  • 51. Data: 2017-12-17 15:18:04
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 14:05:15 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

    > Jestes sobie w stanie wyobrazic sytuacje w ktorej od posiadania nieruchomosci z
    przeznaczeniem pod dzialalnosc gospodarcza placi sie w niektorych krajach 40-50%
    kwoty jaka mozna uzyskac z najmu nawet jak nie jest nieruchomosc wynajeta lub przez
    wlasciciela wykorzystywana pod dg.

    Kompletnie sobie tego nie wyobrażam. Zapłacić podatek za tę część jak
    podatek pod DG owszem, ale to o czym piszesz to zwykła kradzież.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2017-12-17 16:49:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taka kradziez jest w wielu krajach spolecznie akceptowana. Na dodatek sie sprawdza bo
    wymusza wynajmowanie i przez to reguluje ceny najmu na akceptowalnym spolecznie
    poziomie pomimo podatku katastralnego na zasadzie albo mniej na nieruchomosci
    zarobisz albo do niej sporo doplacisz. Z dwadziescia lat temu czytalem jak sobie w
    Paryzu poradzili z brakiem mieszkan do najmu pomimo ze duzo stalo pustych.
    Wlasciciele niechetnie wynajmowali mieszkania a jak juz chcieli wynajac to rzadali
    abstrakcyjnie wysokich czynszy. To samorzad w ramach uprawnien jakie mial obnizyl
    podatek katastralny na wynajete mieszkanie i jednoczesnie podwyzszyl maksymalnie ile
    mogl, chyba do dwudziestu pieciu procent od mozliwej do uzyskania ceny najmu na puste
    nadajace sie do wynajecia. Po trzech miesiacach rynek sie wyregulowal a ceny czynszy
    znaczaco spadly. Podatki to nie tylko zrzutka na swoje panstwo ale i sposob na
    regulowanie rynku.

  • 53. Data: 2017-12-17 19:12:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 16:49:26 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Na dodatek sie sprawdza bo wymusza wynajmowanie i przez to reguluje ceny

    Wymusza, reguluje. Komuna :)
    Dla mnei to niepojęte.

    > najmu na akceptowalnym spolecznie poziomie

    > wynajecia. Po trzech miesiacach rynek sie wyregulowal a ceny czynszy
    > znaczaco spadly. Podatki to nie tylko zrzutka na swoje panstwo ale i
    > sposob na regulowanie rynku.

    Regulowanie rynku to komuna. Rynek powinien regulować się sam.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2017-12-17 20:49:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sprzedajesz Adam nic nie znaczace teksty. Tak jak wlasciciele mieszkan w Paryzu nie
    mieli zadnego wplywu na to co samorzad zrobil ze stawka podatku od nieruchomosci tak
    Ty nie masz na nic wplywu. Bo niby co mozesz zrobic? Mozesz w ramach protestu nie
    zaplacic. Skonczy sie to dla Ciebie fatalnie. Mozesz wyjechac za granice, pytanie czy
    tam lepiej jesli w Paryzu zrobili wczesniej opisany myk z podatkiem. USA nie polecam
    bo tam syf z gilem. Przed wyjazdem bedziesz chcial sprzedac dom ktorego akurat wtedy
    nikt nie bedzie chcial kupic drozej niz za 1/5 wartosci bo akurat wszyscy majacy w
    Twojej okolicy domy w ramach protestu beda chcieli wyemigrowac na stale.

  • 55. Data: 2017-12-17 20:59:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 20:49:59 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    mieli zadnego wplywu na to co samorzad zrobil ze stawka podatku od nieruchomosci tak
    Ty nie masz na nic wplywu. Bo niby co mozesz zrobic?

