  • 41. Data: 2017-12-16 23:43:18
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-16 o 21:24, Bolko pisze:

    > To zależy od podjecia.
    > Ja mieszkam w mieszkaniu i zrobiłem w nim 2 totalne rozpierduchy
    > w ciągu 10 lat żebym miał tak dobrze jak chce.

    W wynajętym mieszkaniu? Bo o tym jest mowa.
    W takich na przykład Niemczech, które są podawane przy każdej okazji
    jako wzór rynku mieszkań na wynajem nic nie możesz samemu, poza
    firankami i meblami, pozmieniać. A jak opuszczasz lokal, to musisz go
    "zwrócić" w stanie jaki zastałeś, czyli przynajmniej odmalować.

  • 42. Data: 2017-12-17 00:01:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 23:43:20 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > firankami i meblami, pozmieniać. A jak opuszczasz lokal, to musisz go
    > "zwrócić" w stanie jaki zastałeś, czyli przynajmniej odmalować.

    Dokładnie
    Szwagierka tam mieszka
    coś koło 3 miesięcy trwało zanim załatwiła wszystkie formalnosci zeby mieć internet w
    miezkaniu
    Rok później psa chciał dla córki wziąć- kolejne dwa miechy żeby zgodę właściciela i
    inne formalności zalatwić
    Jak w wakacje do niej wpadliśmy na kilka dni to tez musiała zgodę właściciela uzyskać
    ze będziemy tam nocować
    Małe miasteczko niedaleko Lubeck
    Szwagier tam "jednoosobową" działalność prowadzil przez jaki czas
    Jak ktos narzeka na biurokracje u nas to zapraszam tam

  • 43. Data: 2017-12-17 00:05:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 00:01:55 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Szwagier tam "jednoosobową" działalność prowadzil przez jaki czas
    > Jak ktos narzeka na biurokracje u nas to zapraszam tam

    Dodam jeszcze że mieszkanie wynajmuje w małym "bloku"- 4 mieszkania tam są bodajże
    Po remoncie z przed kilku lat budynek
    Fotki tu chyba wrzucałem: instalacja nowa na klatce natynkowo, osprzet natynkowy
    Gorzej jak za komuny u nas.

  • 44. Data: 2017-12-17 00:18:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    482,70 z woda (ryczalt moge sobie elektrownie napedzana woda z kranu zrobic) i
    smieciami. 78m? plus komorka ok 20m?. W pakiecie dwa miejsca parkingowe na zamykanym
    brama na pilota podworku. Ogrzewanie we wlasnym zakresie. W tym sezonie spalilem ze
    150 kilogramow pelletu. Tylko drobna uwaga. To nie jest wynajem okazjonalny. Taki ze
    ktos po babci mieszkanie wynajmuje. Mnie dotyczy ustawa o najmie w budynkach z
    mieszkaniami do najmu i pelna ochrona prawna przed zglupieniem wlasciciela.
    Maksymalna mozliwa podwyzka czynszu to max 3% wartosci odtworzeniowej rocznie. Jak
    kiedys spadla cena nowo budowanego metra to nie bylo obnizki czynszu ale przez kilka
    lat nie bylo podwyzki do wyrownania jak urosla wartosc odtworzeniowa. Za wszystkie
    uzgodnione z wlascicielem usprawnienia przysluguje mi zwrot poniesionych nakladow.

  • 45. Data: 2017-12-17 00:21:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 16 grudnia 2017 21:43:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Dajesz dokad jest na nia zapotrzebowanie.

    Oczywiście.

    > Kiedys kowale co konie podkuwali mieli jak w raju. Jeszcze niedawno w Lodzi
    rzemieslnicy szyjacy ciuchy nie wiedzieli co z kasa robic tyle jej mieli.

