  • 1. Data: 2012-11-14 09:54:26
    Temat: mam wylewki
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Pogoda niesamowicie sprzyja budującym :) Jest ciepło i udało mi się wykonać
    wylewki. Całość czyli ok. 190m2 wylewek ekipa 4 osób wykonała w ciągu 1
    dnia. Bardzo szybko to zrobili. Poszło ok. 20 ton piasku, 3 tony cementu,
    230m2 siatki zbrojeniowej. W ostatnim czasie budynek został mocno dociążony,
    wcześniej 10 ton tynku, teraz 25 ton wylewki, łącznie 35 ton :)

    Efektów jeszcze nie widziałem. Wczoraj wieczorem niewiele zobaczyłem, bo
    ciemno i nie mogłem wejść do środka z oczywistych względów.

    Po ilu dniach można wejść do środka? Pewnie ze 2 dni trzeba odczekać, bo
    przy tych temperaturach bardzo wolno beton wiąże...

    Ogrzewanie podłogowe chcę odpalić za miesiąc. A kiedy mogę wstawić kozę i
    ogrzewać dom od środka?

    Teraz chciałbym jeszcze ze 2 tygodnie bez mrozów :)

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-11-14 10:11:03
    Temat: Re: mam wylewki
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-11-14 09:54, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > Po ilu dniach można wejść do środka? Pewnie ze 2 dni trzeba odczekać, bo
    > przy tych temperaturach bardzo wolno beton wiąże...

    Temperatura nie ma wielkiego znaczenia - jeżeli chodzi o wiązanie - bo
    jak sam napisałeś wiąże nie wysycha. Wejść możesz już dziś ale
    ostrożnie. Robić cokolwiek radziłbym dopiero za 2 tygodnie. Jutro będzie
    wydawać się, że już taczkami można jeździć. Jednak wylewka będzie się
    wycierać. Najgorsza jest drabina - zwłaszcza jak ktoś na niej chodzi. I
    jeszcze jedno - papiery deski na tym etapie nie zabezpieczają wylewki
    przed wytarciem. Jeżeli nie musisz nie rób na razie nic.

    > Ogrzewanie podłogowe chcę odpalić za miesiąc. A kiedy mogę wstawić kozę
    > i ogrzewać dom od środka?

    Kozę możesz wstawić od razu - nawet lepiej będzie - bo cement potrzebuje
    CO2 do wiązania.

    > Teraz chciałbym jeszcze ze 2 tygodnie bez mrozów :)

    Ja tam bym chciał całą zimę bez mrozów :).

    Ariusz

  • 3. Data: 2012-11-14 10:27:50
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k7vm83$lh4$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > Po ilu dniach można wejść do środka? Pewnie ze 2 dni trzeba odczekać, bo
    > przy tych temperaturach bardzo wolno beton wiąże...

    Gratulajce.
    Jesli przyjąć ze nie warzysz jakos masakrycznie
    duzo to wejdz smialo, przy okazji sprawdzisz jak
    poszlo i jak wyszlo, wietrz chalupe.

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2012-11-14 10:41:19
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@i...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedno - papiery deski na tym etapie nie zabezpieczają wylewki przed
    > wytarciem. Jeżeli nie musisz nie rób na razie nic.

    Żadnych większych prac na razie nie przewiduję. Dam jej czas na związanie.

    > Kozę możesz wstawić od razu - nawet lepiej będzie - bo cement potrzebuje
    > CO2 do wiązania.

    A czy nie będzie wtedy za szybko schnąć? U mnie jest bardzo sucho, tynki
    wyschły momentalnie.

  • 5. Data: 2012-11-14 11:36:48
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-11-14 10:41, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > A czy nie będzie wtedy za szybko schnąć? U mnie jest bardzo sucho, tynki

    Zakładam, że okna już masz, z tego co wyczytałem masz tam chyba 2 tony
    wody - ona tak szybko nie ucieknie nawet jakbyś sporo grzał. Z jakiego
    materiału masz mury może jakiś beton komórkowy - on mocno ciągnie wodę i
    to mogło spowodować szybkie wysychanie tynków. Jeżeli tak, a ściany są
    już otynkowane to nie powinny już tak szybko chłonąć. Choć chyba gips
    (tynki gipsowe) też lubią wodę.

    Z dwojga złego mróz/sucho lepiej wybrać sucho i od czasu do czasu polać
    wylewkę wodą.

    Ariusz

  • 6. Data: 2012-11-14 11:58:16
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Zakładam, że okna już masz,

    Tak, okna już są. Brakuje jeszcze bramy garażowej i drzwi wejściowych. Są
    zrobione prowizorki z desek szalunkowych, uszczelnione styropianem,
    resztkami wełny, kartonów itp. Ale wkrótce będą wstawione. Poddasze wstępnie
    ocieplone, jest położona jedna warstwa wełny 18cm, więc dużo ciepła tamtędy
    nie ucieka, przynajmniej jeśli porównywać z bramą garażową, drzwiami czy do
    niedawna z nieocieploną podłogą.

