem :)
    > Co warto kupić, czego się wystrzegać?

    Cóż, ja zaryzykowałem i kupiłem niemiecką chińszczyznę - benzynowy
    jakieś 5kW mocy silnika (3,2kW elektrycznej o ile pamiętam).

    Kosztował coś koło 700-800zł. Mój tata też coś takiego kupił i jego miał
    wadę... nie podłączone kabelki ;) (wystarczyło wsunąć je na te blaszki i
    poszło OK)

    Asekuracyjnie dodałem filtr paliwa - minus jest taki, że po dłuższym
    postoju trzeba nalać paliwa prosto do niego inaczej ma problem z zassaniem.

    Używam dość sporadycznie i stoi sobie w nieogrzewanej wiacie, ale jeśli
    pamiętam o powyższym (i który wyłącznik wyłącza zapłon ;) to odpala dość
    łatwo.

    Jeśli jest w miarę dobrze obciążony to "jakość" produkowanego prądu
    elektrycznego jest na tyle dobra, że nawet mój bardziej marudny UPS
    uważa, że ma podłączone normalne zasilanie.

  • 26. Data: 2012-03-08 17:26:52
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-08 08:59, Andrzej Lawa pisze:
    > Cóż, ja zaryzykowałem i kupiłem niemiecką chińszczyznę - benzynowy
    > jakieś 5kW mocy silnika (3,2kW elektrycznej o ile pamiętam).
    Andrzeju, mam jedno pytanie (sorry, że NTG) jak to jest z
    podawaniem/niepodawaniem nazw marek? Np. na grupie samochody każdy bez
    wahania pisze audi, BMW, fiat, itp. a już podanie np. marki Endress
    (zgadłem?) wzbudza opór. Nie jestem prowadzącym program TV i tu mnie
    nikt nie posądzi o reklamę. Podanie nazwy marki na grupie dyskusyjnej
    czymś grozi?
    Jacek

  • 27. Data: 2012-03-09 07:44:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.03.2012 18:26, Jacek pisze:
> [...]
    > (zgadłem?) wzbudza opór. Nie jestem prowadzącym program TV i tu mnie
    > nikt nie posądzi o reklamę. Podanie nazwy marki na grupie dyskusyjnej

    Nie. Po prostu w przypadku tej niemieckiej chińszczyzny nazwa "marki"
    jest dość zmienna. Czasem np. nazywa się "Budget", czasem jakoś inaczej.

    Swoją drogą pudła już nie mam, więc nie pamiętam, pod jakim kryptonimem
    kupiłem to urządzenie ;)

  • 28. Data: 2012-03-09 11:35:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    > Nie. Po prostu w przypadku tej niemieckiej chińszczyzny nazwa "marki"
    > jest dość zmienna. Czasem np. nazywa się "Budget", czasem jakoś inaczej.

    Ale gdyby to było robione w europie czy usa to by kosztowało z 1500 euro, a
    nie 600-800pln.

  • 29. Data: 2014-05-29 10:28:44
    Od: c...@g...com

    Temat trochę przestarzały, ale w internecie nic nie ginie, więc wypowiem się dla
    mających podobne zagwozdki. Ja bym przede wszystkim radził wystrzegać się agregatów
    prądotwórczych z galwanizowaną prądnicą, bo to skraca żywotność danego modelu.
    Najlepiej jeśli prądnica jest w całości miedziana (jak choćby w agregatach Kruzera).
    Dobrze też jeśli firma oferuje tzw. gwarancje door-to-door (kurier odbiera agregat i
    przywozi naprawiony), by w razie awarii nie szukać gorączkowo serwisu.

  • 30. Data: 2014-05-29 10:40:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-29 10:28, c...@g...com pisze:
> [...]
    przywozi naprawiony), by w razie awarii nie szukać gorączkowo serwisu.

    Ja natomiast radziłbym jakiś tani marketowy - i tak prawie nigdy nie
    będzie używany, jeśli jego zadaniem jest być źródłem awaryjnym.

    --
    MN