    Na szczęście moja branża (IT) jest w każdym zestawieniu najbardziej
    perspektywiczną, przyszłościową i pewną branżą. Kowali i szwaczek w niej
    nie ma :) A zawsze przecież można się przebranżowić. Jak mi w IT nie
    pójdzie to budowlankę mam obcykaną od A-Z, nie muszę się niczego uczyć
    i wiem więcej niż 95% mojej ewentualnej przyszłej konkurencji więc już
    na starcie mam największą zaletę (wiedzę i doświadczenie) w kieszeni :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2017-12-17 00:31:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie istnieje pojecie pewnej branzy. Zwlaszcza w gospodarce rynkowej w ktorej zawsze
    sie znajdzie ktos kto w nizszej cenie zapewni dotychczasowa jakosc a w obecnej cenie
    wyzsza jakosc.

  • 47. Data: 2017-12-17 08:44:35
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    >Nastepna jest Anglia, .... nieruchomosci podzielone sa na 8 grup ............ .

    Tak i generalnie domek obok mieszkania ma tą samą stawkę podatku -
    przyjmując że jest w podobnym stanie.
    Druga rzecz - podatek ten płaci najemca, nie wynajmujący - więc się
    Zenek nie ciesz, w takiej formie dotknęło by to tak samo ciebie jak tych
    mieszkających obok we własnym domu
    No i po trzecie - w UK jest to jedyny podatek od nieruchomości, znając
    życie w Polsce dojebią ten 1% oprócz tego 0,5% (strzelam) które płacimy
    dotychczas :)

    Łukasz

  • 48. Data: 2017-12-17 12:38:24
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > No i po trzecie - w UK jest to jedyny podatek od nieruchomości, znając życie
    > w Polsce dojebią ten 1% oprócz tego 0,5% (strzelam) które płacimy dotychczas
    > :)

    i VAT! Nie zapomnij o Vacie :( Możliwe ubezpieczenie, jakieś składki na
    bezdomnych i pierdylion innych opłat :(
    Wojtek

  • 49. Data: 2017-12-17 14:05:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie w podobnym stanie a w takiej samej wartosci. I nie dom a cala nieruchomosc z
    dzialka wlacznie. Z drzewami na dzialce, altanka, studnia, solarami na dachu itd.
    Podatek katastralny jest podatkiem majatkowym. Podatek zawsze placi wlasciciel a nie
    najemca. Najemca jedynie pomaga ten podatek zaplacic. Jak nieruchomosc nie jest
    wynajeta to wlasciciel tez placi podatek. Tam gdzie jest taki podatek od dawna
    sytuacja jest klarowna. Jak wlasciciel za duzo w stosunku do innych bedzie chcial za
    wynajecie to nie wynajmie i calosc kosztow lacznie z podatkiem katastralnym zaplaci
    sam. Jestes sobie w stanie wyobrazic sytuacje w ktorej od posiadania nieruchomosci z
    przeznaczeniem pod dzialalnosc gospodarcza placi sie w niektorych krajach 40-50%
    kwoty jaka mozna uzyskac z najmu nawet jak nie jest nieruchomosc wynajeta lub przez
    wlasciciela wykorzystywana pod dg. Przyklad. Masz swoj dom i w jednym pomieszczeniu
    zrobiles dla siebie biuro. Za dom minus biuro placisz podatek katastralny w wysokosci
    np 1% wartosci a za biuro 50% od kwoty jaka bys uzyskal gdybys wynajal. Jedyny zysk
    takiego rozwiazania ze w przypadku wynajecia trzeba jeszcze zaplacic podatek
    dochodowy a jak sie samemu wykorzystuje to nie.

  • 50. Data: 2017-12-17 14:50:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 14:05:15 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    Podatek katastralny jest podatkiem majatkowym. Podatek zawsze placi wlasciciel a nie

    w ogóle ta dyskusja o podatku katastralnym jest bez sensu w kontekscie posiadania
    bądz wynajmowania. W razie W każdy zapłaci.
    A ponieważ obecne rządy odstają od trendów europejskich to i podatku nie bedzie.

    b.