    > z tego co wyczytałem masz tam chyba 2 tony wody - ona tak szybko nie
    > ucieknie nawet jakbyś sporo grzał. Z jakiego materiału masz mury może
    > jakiś beton komórkowy

    Tak, beton komórkowy. Mury stoją już przeszło rok, więc dość dobrze wyschły.

    >- on mocno ciągnie wodę i to mogło spowodować szybkie wysychanie tynków.
    >Jeżeli tak, a ściany są już otynkowane to nie powinny już tak szybko
    >chłonąć. Choć chyba gips (tynki gipsowe) też lubią wodę.

    Tynki są cementowo - wapienne.

    > Z dwojga złego mróz/sucho lepiej wybrać sucho i od czasu do czasu polać
    > wylewkę wodą.

    O to też właśnie miałem zapytać? Czy należy jakoś pielęgnować wylewkę, np.
    polewanie wodą? Co do zasady czy tylko w przypadku jeśli będzie grzanie
    kozą?

  • 7. Data: 2012-11-14 12:36:20
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 10:11:03 +0100, Ariusz napisał(a):

    > Kozę możesz wstawić od razu - nawet lepiej będzie - bo cement potrzebuje
    > CO2 do wiązania.

    A najlepiej koksownik :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-11-14 13:21:39
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-11-14 11:58, brunet.wp pisze:
> [...]
    > garażową, drzwiami czy do niedawna z nieocieploną podłogą.

    > Tak, beton komórkowy. Mury stoją już przeszło rok, więc dość dobrze

    Więc nie ma obawy wprawdzie one dość dobrze chłoną wodę jednak nie aż
    tak jak beton komórkowy. Stanowią więc dobrą blokadę.

    > O to też właśnie miałem zapytać? Czy należy jakoś pielęgnować wylewkę,
    > np. polewanie wodą? Co do zasady czy tylko w przypadku jeśli będzie
    > grzanie kozą?

    Pewnie teraz jak zajedziesz to po oknach "woda spływa". I do puki
    będziesz widział, że masz na ścianach, oknach,... parę to nie masz się
    co przejmować - wietrzyć na razie nie musisz.

    Jeżeli nawet będziesz grzał kozą i nie będziesz intensywnie wietrzyć to
    woda będzie obecna. Nie masz się czym martwić po 2 tygodniach możesz
    zacząć wietrzenie i suszenie ale jeszcze nie grzej podłogówką. Po około
    4 tygodniach cement zwiąże całkowicie i możesz robić co chcesz.

    Jak masz obawy czy ci wylewka za szybko nie wysycha to zaopatrz się w
    spryskiwacz i sobie po niej psikaj :) - choć przy zamkniętym domu uważam
    to za zbędne.

    A zrobili Ci prawidłowo dylatacje - zwłaszcza w progach od strony drzwi,
    a nie jak często robią po środku? Choć w zasadzie jest to istotne przy
    płytkach bo jak pęknie pod panelem/parkietem to i tak nie będzie tego
    widać. Za to płytka może pęknąć wraz z wylewką.

    Ariusz

    Ar

  • 9. Data: 2012-11-14 13:34:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > płytkach bo jak pęknie pod panelem/parkietem to i tak nie będzie tego
    > widać. Za to płytka może pęknąć wraz z wylewką.

    Przy panelach nawet wygodniej jest dać dylatację z drugiej strony bo dzięki
    temu nie ma problemu z mocowaniem listwy progowej bo kołki nie trafiają w
    pustkę, a przy panelach listwy nie powinno się kleić bo panele mają
    "pływać".

    A swoją drogą to dziwny zwrot "zrobili Ci prawidłowo..." wykonawca robi jak
    inwestor każe więc nie bardzo mogę pojąc sens tego zwrotu. Lepiej byłoby
    "kazałeś im zrobić...". Ot taka dygresja w ramach walki z wiatrakami czyli o
    to by ludzie którzy się budują byli bardziej świadomi czego od kogo
    oczekują.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-11-14 19:58:17
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Ariusz" <a...@i...eu> wrote in message

    > Kozę możesz wstawić od razu - nawet lepiej będzie - bo cement potrzebuje
    > CO2 do wiązania.

    Cement potrzebuje CO2 powiadasz :-) Chyba ci się pomyliło wapnem :-)
    Twardnięcie cementu to reakcja hydratacji czyli wiązania wody, która już
    nigdy się nie wydostanie z niego. Ona tam pozostanie w związanej formie.
    Tyllko nadwyżka odparuje.