    Myślisz, że jak spróbują WSZYSTKIM (no, poza bezdomnymi) zwiększyć
    podatek kilkaset razy w górę to społeczeństwo nie zareaguje? :) Będą
    dymy jakich jeszcze świat nie widział :D Nie wiem jak łodzianie ale
    ślązaki z górnikami na czele przyjadą w 4h spalić tą budę na wiejskiej :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2017-12-17 21:05:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    toW dniu sobota, 16 grudnia 2017 19:57:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    stabilizacji? I jak ma sie poczucie stabilizacji z poprzedniej sytuacji do
    zapakowania w kombi tego co sie ma i przeniesienie w miejsce gdzie jest praca i
    mieszkania do wynajecia. Oczywiscie chodzi o Polske a nie USA gdzie ogarneli temat
    posiadania i przemieszczania.

    > Ja sam daje pracę, a nie jeżdżę za pracą.
    Z całym szacunkiem ale nie rób se jaj
    Sam nie tak dawno pisałeś że jakieś "samozatrudnienia" u Ciebie pracownicy mają
    To tak jak z Matrasem- skoro wiodąca w branży firma do Twojej niszowej(z całym
    szacunkiem) firmy się zgłosiła to kontrolka ostrzegawcza powinna się Tobie zapalić. A
    nie zapaliła się

  • 57. Data: 2017-12-17 21:38:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 21:05:31 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Z całym szacunkiem ale nie rób se jaj
    > Sam nie tak dawno pisałeś że jakieś "samozatrudnienia" u Ciebie pracownicy mają

    I co w związku z tym? :-) Co ma forma zatrudnienia do faktu, że oni pracują
    u mnie, dla mnie i ja im płacę pensje? :-)

    > To tak jak z Matrasem- skoro wiodąca w branży firma do Twojej niszowej(z całym
    szacunkiem) firmy się zgłosiła to kontrolka ostrzegawcza powinna się Tobie zapalić. A
    nie zapaliła się

    Nie rozumiem kompletnie aluzji :-) Przyszli, bo dałem im dobrą usługę w
    konkurencyjnej cenie. 4 lata współpraca rozwijała się doskonale i obie
    strony były zadowolone, w końcu Matras padł przez upadający rynek
    księgarni w Polsce - co ma do tego moja firma i w ogóle ta sytuacja? :)

    Spokojnie, ta umowa to poniżej 5% moich przychodów było. Mimo wszystko
    szkielet mojej działalności to kilkanaście tysięcy małych/średnich firm.
    A tu wykresik przychodów z ostatniego roku:

    https://scr.pgr.pl/2017/12/2017-12-17_21-37-59-99299
    .png

    Póki co - śpię spokojnie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2017-12-17 22:33:23
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 20:59:33 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > dymy jakich jeszcze świat nie widział :D Nie wiem jak łodzianie ale
    > ślązaki z górnikami na czele przyjadą w 4h spalić tą budę na wiejskiej :D

    przecież to oczywiste, że zastosują strategię gotowania żaby. Na początek podatek
    katastralny będzie minimalnie większy od podatku gminnego. A potem co rok-dwa będą
    zwiększać.

  • 59. Data: 2017-12-17 22:52:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Proces bedzie rozlozony na lata. Na dodatek slusznie zaczeli od tych co najwiecej
    maja. Nikt sie o nich nie upomni. Od nowego roku podatek katastralny od nadwyzki
    ponad 10 milionow i nie od wszystkich. Kolejny krok to ponad 10 milionow od
    wszystkich. Potem ponad 10 milionow od wszystkich i ponad 5 milionow nie od
    wszystkich itd. Jesli mialy by byc masowe protesty to powinny byc pol roku temu.
    Dzisiaj mozna zgadywac nie czy bedziesz placil podatek katastralny tylko kiedy i ile.
    Kolega napisal ze powolne gotowanie zaby sie zaczelo. To za ile lat bedziesz placil
    podatek katastralny?

  • 60. Data: 2017-12-18 00:03:46
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Jedno wiadomo. Od nowego roku w Polsce podatek katastralny staje sie
    rzeczywistoscia. Dotyczyl bedzie tylko wybranych podatnikow. Pamietam ze jeszcze
    niedawno kasy fiskalne nie byly czyms powszechnym. Dzisiaj ma kase fiskalna kazdy
    fryzjer.
    I co z tego? Jeszcze nie dostałem paragonu od fryzjera.

    Maciek