  • 11. Data: 2011-09-02 13:43:50
    Temat: Re: "marketowe" pilarki spalinowe
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Dnia Fri, 2 Sep 2011 12:47:35 +0200, GR001 napisał(a):

    >Za tyle tez bym kupil, ale normalna cena to 550-650 zl za najtansze modele
    >z silnikiem ponizej 2 KM.

    Za tyle to juz kupisz Makite DSC 4610. Mam, używam drugi rok i polecam.

  • 12. Data: 2011-09-02 18:03:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Sep 2011 15:43:50 +0200, Kris napisał(a):

    > Za tyle to juz kupisz Makite DSC 4610. Mam, używam drugi rok i polecam.

    Ale ja wlasnie probuje wydac mniej :) Stad pytanie o marki hipermarketowe.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2011-09-02 18:04:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Wrz, 15:43, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    net...

    > Za tyle to juz kupisz Makite DSC 4610. Mam, używam drugi rok i polecam.

    Dokladnie, tani chinczyk bedzie zawsze tanim szmelcem. Jednorazowe
    silniki, zero czesci zamiennych, problemy z rozruchem, mala moc etc.
    Co z tego ze jest dwa lata gwarancji jak pile sie kupuje na
    dwadziescia :) Ja sie szarpnalem i kupilem Stihla za 900 i jestem
    pewien ze posluzy dluzej niz te chinczyki za 200 pln z marketow. Aha -
    jak ktos chce malo ciac to lepiej brac elektryczna - znacznie wiekszy
    moment i trwalosc (dla danej grupy cenowej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-09-02 18:51:30
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Ja kupiłem NAC SPS01-52 tylko że w markecie masz w obudowie zielonej a
    na allegro pomarańczowa ( koniecznie z gaźnikiem walbro ) i powiem ci że
    jak za ta cene to nic lepszego nie znajdziesz... Tylko na dzień dobry
    kapał olej ale nie ma problemu z serwisem ( jest tego bardzo wiele w
    kraju na stronie można sprawdzić ) no i 3,5 konia daje rade spokojnie...
    Ale raczej nie jest to model to katowania w lesie...

  • 15. Data: 2011-09-02 19:54:17
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    h.googlegroups.com...

    >Dokladnie, tani chinczyk bedzie zawsze tanim szmelcem.

    Dokładnie przepłacony Stihl będzie tylko przepłaconą zabawką nie dorównującą
    chińszczyźnie ani w jakości, ani w cenie..

> [...]
    > jak ktos chce malo ciac to lepiej brac elektryczna - znacznie wiekszy
    > moment i trwalosc (dla danej grupy cenowej :)

    Ja zaś za Stihla MS250 i dałem ok. 1600zł Cieszę się, że już się tego
    badziewia pozbyłem.
    Znajomy zaś kupił w markecie piłę pod nazwą Harder za dwieścieparę złotych,
    któą już użytkuje od 2 lat. Piła nie dość, że odczuwalnie jest mocniejsza to
    także nie sprawia tylu problemów co Stihl. Serwis Stihla - żenada. Gość z
    serwisu umiał mnie tylko wyśmiać, że nie umiem się posługiwać piłą, bo ta
    wymaga całej ceremonii odpalania. Tu pociągnij raz, tu dwa razy, wykręć
    świecę, obróć piłę spodem do góry, pociągnij za sznurek i wydmuchaj
    cylinder, wkręć świecę, włącz jedynkę, pociągnij raz, przełącz na dwójkę i
    pociągnij dwa razy, jak nie odpali wykręć świecę i tak w kółko.
    Dziwne, że w tych chińskich nie trzeba jakoś odczyniać tylu "czarów" przy
    pile, żeby w końcu "rozpoczęła współpracę".
    W przypadku Stihla dobijała mnie konieczność ciągłego wykręcania świecy,
    nierzadko i po 2 razy zanim udało się odpalić zimną piłę.
    Dziwiło mnie też dlaczego taka piła jak Stihl tak szybko przypaliła koniec
    prowadniczy, choć zawsze dbałem aby łańcuch zawsze był smarowany jak należy.

  • 16. Data: 2011-09-02 20:10:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "janko walski" <j...@o...com.pl> napisał w wiadomości

    > W przypadku Stihla dobijała mnie konieczność ciągłego wykręcania świecy,
    > nierzadko i po 2 razy zanim udało się odpalić zimną piłę.

    Jak czytam to co piszesz to mam wrazenie, ze jestes importerem z Chin. Druga
    opcja to trafiles na kompletnego debila w serwisie, bo zadne z tych czarow
    nie sa potrzebne w zadnych pilarkach spalinowych niezaleznie od producenta.
    Stihl to bardzo dobre pily za spore co by nie mowic pieniadze. Nie wystepuja
    w nich zadne z podanych przez Ciebie procedury. Moc jest taka jak deklaruje
    sprzedawca przy akceptowalnej wadze samego urzadzenia. Niestety marketowe
    mimo ze dobre do amatorskich, przydomowych, choc nie tylko zastosowan sa
    relatywnie bardzo ciezkie i toporne. Brak serwisu pogwarancyjnego i
    przewaznie mala moc. Mimo, ze znam te pilarki bardzo dobrze to nie polecam
    ich do profesjonalnych zastosowan typu tniemy las calymi dniami. Po tygodniu
    reka odpadnie.

