  • 1. Data: 2012-01-29 18:24:00
    Temat: miesięczny koszt pralki i suszarki ;)
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    hej
    być może kogoś to zainteresuje ;)
    zrobiłem miesięczny odczyt zużycia prądu przez pralkę i suszarka do ubrań

    4 osobowa rodzina tzn 2+2, dzieci w wieki 1,5 i 3 latka ( wiec prania dużo)

    wszystko co wychodziło z pralki lądowało w suszarce program "lekko wilgotne"

    pralka indesit 107
    suszarka hoover vision HD

    styczeń 2012 wyszło mi 83kWh czyli ok 40zł

    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2012-01-29 18:29:04
    Temat: Re: miesięczny koszt pralki i suszarki ;)
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:

    > styczeń 2012 wyszło mi 83kWh czyli ok 40zł

    Uważam, że to bardzo dużo - gdyby nie stosować funkcji suszenia, to
    byłoby znacząco mniej :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-01-29 19:14:38
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > pralka indesit 107
    > suszarka hoover vision HD
    >
    > styczeń 2012 wyszło mi 83kWh czyli ok 40zł

    Mnie żona kazała opomiarować telewizornię, bo głowa ją rozbolała od rachunków
    rzędu 350zł/m-c. No i przez tydzień 29" panasonic nakręcił 1,5zł. Telewizor
    pracuje ok. 2-5h dziennie, w weekendy może trochę więcej bo w domu jesteśmy.
    Wciąż nie wiem gdzie mi ten prąd ucieka...

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2012-01-29 19:19:42
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    >Wciąż nie wiem gdzie mi ten prąd ucieka...

    Pompki, wentylatory, routery itp.

  • 5. Data: 2012-01-29 19:23:59
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Pompki, wentylatory, routery itp.

    A może to rekuperator... hahaha...
    8-D

    pozdr
    Robert G.

  • 6. Data: 2012-01-29 20:34:51
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:

    > A może to rekuperator... hahaha...
    > 8-D

    Nie mam rekuperatora :)
    Jedynie turbina do DGP, ale ona ma 150W na pełnych obrotach i jest wyłączana na
    noc...
    Router to u mnie maleńki linksys + apek w antenie na dachu, czyli grosze. Latem
    duże zużycie pewnie generuje podlewanie ogrodu - pompa 1300W pracuje ok. godziny
    dziennie.
    Mam oświetlenie zewnętrzne, w sumie ok. 300W, świeci od zmierzchu do świtu. To
    generuje ok. 60zł/m-c. Ale co z resztą? :)
    Sprawdziłem już mikrofalę, czajnik elektryczny, pralkę - wszystko to grosze.
    Chyba, że właśnie suma tych groszy da 350zł.
    W poniedziałek rozmawiałem przy piwie z kumplami z Hannoveru. U nich prąd
    kosztuje 24 centy za 1kWh. Ludzie instalują panele fotowoltaniczne, elektrownie
    wiatrowe, prawie wszyscy mają solary. Jakby nam tak podnieśli do 1zł to byłoby
    nieciekawie...

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2012-01-29 23:57:30
    Od: l...@m...pl

    On Sun, 29 Jan 2012 21:34:51 +0100, "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

    >Sprawdziłem już mikrofalę, czajnik elektryczny, pralkę - wszystko to grosze.
    >Chyba, że właśnie suma tych groszy da 350zł.

    to grosze...ale sie uzbiera.
    Mam lodowke co na "metce" ma 368kWh/rok.....uzywanie czajnika w domu
    to podobna ilosc energii (1kWh/dziennie).

    jeszcze nie obmierzylem pralki i zelazka (rodzina 2+4) i odkurzacza
    (zona jezdzi nim codziennie- ten typ tak ma)

    Mysle, ze bezsennsownie wlaczony tv/komputer - tu sie da zaoszczedzic.
    No i to oswietlenie zewnetrzne...jest troche bezsensowne.

> [...]
    >wiatrowe, prawie wszyscy mają solary. Jakby nam tak podnieśli do 1zł to byłoby

    nie martw sie - niedlugo tyle bedzie... Benzyne/paliwa juz mamy w tej
    cenie. Oni narzekaja, ale ile oni zarabiaja??? Maja wieksza sile
    nabywcza niz my w Polsce.

    A co do paneli fotowoltaicznych: to co oni z ta energie z paneli
    robia??? Zuzywaja na wlasne potrzeby czy odsprzedaja z dotacja?

  • 8. Data: 2012-01-30 10:54:20
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > kosztuje 24 centy za 1kWh. Ludzie instalują panele fotowoltaniczne,
    > elektrownie wiatrowe, prawie wszyscy mają solary. Jakby nam tak podnieśli

    Oni instalują biorąc kredyty na 30lat, dostają teoretycznie dofinansowania
    ale warunek to kredyt. Niemcy juz dawien dawna lubieli się kredytować,
    popytaj znajomych jesli masz, ze auta maja na kredyty mieszkania itp, Rząd
    nakręca a oni się łąpią, dla kraju to super robią, tez bym chciał aby polacy
    tak robili, choc nie ja osobiscie nie dam się w to złapać :)
    i faktycznie nawet pola całe mają wysadzone
    solarami, a z prądu nie korzystają tylko sprzedają go do zakładów i pare
    złotych dostają za to,
    dachy na wioskach na budynkach gospodarczych rowniez wysadzone
    ogniwami widok jest niespotykany w innych krajach i robi wrażenie.

    Aż osłupiałem i zacząłem robić wywiady będąc na miejscu :)

  • 9. Data: 2012-02-01 10:39:32
    Temat: Re: miesięczny koszt czajnika ;)
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Ile Ci wyszło przy czajniku?
    Stawiam na czajnik.

    -----

  • 10. Data: 2012-02-02 08:20:06
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 30 Sty, 11:54, "AT" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ogniwami widok jest niespotykany w innych krajach i robi wrażenie.
    >
    > Aż osłupiałem i zacząłem robić wywiady będąc na miejscu :)

    Chyba już zabronili im stawiać solarów na polach