  • 61. Data: 2017-12-18 00:18:49
    Temat: Re: mieszkania nie trzeba posiadać na własność
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To sie upomnij. Moj fryzjer wbija na kase kazdego klienta.

  • 62. Data: 2017-12-18 08:09:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 grudnia 2017 21:38:24 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > https://scr.pgr.pl/2017/12/2017-12-17_21-37-59-99299
    .png

    Z 500+?

  • 63. Data: 2017-12-18 08:59:31
    Od: PJ <p...@n...noname>

    On 15/12/2017 00:30, PiteR wrote:
> [...]
    > czas zerwać z myśleniem o posiadaniu mieszkania na własność."
    >
    > No i czas zacząć żreć mięcho z taniej jatki i chodzić w fake ubraniu do
    > trumny bo tańsze i docelowe.
    >

    > "Adamczyk przypomniał, że w wielu krajach zachodnich wynajem jest czymś
    > równie częstym jak posiadanie własnego mieszkania."
    >
    > Bo nie mają wyboru. Mają takie kosmiczne ceny, że nie mają szans kupić
    > nawet jak wezmą kredyt w podstawówce. Poza tym są zbyt tępi na
    > serwisowanie mieszkania. Do pomalowania drzwi olejną dzwonią po Polaka.
    >
    > Lepiej niech zachodni syf pozostanie na zachodzie a nasz u nas.

    Tak, a w Polsce pewnie wszyscy mieszkaja w palacach... Tam tez sa dobre
    jakosciowo domy, ale drogie. W Polsce tez wiekszosci nie stac na
    porzadny dom, wiec nie zaklinaj rzeczywistosci

  • 64. Data: 2017-12-18 11:57:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 grudnia 2017 08:10:01 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Z 500+?

    Osoby prywatne to 0,1% moich klientów, więc nie sądzę ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2017-12-18 12:53:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 grudnia 2017 11:57:37 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Osoby prywatne to 0,1% moich klientów, więc nie sądzę ;)
    > pozdr.

    Nie zrozumiałeś żaluzji;)
    Pytam czy w tych przychodach 500+ na Twoje dziecko uwzględnione;)

  • 66. Data: 2017-12-18 17:49:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 grudnia 2017 12:53:44 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Nie zrozumiałeś żaluzji;)
    > Pytam czy w tych przychodach 500+ na Twoje dziecko uwzględnione;)

    Nie biorę 500+ :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2017-12-18 23:35:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tam gdzie kapitalizm jest od kilkuset lat ludzie sa pragmatyczni. Jesli w domu
    najwiecej czasu spedzaja w lozku to lozko maja miec wygodne a nie parkiet wymagajacy
    wiorkowania i pastowania. Oni tam nie zyja na pokaz tylko dla siebie.

  • 68. Data: 2017-12-30 09:15:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-17 o 00:01, Kris pisze:

    > Szwagier tam "jednoosobową" działalność prowadzil przez jaki czas
    > Jak ktos narzeka na biurokracje u nas to zapraszam tam

    Ale przynajmniej urzędnicy nikogo nie odprawiają z kwitkiem tylko sami
    wypełniają odpowiednie świstki, a w Polsce jaśnie pani urzędniczka
    patrzy jak cię zbyć i pokazać kim ona tutaj jest.

  • 69. Data: 2017-12-30 09:59:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-12-16 o 22:12, Kris pisze:

    > Kogutek mnieszkanie w Łodzi wynajmuje za 300-400zl jeśli dobrze pamiętam- jak żle
    napisałem to Kogut sprostuje jakby co
    > W Krakowie za tyle się da?

    Ale takich okazji jest niewiele i zazwyczaj są to lokatorzy, którzy
    mieszkają jeszcze od czasów komuny na starych warunkach. Poza tym
    natrafił na właściciela, który nie jest pazerny.
    Niestety historia mówi, że właściciele umierają, sprzedają domy.
    Przychodzi nowy właściciel, który już nie ma sentymentów i kończy się
    sielanka, a wtedy bulisz albo wypierd....sz.
    Jeżeli chodzi o wynajem to Lódź wcale nie jest tania. Sam wynajmuję
    córce mieszkanie w Łodzi w swego rodzaju prywatnym akademiku. Za pokoik
    w którym ledwo się mieści łóżko, szafa, biurko z krzesłem + wspólna
    kuchnia + wspólne łazienki i ubikacje płacę 6 stów miesięcznie.
    Wcześniej wynajmowane było mieszkanie za 2 tys. miesięcznie.
    Znam dość dobrze rynek mieszkań w Łodzi, bo córka tam studiuje i
    naprawdę trudno jest coś znaleźć poniżej tysiaka, żeby nie było walącą
    się ruderą. W tym prywatnym akademiku przynajmniej jest ciepło, czysto i
    porządek, a przy okazji kontakt z rówieśnikami, którzy mieszkają po
    sąsiedzku.
    Przeciętne mieszkania typu kawalerka to koszt wynajmu ok. 1200-1500zł.

    > U mnie(40tys miejscowość) taniej 1000zł mieszkania nie wynajmiesz

    Dlatego też opinie kogutka nie są miarodajne, bo on mieszka na zupełnie
    innych, wyjątkowych warunkach.

  • 70. Data: 2017-12-30 12:04:30
    Od: maniek4 <r...@a...tyb>

    > Taka kradziez jest w wielu krajach spolecznie akceptowana. Na dodatek sie sprawdza
    bo wymusza wynajmowanie i przez to reguluje ceny najmu na akceptowalnym spolecznie
    poziomie pomimo podatku katastralnego na zasadzie albo mniej na nieruchomosci
    zarobisz albo do niej sporo doplacisz. Z dwadziescia lat temu czytalem jak sobie w
    Paryzu poradzili z brakiem mieszkan do najmu pomimo ze duzo stalo pustych.
    Wlasciciele niechetnie wynajmowali mieszkania a jak juz chcieli wynajac to rzadali
    abstrakcyjnie wysokich czynszy. To samorzad w ramach uprawnien jakie mial obnizyl
    podatek katastralny na wynajete mieszkanie i jednoczesnie podwyzszyl maksymalnie ile
    mogl, chyba do dwudziestu pieciu procent od mozliwej do uzyskania ceny najmu na puste
    nadajace sie do wynajecia. Po trzech miesiacach rynek sie wyregulowal a ceny czynszy
    znaczaco spadly. Podatki to nie tylko zrzutka na swoje panstwo ale i sposob na
    regulowanie rynku.

    Przydalaby sie urzedowa cena na mieso, burdele i gumki do scierania.
    Niepojete, jak mozesz podawac patologie jaka mielismy za PRL jako
    przyklad w kontekscie "dobre rozwiazanie".

    Pozdro.. TK

    ---
    Avast.