    > Dziwiło mnie też dlaczego taka piła jak Stihl tak szybko przypaliła koniec
    > prowadniczy, choć zawsze dbałem aby łańcuch zawsze był smarowany jak
    > należy.

    Moze poza smarowaniem po prostu naostrz lancuch, albo naucz sie odpowienio
    napinac?

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-09-03 18:38:23
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dziwiło mnie też dlaczego taka piła jak Stihl tak szybko przypaliła koniec
    > prowadniczy, choć zawsze dbałem aby łańcuch zawsze był smarowany jak

    musisz zmienić serwis. Jeżeli chodzi o piłę to mam 230 i tego
    co Ty opisujesz nie zaobserwowałem.
    Pewnie trafiłeś na jakiś felerny model. Nie twierdzę,że to co markowane
    still jest dobre, ale to co Ty tutaj opisujesz to chyba opis jakiegoś
    szczególnego przypadku - wadliwej piły.

    W moim przypadku, rozruch bez zarzutu, ani razu (przepraszam raz po
    zalaniu),
    nie musiałem wykręcać świecy. Jedyne co przy tej pile robiłem to ostrzenie
    łańcucha,
    dolanie oleju i paliwa. No chyba raz czyściłem filtr.

    Dlaczego still, ano dlatego, że na początku wydałem 450zł albo 500 na
    chińszczyznę, gdzie po przywiezieniu do domu pojawił się natychmiast problem
    z przełącznikiem, problem z odpaleniem itd. co skłoniło mnie do szybkiego
    oddania piły. Po tym kupiłem wspomnianego still nie pomnę za ile ale to
    chyba
    mało istotne - znacznie mniej niż 1600zł, nie nadaje się na długie wyprawy
    do lasu.

    Ja mam złe doświadczenia z chińskim badziewiem, może źle trafiłem jak Ty na
    stilla.

    Pozdrawiam
    Darek

    P.S. tak już OT, kupiłem też jakieś badziewie elektryczne, podkaszarkę z
    chin,
    nbigdy więcej. Po zakupie kosy spalinowej partnra, tez nie mogę narzekać.
    Nie chodzi tylko o silnik ale o samą głowicę.

  • 18. Data: 2011-09-03 19:34:49
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    .Jak czytam to co piszesz to mam wrazenie, ze jestes importerem z Chin.

    Może się mylę ale mam wrażenie że Janko Walski = Jacek Plumpi
    Chyba ze dwa lata temu Jacek podobnie pisał o Stihlu w dyskusji na temat
    pilarek. i kilka innych wypowiedzi Janko Walskiego przypomina mi wypowiedzi
    Jacka Plumpiego

  • 19. Data: 2011-09-03 20:43:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Sep 2011 11:04:02 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]
    > silniki, zero czesci zamiennych, problemy z rozruchem, mala moc etc.
    > Co z tego ze jest dwa lata gwarancji jak pile sie kupuje na

    Uzywalem MacAllistera ("rodzinnego"), ktory niestety wlasnie wyzional
    ducha. Sluzyl dzielnie przez jakies 4-5 lat, tnac po kilka-kilkanascie
    kubikow rocznie. W miedzyczasie zaliczyl jedna wymiane cylindra z tlokiem,
    jedna wymiane swiecy i jedno czyszczenie gaznika. MIal 2,4 KM i 40 cm
    prowadnice, a kosztowal 1/4 tego, co Stihl. Ani razu po zalaniu nie
    musialem wykrecac swiecy :)
    Oczywiscie bylo widac, slychac i czuc, ze to tani chinol, ale swoje zadanie
    spelnial bez wiekszych problemow. Niestety nie mozna juz kupic tego modelu,
    bo bym go sobie sprawil.

    Ja po prostu nie potrzebuje pily na lata ciezkiej pracy. Jesli przyjdzie mi
    ciac wiecej niz pare kubikow rocznie, kupie sobie porzadna pile
    elektryczna, bo nie cierpie halasu.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 20. Data: 2011-09-09 06:54:16
    Od: mk <d...@t...pl>

    janko walski pisze:

    > Dziwiło mnie też dlaczego taka piła jak Stihl tak szybko przypaliła
    > koniec prowadniczy, choć zawsze dbałem aby łańcuch zawsze był smarowany
    > jak należy.

    Może dlatego, że go nie smarowałeś?
    Smarowanie łańcucha to jedno, smarowanie końcówki prowadnicy to druga
    sprawa. Nadmienię jeszcze, ze prowadnice są dla pewnych klas pilarek są
    identyczne.